Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:32

MarZarascha schreef:
En als je Ponyhof nu vergelijkt met andere maneges? Voor mij is het een van de beste maneges hoor. Ik vind dat er in vergelijking met andere maneges super met de paarden omgegaan wordt! Die beestjes zijn heus wel wat gewend. Je hebt mensen met paarden en paardenmensen.. Hellen weet heus waar ze het over heeft. Waarschijnlijk beter dan jullie. Ik geloof echt niet dat er in dit forum iemand is die al meer dan 100 eigen paarden heeft gehad?

Ik vind mijn eigen manege beter, maar ik ga de ponyhof daar niet mee vergelijken :).
Ik heb gewoon nog niet genoeg maneges gezien om te vergelijken.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:16

LoveBodin schreef:
MarZarascha schreef:
En als je Ponyhof nu vergelijkt met andere maneges? Voor mij is het een van de beste maneges hoor. Ik vind dat er in vergelijking met andere maneges super met de paarden omgegaan wordt! Die beestjes zijn heus wel wat gewend. Je hebt mensen met paarden en paardenmensen.. Hellen weet heus waar ze het over heeft. Waarschijnlijk beter dan jullie. Ik geloof echt niet dat er in dit forum iemand is die al meer dan 100 eigen paarden heeft gehad?

Ik vind mijn eigen manege beter, maar ik ga de ponyhof daar niet mee vergelijken :).
Ik heb gewoon nog niet genoeg maneges gezien om te vergelijken.

ik heb wel meedere manege's gezien
dus u vraagt wij draaien

andere manege's (waar ik ben geweest): pony's en paarden lopen niet meer dan 2/3 uur, meeste (nee was er 1 waar het s'winters niet altijd gebeurde) overdag naar buiten maar bij de ponyclub hier in het dorp gaan ze gauw 24/7 naar buiten
hoeven zagen er netjes uit, mankeert het paard/pony wat gingen ze ook gewoon echt op rust er werdt wel een ander paard of pony gepakt,
passend tuig wat ik zelf zeer belangrijk vindt
pff wat wil je nog meer horen?

tuurlijk hebben andere maneges ook hun nadelen en dat ga ik ook niet ontkennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:46

hiphorse schreef:
MarZarascha schreef:

ik heb wel meedere manege's gezien
dus u vraagt wij draaien

andere manege's (waar ik ben geweest): pony's en paarden lopen niet meer dan 2/3 uur, meeste (nee was er 1 waar het s'winters niet altijd gebeurde) overdag naar buiten maar bij de ponyclub hier in het dorp gaan ze gauw 24/7 naar buiten
hoeven zagen er netjes uit, mankeert het paard/pony wat gingen ze ook gewoon echt op rust er werdt wel een ander paard of pony gepakt,
passend tuig wat ik zelf zeer belangrijk vindt
pff wat wil je nog meer horen?

tuurlijk hebben andere maneges ook hun nadelen en dat ga ik ook niet ontkennen

Wel eens bij De Kroo in Nieuw- en Sint Joostland geweest? Als je dat vergelijkt.. nou, dan hebben ze daar een paradijs. Zeker, op de Kroo hebben die paarden het zeker niet slecht, maar daar is de sfeer gewoon strenger (ook naar de paarden toe), de stallen kleiner (i.v.m voorschrijvingen staan er nu erg veel leeg) etc. Je moet niet grote maneges als het Ponyhof en de Kroo gaan vergelijken met een kleine manege, want die hebben het altijd beter. Deze eigenaren hoeven er vaak ook niet van te leven..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:33

Dus als paarden het op een anderee plek nog slechter hebben, is het geweldig op de ponyhof?
Nee, zo denk ik niet.

Ik ben overigens op 7/8 maneges geweest, in binnen en buitenland. In Nederland, Duitsland, Italie en Finland. Op grote en kleine, en alle eigenaren moeten leven van de manege :)
En toch, vind ik dat niet genoeg vergelijkingsmateriaal.

Ik ga niet meer naar de ponyhof, waarom zou ik? Waarom zou ik ze een tweede kans geven, als ik ook naar een andere plek kan? :)

Edit: je hebt t nu alleen over huisvestiging. Als alle paarden 24/7 op wei staan in kuddes, en lessen lopen, betekent het nog niet dat de manege geweldig is ;)

Zoals iemand uit t rodeo topic zei: dat een paard een geweldig leven buiten de ring heeft, maakt t nog niet goed dat hij binnen de ring zo wordt behandelt..

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:43

Ik ga niet ontkennen dat andere maneges geen minpunten hebben, nee, elke manege heeft die. Maar ik vind dat wat LoveBodin verteld me toch wel te ver gaat. Kinderen die huilend op hun pony zitten, met zn 3en op een shet, schelden naar groep en fotograaf. Bij ons op de manege heeft er, behalve de kinderen die bang zijn, maar die worden gelijk gerust gesteld en als ze dat fijn vinden laten ze iemand meelopen, nog never never never nooit iemand huilend op een paard gezeten dankzij de instructrice. Alleen kinderen die bang zijn, of zijn gevallen,maarja, dat is voor sommige logisch. Nou ben ik nog nooit op de Kroo geweest, dus ga ik dat niet vergelijken. Ik ken wel een manege die een stuk slechter is dan de Ponyhof, hoe heet die ookalweer.. Ook in Zeeland. De Zwaanhoek! Mijn vriendin heeft daar ook huilen op dr paard gezeten, omdat ze telkens uitgescholden werd door een leidster. Ik heb zelfs een keer ruzie gehad met 1 van de 2 chagerijnige wijven, en heb haar toen gewoon uitgescholden. Pony's staan daar weliswaar 24/7 op het land, dus das wel fijn voor ze, maar hun hoeven zien er niet uit! Er komt daar geloof ik nooit een hoefsmid, hoeven zijn zo droog als maar kan, enorme scheuren van hier tot Tokio enz. Ik vond het echt erg voor mn vriendin, want die is toen eerder naar huis gegaan en het was dr eerste ponykamp. Nu durft ze bijna niet meer op ponykamp.

En wat LoveBodin zegt, ben ik het ook weer mee eens. Zo werkt het gewoon niet - Als de ene manege slechter is, is de Ponyhof nog steeds niet de beste manege ooit. MarZarascha, je mag denken wat je wil, maarja. Er is genoeg tegenbewijs geleverd geloof ik.

Edit: Maar bij de Zwaanhoek gaan ze tenminste niet met zn 3en op een shet.

LoveBodin

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:20

Het is helaas wel mijn ervaring..
1 van de leiding was echt geen aardig persoon, die heeft echt mensen uit zitten schelden. Ook de fotograaf. Ik stond er perplex van. De rest van de leiding was best oke, maar die ene...
Door het schelden van hem zaten mensen te huilen, snap ik ook wel. Heb nog geen aardig, troostend woord uit hem gehoord. Was gewoon een flutleiding, maar de andere leiding deed er niks tegen. Fotograaf had zelfs heimwee..

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:48

Ik snap alleen niet dat als je hellen nu hebt gesproken dat het beter is geworden je er telkens maar op terugkomt wat er allemaal slecht is. En het is jouw ervaring, oké, maar als het nu dus blijkbaar is veranderd hoef je echt niet telkens maar weer met het zelfde terug te komen. We weten nu wel dat jij een kreupele pony heb zien meerijden en dat je ze met ze 3 op een shet hebt zien zitten. Maar zoals hellen al zegt dat gebeurd nu niet meer, dus laat het liggen.

En de fotograaf is meestal ook gewoon 1 van de leidingen. En de leiding is nou eenmaal wel verantwoordelijk voor wat er gebeurd. Als jij vooraan galoppeert en je valt eraf waardoor al die paarden over je heen denderen ben je veel minder blij dan dat een leiding je uitscheld om je maar te laten luisteren. Want 1 ding weet ik zeker, ze schelden je daar echt niet voor niks uit.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:59

Ik heb nog geen reactie van Hellen terug, het is nog niet klaar. Ik wil hiervoor graag een uitleg hebben. Waarom heeft het überhaupt kunnen gebeuren? Heel eerlijk, zeggen dat 't niet meer gebeurd is prima, maar ik wil wel weten waarom het ooit heeft kunnen gebeuren.

Fotograaf was niet 1 van de leiding, tenminste, dat vond de leiding. Ze kwam uit Duitsland, en ze had heimwee. Verder werd ze uitgescholden, want wij konden allemaal niet rijden, dus we konden niet omdraaien, en ze stond daar helemaal verkeerd (niet gevaarlijk verkeerd overigens, op ruime afstand van de paarden), en ze deed 't allemaal fout en ze was dom en stom en ze verstond geen nederlands. Letterlijk gezegd.

Ik vind schelden niet normaal, nooit, en zeker niet als er geen onmiddelijke dreiging is. En die was er niet. Er was geen galop, het was allemaal in stap, het ging heel rustig. De paarden gingen er eerder wel een x in galop vandoor, en daarbij werd echt niet gescholden, ook al viel er iemand af. Want schelden vind ik nutteloos, 't zijn woorden waar je toch niks aan hebt. Echt, als de paarden ervan door gaan, heb je meer aan tips om 'm in te houden, of in de zee sturen, dan stomme trut je kan ook niks goed doen. Je kan niet rijden, kijk nou toch eens uit.

Waarom ik dit vertel heb ik hier al 2x uitgelegd. Waarom ik erover doorga? Omdat mensen zeggen 'het zal wel meevallen', 'met 3 op een shet past niet eens', 'ponyhof is zo slecht nog niet', 'kijk maar naar andere maneges, het kan erger'.
En dat ik terug moet komen op mijn mening..
Sorry, ik geef clubs geen tweede kans, niet als ze de eerste zo verpest hebben, en ik geen uitleg heb gekregen waarom.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:33

Ik ben zelf ook een paar jaar geleden naar Ponyhof je geweest, ik was toen een stuk jonger en alles zag er geweldig uit! lekker vaak rijden. Maar als ik nu terug denk zie ik de dingen die niet hadden moeten gebeuren. De paarden hadden geen passend tuig. Dit vind ik zelf erg slecht aangezien ze zoveel lopen vind ik dat een must.
Zelf heb ik niet mee gemaakt dat paarden die kreupel waren mee liepen, maar het kan best zijn dat ik dit niet door had.
Wel had ik in mijn week 3 mensen op een shetlander wat ik echt niet vind kunnen ook niet even "voor de foto" als je dit elke week een paar keer moet doen vind ik dit ook niet meer "even voor de foto' Daarnaast had je een bokkende pony dit vond iedereen geweldig (behalven ik) maar denk er bij na dat hij misschien pijn had een paard gaat niet voor niks bokken!

En over het vergelijken met anderen maneges ik rijd nu op een manege waar elke paard een eigen box heeft, ze maar 2 uurtjes per dag maximaal lopen (en dit is meestal niet het geval) daarnaast is er zeker passende tuig. komt de hoefsmid Tandarts! en veearts altijd op tijd en gaan ze elke dag naar buiten zo lang het weer het toelaat, en meestal komen ze al naar het hek als je aan komt lopen, blij om naar binnen te gaan. Het kan dus wel degelijk
Ponyhof is een heel leuk concept! dat zeker maar het moet niet over de ruggen van de pony's gebeuren ik wil ook niet zeggen dat het overal rozen geuren en Manenschijn is. Maar er zijn punten die ze makkelijk kunnen verbeteren zeker met zoveel pony's

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:00

Afbeelding Dit was vorigjaar op ponyhof op Moon

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:44

guusjelover schreef:
Ik snap alleen niet dat als je hellen nu hebt gesproken dat het beter is geworden je er telkens maar op terugkomt wat er allemaal slecht is. En het is jouw ervaring, oké, maar als het nu dus blijkbaar is veranderd hoef je echt niet telkens maar weer met het zelfde terug te komen. We weten nu wel dat jij een kreupele pony heb zien meerijden en dat je ze met ze 3 op een shet hebt zien zitten. Maar zoals hellen al zegt dat gebeurd nu niet meer, dus laat het liggen.

Iets zeggen en iets doen zijn twee verschillende dingen hè ;) Ik hoop echt oprecht dat de dingen die ik heb gezien en meegemaakt niet meer gebeuren. Maar niet-passend tuig, kreupele paarden etc waren vijf jaar geleden voor Hellen blijkbaar geen probleem. Ik vraag me dan af of er echt iets aan gedaan wordt, of dat er alleen maar beterschap beloofd wordt maar niet uitgevoerd.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:53

moonforever schreef:
[ Afbeelding ] Dit was vorigjaar op ponyhof op Moon

Jammer dat ze nu zo vreselijk verpest is Joyce.. Ik ben ooit een keer met jou op ponykamp geweest, herfst 2010 geloof ik. Ik had Stip, en jij had Moon nog.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:01

Love_Swing schreef:
moonforever schreef:
[ Afbeelding ] Dit was vorigjaar op ponyhof op Moon

Jammer dat ze nu zo vreselijk verpest is Joyce.. Ik ben ooit een keer met jou op ponykamp geweest, herfst 2010 geloof ik. Ik had Stip, en jij had Moon nog.

Ik ben veel blijer met pablo :-)

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:04

moonforever schreef:
Love_Swing schreef:

Ik ben veel blijer met pablo :-)

Ja, snap ik ook wel, maar toch, mij zou het persoonlijk toch raken om te zien hoe erg m'n pony achteruit gaat. Ookal was de klik er waarschijnlijk niet meer.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:58

guusjelover schreef:
En ik ben het eens met dat ze veel lopen, maar op een manege lopen paarden nou eenmaal veel. Op de manege waar ik jaren heb gereden liepen de paarden soms 5 uur op een dag in de manege lessen. Dat lijkt me toch veel zwaarder dan 2 buitenritten die de paarden nog leuk vinden ook en tussen door een lesje of een uurtje hobbelen zonder zadel. Zo is overal wel wat mis en het blijft een bedrijf, er moet nou eenmaal geld verdient worden.

Sorry maar ik vind 5 uur per dag helemaal niet normaal voor een manegepaard.
Als dat op een manege wel zo is bieden ze niet de kwaliteit die ik zoek en zal ik er dus niet gaan rijden. Ik verwacht van een manege dat de paarden fris en vrolijk in hun werk blijven en bij paarden die 5 uur per dag moeten lessen lijkt mij dit niet mogelijk.
Net zo goed verwacht ik van een manege dat het paard waar ik op rijd niet kreupel of onregelmatig is en geen wonden of drukkingen heeft. Valt voor mij allemaal onder een stuk kwaliteit.

Voor alle duidelijkheid nogmaals: ik ken deze manege verder niet en weet ook niet of bovenstaande hier gebeurt. Ik wil alleen zeggen dat dit soort dingen voor mij ten allen tijde onacceptabel zijn en niet goed te praten zoals ik hier lees, dat er gezegd wordt dat dit op iedere manege wel allemaal gebeurt. Niet dus. Kijk verder en ga voor kwaliteit en paardenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:06

chloeve schreef:
Ik ben zelf ook een paar jaar geleden naar Ponyhof je geweest, ik was toen een stuk jonger en alles zag er geweldig uit! lekker vaak rijden. Maar als ik nu terug denk zie ik de dingen die niet hadden moeten gebeuren. De paarden hadden geen passend tuig. Dit vind ik zelf erg slecht aangezien ze zoveel lopen vind ik dat een must.
Zelf heb ik niet mee gemaakt dat paarden die kreupel waren mee liepen, maar het kan best zijn dat ik dit niet door had.
Wel had ik in mijn week 3 mensen op een shetlander wat ik echt niet vind kunnen ook niet even "voor de foto" als je dit elke week een paar keer moet doen vind ik dit ook niet meer "even voor de foto' Daarnaast had je een bokkende pony dit vond iedereen geweldig (behalven ik) maar denk er bij na dat hij misschien pijn had een paard gaat niet voor niks bokken!

En over het vergelijken met anderen maneges ik rijd nu op een manege waar elke paard een eigen box heeft, ze maar 2 uurtjes per dag maximaal lopen (en dit is meestal niet het geval) daarnaast is er zeker passende tuig. komt de hoefsmid Tandarts! en veearts altijd op tijd en gaan ze elke dag naar buiten zo lang het weer het toelaat, en meestal komen ze al naar het hek als je aan komt lopen, blij om naar binnen te gaan. Het kan dus wel degelijk
Ponyhof is een heel leuk concept! dat zeker maar het moet niet over de ruggen van de pony's gebeuren ik wil ook niet zeggen dat het overal rozen geuren en Manenschijn is. Maar er zijn punten die ze makkelijk kunnen verbeteren zeker met zoveel pony's

Overal zijn verbeterpunten. Zowel bij maneges als bij onszelf. Alles kan altijd beter.
Wat betreft het tuig moet ik je helaas gelijk geven. Mij is al eerder opgevallen dat er paarden lopen met drukplekken en dus niet passende zadels. Misschien dat dit nu al wel is veranderd, dat weet ik niet.

En een eigen box hoeft niet persé een pluspunt te zijn. Ik ben juist voorstander van het feit dat paarden veel buiten staan, zowel in de zomer als in de winter. Als je ze altijd buiten zet, vanaf het begin, is dit uiteindelijk veel beter voor je paarden dan in een box zetten. (Voorwaarde dat er wel een schuilplek is)

liesjenanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:50

Moon doet het super,
Als er een pony is die goed is, is hij het wel. hij is bijna de favoriet van iedereen!

Dus hoezo is moon achteruit gegaan?

Trouwens, de leidingen van tegenwoordig zijn echt een stuk stuk leuker, dus ik zou zeggen, kom zeker nog eens terug. Iedereen verdient een tweede kans en als je dat niet vind, dan ben je zelf waarschijnlijk zelf ontzettend perfect (not) Jij hebt vast zelf ook wel eens fouten gemaakt en een 'tweede' kans gehad bij iemand, dus als je dat bij een ander niet kan geven dan ben je niet echt tof...
;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:50

Als ik iets doms en lomps en onaardigs doe, verwacht ik geen tweede kans. En nee ik ben niet perfect, ik ben wel eens dom en lomp en onhandig, en ik kwets mensen wel eens flink. Ik ben ook maar een mens.

Maar ik snap ze dan ook volledig dat ze mij niet aardig vinden, en geen moeite gaan doen om vrienden met mij te worden. Zou ik zelf ook niet doen. Als iemand mij meteen al kwetst, in 't begin, dan ga ik geen moeite doen om vrienden met ze te worden hoor := , ik ben gekke henkie niet. Wil je me niet? Jammer dan, genoeg andere mensen.

Dus waarom zou ik ze een tweede kans geven? Geef me een goede reden om 200km te rijden, in mijn vrije tijd, dan nog geld te betalen voor een ponykamp of strandrit, en dan weer 200km terug. Als je die hebt, zal ik erover nadenken.
Maar denk ook hier aan: ik kan genieten van een ponykamp, waarbij ik meteen een goede indruk had (en waarbij ik dus terug wil komen), veel dichterbij, off een ander ponykamp, waar ik nog niks van weet, maar waarbij het goed klinkt, dan ga ik toch niet naar het ponykamp waar ik persoonlijk een slechte ervaring mee heb?

Of, om het persoonlijker te maken: als ik 3 mensen zie, 1 ervan is een goede vriendin, de ander is iemand die ik 1x heb gezien, maar die niet erg aardig tegen me deed, en de ander is iemand die ik totaal niet ken, maar er wel aardig uitziet. Als die 3 mensen mij vragen: wil je een werkstuk met mij maken? Dan is vriendin nummer 1, persoon die ik niet ken nummer 2, persoon die vervelend deed nummer 3.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:34

Aanstellen is ook een vak hoor.. Misschien dat jij dan zo hard en bot in je hoofd bent, maar de meeste mensen zullen iemand toch wel een tweede kans geven. Als je van je paard afvalt, verkoop je hem toch ook niet gelijk? Die geef je ook een tweede kans om je die 2e keer wel op z'n rug te laten zitten. Zo is dat ook met mensen, soms schiet er nou eenmaal iets verkeerds uit maar om die gene nou gelijk uit je leven te verbannen? Ik zie het nut niet.. Dan hou je wel heel weinig mensen in je omgeving over.. Mijn beste vriendin is iemand die ik 9 jaar voor het eerst zag en echt niet mocht, nou ik ben blij dat ik er een tweede kans gegeven heb! Dus dat nooit een tweede kans geven vind ik echt onzin.

En nogmaals ik probeer niks goed te praten, want wat jullie voor slechts hebben gezien, hebben jullie gezien en daar kan ik niets aan veranderen. Maar ik heb er alleen maar goeds gezien. En zoals hellen zei dat het veranderd is was dus al dat ik er was. Dus dat zeggen of doen verhaal is dan dus blijkbaar zeggen en doen. De zadels lagen nog niet allemaal perfect, maar je kan moeilijk in 1 keer alle paarden goede nieuwe zadels geven, dat kost nou eenmaal veel geld..

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:47

Guusjelover, dat is idd zo, een vriendin van mij heb ik echt voor dingen uitgescholden wat ik niet had moeten zeggen, maar toch is het goed gekomen omdat zij mij een tweede kans gaf. Met paarden vind ik dat een ander verhaal, ik heb er geen uitleg voor, dat vind ik gewoon. Zo ben ik gewoon, ik ben slecht in vergeven en kansen geven. Ik ben ook maar een mens.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 07:43

Tsja, als iemand mij de eerste week daat ik die persooon ken kwetst, flink kwetst en niet aardig doet, ga ik geen moeite doen om vrienden met hem/haar te worden. Genoeg anderen. Waarom zou ik?

Dus waarom zou ik die in totaal 400km rijden om de ponyhof een tweede kans te geven?
Als ze naar mij zouden komen, zou ik best even kijken. T zelfde met mensen: dat ik geen moeite ga doen wil nog niet zeggen dat het volledig exit is ;). Als die persoon later het initiatief toont, dan ja, geef ik die persoon een tweede kans. Maar ik ga zelf geen initiatief tonen.

Van een paard afvallen is iets heel anders. Behalve las hij me er de eerste x dat ik erop zit (want het gaat om eerste indrukken hier he!), er expres afgooit. Dan ga ik wel nadenken of ik hem wil kopen. Zeker als er een ander, veel leuker paardje rondloopt.

Eigen paard heefty hier niks mee te maken: die ken ik al. Ik heb ook weleens ruzie met een vriendin.maar die ken ik dan al.

Eerste indruk, daar gaat t hier om. En die van de Ponyhof was voor mij niet goed.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:06

Oei, dat zijn geen leuke verhalen over de Ponyhof.
in 2011 ben ik daar een week op ponykamp geweest, ik vond het leuk en de begeleiding van het ponykamp was naar mijn mening ook goed. Het viel me wel op dat er gewoon erg veel kleine pony's zijn en dat er dus soms echt veel te grote mensen op rijden. Ik heb ook bij veel pony's singel en zadel wondjes gezien alleen de pony's en paarden die dat hadden hebben een de hele week niet meegelopen.
Ik vond het wel sneu dat eigenlijk alle paarden meeliepen met het ponykamp en daarna ook nog eens lessen en strandritten moesten maken.
Naar mijn idee is het niet zo'n slechte manege als hier wordt gezegd maar helaas zijn veel van de minpunten waarover hier wordt gepraat wel waar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:08

yellowtje8 schreef:
Oei, dat zijn geen leuke verhalen over de Ponyhof.
in 2011 ben ik daar een week op ponykamp geweest, ik vond het leuk en de begeleiding van het ponykamp was naar mijn mening ook goed. Het viel me wel op dat er gewoon erg veel kleine pony's zijn en dat er dus soms echt veel te grote mensen op rijden. Ik heb ook bij veel pony's singel en zadel wondjes gezien alleen de pony's en paarden die dat hadden hebben een de hele week niet meegelopen.
Ik vond het wel sneu dat eigenlijk alle paarden meeliepen met het ponykamp en daarna ook nog eens lessen en strandritten moesten maken.
Naar mijn idee is het niet zo'n slechte manege als hier wordt gezegd maar helaas zijn veel van de minpunten waarover hier wordt gepraat wel waar..

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 00:13

Ik heb één keer een buitenrit gedaan bij de ponyhof, en dat was op Blue. Staat die er nog? Vond het werkelijk een geweldig paardje. Ze zeiden dat hij zo vreselijk snel en wild was, maar daar heb ik werkelijk niets van gemerkt. Was opslag verliefd! :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:29

Jup, zo'n stippenpownie, liep met de strandrit die ik heb gemaakt in mei ook mee!