alphense ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: alphense ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:11

Amanda is inderdaad nog wel de vos van Robert. Zij is in de twintig nu.
De mensen die Nikon hadden in de begintijd dat ik bij de AR was, heetten Kieft en volgens mij heette de dochter inderdaad Anne-Marije. Maar ik geloof dat Nikon daarvoor inderdaad van Fred Nisters was en dat zijn dochter Mirjam er ook op reed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:40

Kieft was het volgens mij!

Ik kan helaas de foto van een jonge Maestro niet zo snel vinden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:22

Maar Nikon kwam toch uit de lessen voordat Anne-Marije en haar vader hem kochten?
Gambler, ik denk toch dat jij die kalende man bedoelt, dat was de vader van Anne-Marije. Hij reed met van die springrijlaarzen, met zo'n bruine band. En hij reed vooral heel veel buiten met Nikon.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:03

Ik heb het vandaag even aan Fred nagevraagd, maar Nikon is inderdaad voordat hij Eerik kocht, van hem geweest.
Eerik heeft hij inmiddels 20 jaar overigens.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 02:35

Ben ik dan al zo lang weg?!? Wow, ik word oud... Haha!

Is Coby er eigenlijk nog? (het wordt wel een topic vol jeugdsentiment dit... )

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 08:43

Ja, Coby is er nog steeds.

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:00

hallo !!
ik ga voortaan ook weer bij de alphense ruiters rijden,
rijd op zaterdag van 11 tot 12 Lachen

Steef_Yelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:47

Doen er nog mensen mee aan de wedstrijd?

closed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:59

Heb mee gedaan ja:p De volgende komt er denk ik ook al weer vrij snel aan =D.
En ja ik rij dus ook op de Alphense Ruiters :)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:14

Heb ook een paar jaar bij de Alphense Ruiters gereden, volgens mij reed ik op vrijdagmiddag, en later op dinsdagmiddag, altijd les gehad van Irma. Ik kwam er sowieso bijna elke zaterdag omdat een vriendin van mij 's ochtends les had. Ging dan altijd Rakker poetsen en in de winter mocht ik een beetje op 'm rijden in de buitenbak. En daarna snoep kopen in de kantine en patat eten. :D

Afbeelding

Ik vond het er af en toe wel een beetje rommelig trouwens. Maar was wel een leuke manege, vond 't er leuker dan Avifauna, waar een vriendin van mij reed.
De buitenritten vond ik altijd heel leuk, al was het af en toe wel eng op "Het scheurpaadje". :D
Ik vond Timothy toch altijd zo'n poedersuiker, ik moest 'm keer op hem en ik keek heel zuur en zei dat ik 'm maar stom vond, maar dat bleek dus de vroege pony of verzorgpony o.i.d. van Irma te zijn geweest. :P Vond het echt zo'n sufkut die pony, met zijn scheve hoofd en tong uit z'n mond. :P

sivie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:32

weet iemand of BL. Dolly nog leeft?

Groetjes

anymous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:39

Hallo,
Heb jaren op de Alphense gereden.

Ik ken alle paarden van toen nog wel. Nikon is trouwens volgens mij van de vader van Arienne (deed ook de fries Karin) en Pascal geweest (niet van Druten, maar een jongen die zo heette). Een politieman geloof ik.

Wat jammer van Duron. Wat een mooi groot paard.

Mijn favoriete lespaardje was Diamond en Whitney
Ponies: Bolle, Arus, Merel, Funsy en Blonde Dolly. Malle en Prul waren ook schattig

Hoe heette dat paardje dat met 1 voorbeentje kniehefde? Ohja Bruno.

Prachtige herinneringen.

Ome Piet, Thor en Robert ken ik ook allemaal nog goed.
Robert was zo'n gezellige kerel. Die heerlijk tussen de mensen in stond.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 00:37

Ook ik heb jarenlang vanaf 1989 tot 1999 ongeveer bij de AR gelest. Wat was ik dol op Bolle, die reed toch lekker. En later bij de paarden Jan, de draver, Delister, Elsje. Dat waren toch wel mijn favoriten. Leuk om nu nog eens de herinneringen op te halen. Ook heb ik een jaar of wat Robbert geholpen met de beginnersponylessen op zaterdag. Kwamen al die kinderen mij vragen op wie ze mochten en deelden we de grote bak in tweeen. Ieder een groepje om les te geven.
Suzanne, wil je Thor van mij de groeten doen? Ik heet Meike en had de bijnaam de zandruiter bij Jo. Ik viel nogal eens.....
Maar nu heb ik een eigen paardje en rijd western.

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:21

Ik heb ook vanaf 1993 tot ongeveer 2002 met ontzettend veel plezier gereden en vorig jaar was ik weer even terug gekomen. De lessen bij AR vind ik nu veel te vol en er rijden verschillende niveau's bij elkaar. Ik kreeg er helaas geen voldoening meer uit....Maa nu krijg ik privè les bij een pension stal.

Ik heb heel lang op Tank gereden. Ik denk vaak nog aan hem. Hij had echt mijn hartje gestolen....
Weet iemand eigenlijk wat er met Tank gebeurt? Dat is iets wat ik me altijd heb blijven afvragen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:23

oja, tank!
tank is op een gegeven moment eigen paard geworden maar hoe dat verder is gegaan weet ik niet. die vrouw was wel helemaal gek van hem.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:45

Kent iemand Doortje nog? Reed altijd bij de paardenlessen. En Jet, die werd toen ook overgekocht, vond dat altijd zo'n fijn paardje. Oh ja en op Ivar reed ik later heel vaak (tot ik zelf stopte).

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:59

Jet ken ik wel nog! Heb ik ook nog vaak op gereden. Voor mijn besef was ze een érg groot paard, maar volgens mij was ik gewoon een érg klein meisje :D. De rest van de namen herken ik niet meer, maar ben dan ook niet van 'vroeger'.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:32

Tank is ingeslapen, een jaar of 5 a 6 terug. Hij was helemaal versleten en stikte van de artrose. Hij was toen inderdaad privépaard geworden, dus heeft nog even van zijn pensioen kunnen genieten.
Doortje is gekocht door haar verzorgster en die is later verhuisd en dus vertrokken. Jet is inmiddels ook ingeslapen. Ivar ook.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:00

Had al wel verwacht dat Jet en Ivar ingeslapen zouden zijn inmiddels, het is ook zoooooooooooo lang geleden dat ik bij de Alphense Ruiters gereden heb in de zaterdagochtend lessen :D

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:15

Odin schreef:
Tank is ingeslapen, een jaar of 5 a 6 terug. Hij was helemaal versleten en stikte van de artrose. Hij was toen inderdaad privépaard geworden, dus heeft nog even van zijn pensioen kunnen genieten.
Doortje is gekocht door haar verzorgster en die is later verhuisd en dus vertrokken. Jet is inmiddels ook ingeslapen. Ivar ook.

Beetje stom...de jaren gaan natuurlijk door en Tank was al op leeftijd...toch wordt ik een beetje verdrietig als ik dit lees. ;( Ik heb maar weinig lespaarden meegemaakt waarvan je voelde dat hij er ook plezier in had als we gingen springen, of gingen crossen op het scheurpad. :D Hij was zo betrouwbaar, zo lief in de stal ook. We hadden denk ik ook wel een klick. Ik heb heel veel leuke en fijne herinneringen aan hem!
Nou lieve Tank, r.i.p. Je houdt altijd een plekje in mijn hart. :*

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:22

En Zernikka was ook een toppertje, zo lief. Op haar heb ik ook heel veel gereden. :D
En Hotshot was ook super leuk toen hij er net was! Maar hij was geen geschikt manege paard, de lessen hadden hem verpest en was hij bijna niet meer te bereiden. Heel zonde...

En Rusky dan! Daar heb tijdens mijn pony tijd altijd op gereden. En dankzij hem kan ik ook goed bokken uitzitten. Hahaha! Ow, hij was ook zo leuk!!!

En Merel was mijn hartendiefje toen ik net begon met rijden....

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:25

Veug schreef:
En Zernikka was ook een toppertje, zo lief. Op haar heb ik ook heel veel gereden. :D
En Hotshot was ook super leuk toen hij er net was! Maar hij was geen geschikt manege paard, de lessen hadden hem verpest en was hij bijna niet meer te bereiden. Heel zonde...

En Rusky dan! Daar heb tijdens mijn pony tijd altijd op gereden. En dankzij hem kan ik ook goed bokken uitzitten. Hahaha! Ow, hij was ook zo leuk!!!

En Merel was mijn hartendiefje toen ik net begon met rijden....

Zernike is nogal ongelukkig aan haar einde gekomen. Die is op een hek terecht gekomen bij een buitenrit, waardoor ze een enorme wond aan de binnenkant van haar bovenbeen opliep. Dit kon niet meer hersteld worden en ze moest worden ingeslapen.
Hotshot had problemen aan zijn benen, dat was hoogstwaarschijnlijk de reden waarom hij zo vervelend is geworden, niet het les lopen op zich.
Rusky is gekocht door zijn verzorgster en zij heeft hem nog een paar jaar gehad. Toen moest ook hij worden ingeslapen vanwege ernstige beenproblemen (slijtage).
Merel, daar moest ik mijn allereerste manegeles bij de Alphense op rijden. Ik vond dat helemaal niks, moest ik als volwassene op een pony rijden... :( Maar we zijn toch blijven hangen en ik heb daarna gewoon altijd op paarden gereden. :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:41

Oh ja, Rusky en Gorby :D Heb ooit op Gorby een wedstrijd proberen te rijden, whahaha, dramatisch.
HotShot vond ik ook een machtig paard om te zien maar altijd het idee gehad dat hij iets mankeerde inderdaad.
Toen ik daar net kwam had ik priveles en wilde altijd op Dusty. Later met de gewone les werd het vaak Funsy of Gorby.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:42

Gorby staat er nog steeds, hij loopt in de jeugdlessen en is nog even eigenwijs als jaren geleden.
Funsy is verkocht aan de verzorgster en later mee verhuisd naar het noorden of oosten van het land. Die leeft volgens mij nog steeds en is inmiddels dus hoogbejaard.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 18:50

Ik weet idd dat Funsy toendertijd overgekocht is door de verzorgster, zei hielp mij altijd met hem als ik een wedstrijd met Funs ging doen :-)

Dat Gorby er nog steeds staat zeg, man man, wat een eigenwijs ding was dat zeg.

Pfff, wie hadden we nog meer in mijn tijd, Maestro was toen van Aard (?) dacht ik. En dan kan ik me van de pony's nog saartje en blonde dolly herinneren. En Mientje ofzo?
En van de paarden kan ik me verder Sjaak, Gerda en Bessy herinneren. Ben een ramp in namen onthouden :D