Marlet schreef:OK, diegene met dat eigen paard raakt perfect ingespeeld op dat paard en dat paard op z'n eigenaar, dat is logisch. Vooral als ze samen goede begeleiding hebben boek je vaak eerder succes dan een manege ruiter.
Maar vooral een manegeruiter, die inderdaad vaak op ietwat 'afgestompte' manegepaarden rijdt en hiermee tóch resultaat weet te behalen (lees"ontspanning, nageeflijkheid, etc. etc.) is wat mij betreft een véél betere ruiter.
Dat is waar, maar mssn woon ik wel op de totaal foute plek
, ik ben nog niet veel zo'n manegeruiters tegen gekomen
. Als je een goede manege hebt, zal dat vast wel zijn hoor
.
Zo ging ik vorige week nog eens naar een vriendin op mijn oude manege. Ze heeft nu drie jaar haar pony daar staan. Ik ben er denk ik 4 jaar weg of langer en ik moet zeggen, degene waarmee ik altijd in de les reed, ze zijn nog geen steek verder
.
En mijn vriendin heeft daar dus haar eigen paard, en rijdt nog steeds diezelfde lessen. Wel, ik kan niet zeggen dat ik haar geen manegeruiter vind omdat ze toevallig een eigen pony heeft.
Ik zeg het nog eens
, niet dat ik zo goed kan rijden, maar ik heb wel heel wat meer geleerd dankzij verzorgpaarden en privéles (en dan heb ik het niet over privélessen in een manege).
Ik heb zelf ook de eerste jaren op een manege gereden en toen vond ik mezelf vrij goed rijden, ik mocht ook vaak op nieuwe paardjes e.d., allemaal leuk, maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet zo veel van geleerd...
En ik rijd nu ook steeds op Olga, en ja, ik ben die heel gewoon, we zijn een combinatie
, maar ik ken ook veel andere mensen met paarden en als ze vragen of ik op hun paard(en) wil rijden, wees maar zeker, daar kan ik weer wat van leren
.