Manege de Boschoeve

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Re: Manege de Boschoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:13

ik ook zou leuk zijn als jij ook dezelfde week ging love_madee...!!
ik hoop dat ik weer passoa heb!
[/quote]

Lieve miloouu!! Ik ga lekker met jou op kamp !!

Morgen op die buitenrit avec kris !

Ben jij al op die rit geweest??[/quote]

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:16

nee, wij moeten nog ik denk dat wij de week na julli egaan volgende week of die erna
weet ik dat wij samen op kamp gaan maar ik had het over dat andere meisje

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:16

ik kan niet wachten larissa :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:28

Annetje schreef:
Ik ga hoogst waarschijnlijk ook helpen met het begeleiden van de ponykampen daar dit jaar
Ik ben er nog nooit geweest, maar heb gereageerd op een advertentie van hun. Er waren nog een paar data over waar nog mensen nodig waren. Ik heb vandaag gezegd dat ik graag de week van 31 juli zou helpen en misschien ook nog de week van 3 juli, maar die tweede datum moet ik nog even bekijken, omdat ik dan officiël nog geen vakantie heb Of ik ook daadwerkelijk die datum kan moet nog blijken, omdat ik contact heb via de mail en duurt dus wel even voordat ik bericht terug heb denk ik.

Leuk, ga je ons ponykamp begeleiden

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:48

EbbyT schreef:
Ik ben een paar jaar geleden (2 of 3, zo iets) daar op ponykamp geweest. Ik was altijd al een bange ruiter, maar dat ponykamp daar heeft wel mn laatste restje zelfvertrouwen naar de knoppen geholpen. (Dat nu overginds wel weer terug is hoor, maar heeft erg lang geduurt ). De eerste les gingen zo ongeveer alle paarden ervandoor, de meeste mensen vielen een keer of 2 a 3. Een meisje kwam onder haar pony, een haflinger, en die stond echt frontaal op haar. Ik reed toen op de haflinger, Fakir, en doordat ik erg oplette kon ik ervoor zorgen dat hij niets uithaalde maar er zat iemand op Kapoen en die zat gewoon te huilen. De volgende dag hadden we in de buitenbak les en omdat het zon rotzooi was moesten we in een reitje rijden (wat ik al jaren niet meer had gedaan). DE voorste vloog weg, kinderen vlogen eraf en Fakir vloog mee, en gaf een ènorme bok. Het voelde haast verticaal en het was een wonder dat ik bleef zitten (in een reflex plantte ik mijn handen voor het zadel en zette mijn armen op slot). Het was overginds niet de eerste keer die les dat de paarden gingen vliegen en er kinderen afvlogen. Door die bok was ik zo bang geworden dat ik er ff afging, iemand anders er een paar minuten op, en vervolgens ik er weer op. Ging wel goed dat laatste stukje. Smidags buitenrit, ging wel goed, 2 uur gereden en vrij rustig en traag en idd zonder galop. De dag daarna wou ik op een ander paard ipv Fakir en ik mocht op Michelle. De eerste les was vliegen, om het rondje vloog ze er vandoor. MAar vind je het gek als die dieren nooit op de wei komen (al lees ik hier dat ze dat wel komen??). Erg zonde, toen hadden ze erg grote weilanden maar daar stonden alleen 2 prive paarden, veder geen paard erin gezien (afgezien van een paar minishetten naast de buitenbak die geloof ik samen stonden met geitjes).
De galop was irriterend maar nu wou ik doorzetten, sowieso voelde ik me op Michelle veiliger omdat die kleiner was en ik het niet zo heb op Haflingers. De ochtend daarna gingen we weer op buitenrit. Ik op Fakir want iemand anders moest op Michelle. Het ging aardig goed, al werd het vrij irritant omdat we een heel end reden over allerlei grote kuilen. Totdat opeens alle paarden, behalve 1 groot warmbloed paard en een fries, aan de kletter gingen. En echt aan de kletter, geen klein sprintje maar op topsnelheid door de bossen. Je kon doen wat je wou, maar je drong niet door tot je paard. Velen vielen eraf, maar ik werd gelukkig opgevangen door iemand, die mijn paards stil zette. Gekneusde voeten, armen maar voornamenlijk schaafwonden. TRillend ben ik afgestapt, net op tijd stilstaande aangezien iets van 100 meter veder de 80 km weg was (!). Ik heb nog een litteken op mijn bovenarm omdat mn pard knoeihard door een paar struiken scheurde. LAter werd vermoed dat een bruine (dacht robbedoes) schrok van een bok van Julia en die schoot ervandoor. Van een begeleiding hoorde ik dat dit bijna iedere week gebeurde en dat dat de reden was dat er buiten niet werd gegalopeerd. Smiddags nog een zeer leuke spring les gereden op Michelle, als een van de enigste die mee deed. Toen kon ik ook alles met Michelle (al geloof ik dat ze wel es wou weigeren) en was het geschrik ed over. Paar leuke lessen gereden, niet meer op buiten rit geweest omdat ik neit meer durfde. Veder op in de week kwamen de spelletjes, in de bomenwei. Ik kwam veel later omdat een paar gastarbeiders de stallen aan het uitmesten waren en op de camping een heel klein weitje hadden afgezet. Michelle wou uiteraard neit komen, eindelijk gras! Toen ik haar eindelijk te pakken had was ik al veel te laat. Ik kwam aanlopen en zag dat er een paar haflingers en een fries het bos uit kwamen lopen, het hek stond nl nog open van de wei en ze waren aan de kletter geslagen en het bos in gerend... Bijna iedereen werd vast gehouden aangezien ze om de 5 min. gingen rennen. De dag daarna (zo ongeveer) was de pannekoekenrit. Er werd een fries en een haflinger (ieder voor een eigen) huifkar gespannen. De fries stond alleen maar te stijgeren. Over de heel-veel-km uur weg reden richting een veld, waar we een lijn spanden en de rest tegen kwamen. GEloof dat de heenweg wel goed verlopen was. Pannenkoeken gegeten ed, en vervolgens gingen we terug. Ik moest eigenlijk op Vosje maar die had eerder die week een meisje er al een paar keer vanaf gebokt en een paar keer heel vreemd gaan racen en dat vond ik dus eng. Een paar meisjes die meededen met de rit, maar die geen ponykamp hadden, eentje reed daarvan op Goldie. Wij geruild, ik op Goldie. We reden in een heel grote kring om de huifkar heen en een paar paarden gingen heel erg vreemd doen en weer vielen er een paar mensen af waarvan eentje heel erg lelijk... Die moest veder in de huifkar want kon niet meer rijden. Toen durfde ik helemaal niet meer te rijden behalve op Michelle maar die was bezet. Ik dus weer op de huifkar en iemand anders op Goldie (dacht een naam met een T, Tessa ofzo). Later vertelde ze me dat die terug rit best een bokfestijn was geworden...
Heb heel de week ook weinig aansluiting gevonden behalve met een meisje die nog nooit eerder had gereden. Zij moest op Nina, en ook die groep (beginner groep) ging aan de kletter en zei viel er af. Ze durfde alleen nog maar te rijden als ik haar goed stevig vast hield...
Na het ponykamp ben ik nog een paar weken door gegaan op mijn eigen manege, totdat ik zo bang werd dat ik overstapte op ijslanders. Die ponys op die manege waren nl ook niet echt braaf en makkenlijk... Het heeft nog heel lang geduurt voordat ik ook op andere rassen durfde te rijden als IJslanders en ook daar ben ik nog wle bang geweest. Maar het mooie van het ijsco ras vind ik dat ze over het algemeen amper schrikken, en als ze schrikken het bijna altijd van een container oid is en ze alleen wegwijken (of op zn ergste een sprong opzei doen). Temperament vind ik dan weer neit eng .
Als ik aan dat ponykamp denk krijg ik nog een wrange smaak in mn mond . Ben wel vajker bang geweest maar nog niet zo sterk als toen op dat kamp.

Sorry hoor, maar hoe lang is dat geleden?? Want alle paarden die je nu noemt die gevaarlijk waren: kapoen, robbedoes, julia, nina, MICHELLE ( het naar het zeggen van de leiding rustigste paard van stal, en die deed ook écht niks ) en kapoen, een van de liefste ponies daar, die zijn allemaal hartstikke braaf!! Dus, of het is lang geleden en ze hebben hun leven gebeterd, of het is een heel raar verhaal..

En dit is echt niet banketstaaf bedoeld hoor

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:03

Eejj! Vind dit topic best wel onoverzichtelijk worden!!! Misschien tijd om verder te gaan in het andere van de boschhoeve ofzo? Of een nieuw? Kunnen we net zo goed een slow chat topic maken

Dirndl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:08

Ja, goed idee niin!!

Ik ook heel veel zin in ponykamp, en in morgen !! Buitenrit! Ik wil graag eens op een fries, en ik wil graag eens proberen op die buitenrit. Niine, jij zei toch dat dunne tjeert zo leuk was?! Ik zie wel, dr is vast nog wel een leuke over !

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:42

@ Larissa, die pony's uit haar verhaal konden vroeger enorme donderstenen zijn! Een jaar of 10 geleden toen was Michelle echt stronteigenwijs altijd, ze ging heel vaak keihard rennen in de bak enzo en nu is het een heel lief pony'tje geworden

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:45

LarissaXX schreef:
Ja, goed idee niin!!

Ik ook heel veel zin in ponykamp, en in morgen !! Buitenrit! Ik wil graag eens op een fries, en ik wil graag eens proberen op die buitenrit. Niine, jij zei toch dat dunne tjeert zo leuk was?! Ik zie wel, dr is vast nog wel een leuke over !

'
Alle friezen zijn lief hoor daar
En de paarden zijn mss dondersteentjes maar geen valse krengen

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:42

valse krengen op de bosschoeve waar??
dat staat niet in het woordenboek daar

ik rijm

ik vind dit topic erg rommelig worden hoor, ik ga fijn in het andere verder

Eleven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:11

Ja vroeger waren de pony's donderstenen, maar nu ze wat ouder zijn, ze ook wat rustiger. Dat is niet alleen op de boschhoeve, maar overal wel (denk ik)

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 05:53

marin16 schreef:
Ja vroeger waren de pony's donderstenen, maar nu ze wat ouder zijn, ze ook wat rustiger. Dat is niet alleen op de boschhoeve, maar overal wel (denk ik)

moet kunnen toch een paar donderstenen
vind ik altijd wel leuk!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:52

floor1982 schreef:
OrissE_GipsY schreef:
ik ken de manege wel... mijn paard is daar asl t goed is een tijdje gestalt geweest... toen een vrouw hem voor mij ging heropvoeden... hij is toen ook vanaf de boschhoeve als het goed is verkocht.. hebben ze mij verteld... ik weet jammer genoeg niet waar mijn paardje heen gegaan is.... Huilen Boos!

hij was iig zwart , luisterde toen naar de naam kino( kunnen hun natuurlijk verandert hebben dat weet ik niet ) , , ruin, ongeveer 8 jaar toen, geen papieren of brandmerken, had achter 2 witte voetjes, en een grote witte kol op zijn hoofd. verder had ie altijd een ontplofte voorpluk Tong uitsteken en kon vreselijk sagarijnig kijken, maar ook wel weer heel ontdeugend en onschuldig Haha! hij was ongeveer 1,63 hoog....

dus misschien dat iemand hem ooit heeft gezien daaro????

het paardje dat jij beschrijft heeft volgens mij nooit bij ons gestaan, over welke periode zou het dan gaan?

het is in 2002 geweest ergens tussen maart en juni denk ik ( het is al zo'n tijd geleden dat ik bijna de hoop opgegeven heb hem nog te vinden )

hij heeft er wel degelijk gestaan, johan of lammert laseur of hoe je t ook schrijft hebben ermee te maken gehad, lammert heeft hem doorverkocht.

kino was een leuk, ontdeugend beest, alleen haalde hij uit angst weleens uit naar andere paarden als ze te dichtbij kwamen met rijden. los deed hij ze niets. ook had hij een soort fobie van de longeerzweep, dan probeerde die dus met longeren of opjagen weleens te trappen...

van wta ze mij vertels hebben is hij daarzo uitgeprobeerd als manegepaard, sprinpaard en voor de kar , ze zullen e rook wel gewoon mee gereden hebben... maar voor de kar was hij toch het meest in zijn hum, en toen kreeg ik te horen via de vrouw die hem eerst zou heropvoeden dat lammert hem had verkocht aan een man die hem voor de kar ging laten lopen.

naam en adres e.d. van die man heb ik dus nooit gekregen, evenals een deel van mijn geld. lammert werd toendertijd ook door verschillende mensen gezocht omdat hij veel mensen schuldig was.

doet er verder niet toe, ik wil gewoon weten waar mijn paardje is, en hoe het hem vergaat... als ik weet dat hij er goed bijstaat kan ik ook weer rustig slapen.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:58

OrissE_GipsY, bedoel jij niet de Boshoeve in Soest??

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:59

yep, die bedoel ik hoezo? ken je het paard toevallig? o sorry ik ben TE blond hoor, ik zie dus net dta dit een andere is Clown Boos!

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:03

OrissE_GipsY schreef:
yep, die bedoel ik hoezo? ken je het paard toevallig? o sorry ik ben TE blond hoor, ik zie dus net dta dit een andere is Clown Boos!

Nee sorry het paard ken ik niet. Maar de naam Laseur wel Ja
Heb je een foto van het paard? Misschien loopt die hier wel ergens rond.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:06

je hebt een PM, en is er geen topic van de boschoeve in soest ofzo?? ik kan het niet vinden iig....

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:28

Weten jullie misschien of Tienus(fries) er nog staat? ik heb n behoorlijk lange tijd geleden een keer tijdens een ponykamp op gereden en vond m echt super! T jaar daarna was ie geleasd en die mevrouw zou m volgens mij uiteindelijk ook willen kopen..Verder heb k nog op Klaartje gereden (stond toen dr tijd in 1 grote box met maartje en hun 2 veulens) en op Stella volgens mij, weet niet meer zeker Tong uitsteken

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:34

Jaa, tinus staat er nog ! Hij is van een hele aardige jonge vrouw ! Maar ze doet er helemaal niet bezitterig over of zo, ik bracht m ook vaak naar de wei enzo. Tinus is echt mijn favo fries samen met maartje ! Klaartje is er ook nog , maar die stond van de zomer op de wei.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:18

Leuk Pling ik mocht er ook nog een keertje op rijden toen zij m leaste en m lenen voor de poetswedstrijd Tong uitsteken Zou je misschien een foto van m kunnen maken..? En is bonnie er nog? en ff denken hoor wie stonden er toen nog meer..Pernod, liberty, menco (daar heb k ook nog op gereden trouwens! leuk paard) TjeerT en TjeerD, robbedoes, daydream pfft verder zou k t echt even niet meer weten haha
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 23-11-06 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:40

Meer dan 10 jaar geleden ben ik een paar keer een weekend geweest en soms een dag geweest met een groepje vrienden. Ik reed meestal op Jarno een grote jonge donkere schimmel waar ik helemaal gek op was. Later kwam ik hem met carrouselrijden in Rotterdam tegen bij een jongen die hem dus gekocht had, die er daar ook regelmatig op gereden had. Was een te gek paard.
Heb er ook wel op een heel vlot kleiner jong paard gereden een van de 1e keren, die was wat jolig maar dat was geen probleem. Ik kreeg alleen last van mijn liezen van dat snelle lichtrijden. Heb me op zich altijd wel vermaakt daar maar was toen al wel volwassen en geen tiener meer. En dan mag een buitenritje wel wat pittig zijn. Ben een keer ook helemaal zeik en echt zeiknat geregend op een buitenrit met onweer enzo. Kwamen we weer bij de boerderij, was het helemaal zonnig en hadden ze daar geen spatje regen gehad terwijl wij onze rijlaarzen moesten leeggieten, dat was wel lachen.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:28

PrinnieJ schreef:
Leuk Pling ik mocht er ook nog een keertje op rijden toen zij m leaste en m lenen voor de poetswedstrijd Tong uitsteken Zou je misschien een foto van m kunnen maken..? En is bonnie er nog? en ff denken hoor wie stonden er toen nog meer..Pernod, liberty, menco (daar heb k ook nog op gereden trouwens! leuk paard) TjeerT en TjeerD, robbedoes, daydream pfft verder zou k t echt even niet meer weten haha

Nou zeg, alle friezen op noemen behalve Rinse wat een schande Tong uitsteken . (Bonnie is er nog)
Jarno verkocht?? Daar heb ik van de zomer nog buitenritjes opbegeleid.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:46

Haha ja die ken ik dan toevallig net niet Tong uitsteken k zal is kijken of k nog n groepsfoto van toen kan vinden, als t goed is staan ze wel hier op mn laptop
*gaat even graven tussen alle foto's Tong uitsteken*

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:53

ze hebben er trouwens wel weinig friezen die in de lessen enz.. meerijden nu he !! Lachen of lag dat aan mij deze zomer!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:30

Menco staat vaak voor de kar en tjeert en tjeerd zijn geleased volgens mij. Dus heb je alleen Rinse over. Vandaar dat ze niet vaak mee lopen in de kampen, tenminste bij mij was dat in de zomer. En als je Rinse zoekt, staat op me prof Tong uitsteken