chloeve schreef:Ik ben zelf ook een paar jaar geleden naar Ponyhof je geweest, ik was toen een stuk jonger en alles zag er geweldig uit! lekker vaak rijden. Maar als ik nu terug denk zie ik de dingen die niet hadden moeten gebeuren. De paarden hadden geen passend tuig. Dit vind ik zelf erg slecht aangezien ze zoveel lopen vind ik dat een must.
Zelf heb ik niet mee gemaakt dat paarden die kreupel waren mee liepen, maar het kan best zijn dat ik dit niet door had.
Wel had ik in mijn week 3 mensen op een shetlander wat ik echt niet vind kunnen ook niet even "voor de foto" als je dit elke week een paar keer moet doen vind ik dit ook niet meer "even voor de foto' Daarnaast had je een bokkende pony dit vond iedereen geweldig (behalven ik) maar denk er bij na dat hij misschien pijn had een paard gaat niet voor niks bokken!
En over het vergelijken met anderen maneges ik rijd nu op een manege waar elke paard een eigen box heeft, ze maar 2 uurtjes per dag maximaal lopen (en dit is meestal niet het geval) daarnaast is er zeker passende tuig. komt de hoefsmid Tandarts! en veearts altijd op tijd en gaan ze elke dag naar buiten zo lang het weer het toelaat, en meestal komen ze al naar het hek als je aan komt lopen, blij om naar binnen te gaan. Het kan dus wel degelijk
Ponyhof is een heel leuk concept! dat zeker maar het moet niet over de ruggen van de pony's gebeuren ik wil ook niet zeggen dat het overal rozen geuren en Manenschijn is. Maar er zijn punten die ze makkelijk kunnen verbeteren zeker met zoveel pony's
Overal zijn verbeterpunten. Zowel bij maneges als bij onszelf. Alles kan altijd beter.
Wat betreft het tuig moet ik je helaas gelijk geven. Mij is al eerder opgevallen dat er paarden lopen met drukplekken en dus niet passende zadels. Misschien dat dit nu al wel is veranderd, dat weet ik niet.
En een eigen box hoeft niet persé een pluspunt te zijn. Ik ben juist voorstander van het feit dat paarden veel buiten staan, zowel in de zomer als in de winter. Als je ze altijd buiten zet, vanaf het begin, is dit uiteindelijk veel beter voor je paarden dan in een box zetten. (Voorwaarde dat er wel een schuilplek is)