Reesed schreef:Ik. Al jaren. En ik loop ook al jaren bij een diëtiste, let op wat ik eet, wandel elke dag enorme stukken, snoep amper en kom toch aan. Dat is frustrerend, want mensen gaan er gewoon vanuit dat ik te veel eet. Ze zullen het nooit vragen, ze nemen gewoon aan. Hoe vaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik 'helemaal niet zo veel eet'.
Je zegt: 'Iemand die eens schildklierziekte heeft waarbij hij snel aankomt; dan weet je dat je daar je eetgewoonte op moet aanpassen.' maar zo makkelijk is het helaas niet. Zelfs mét medicijngebruik moet ik er rekening mee houden dat ik NOOIT slank word.
En een schildklierafwijking komt vaker voor dan je denkt. En wat denk je van suikerziekte? Medicijngebruik (er zijn meerdere, niet alleen prednison. Zo heb je anti-depressiva waar je van aankomt, middelen tegen astma die dikker maken. Ook zijn er talloze hormoonmedicijnen waardoor je veel aankomt, hierbij bedoel ik overigens niet de pil)? Er zijn zó ontzettend veel redenen om dikker te zijn. Tuurlijk zijn er ook veel mensen die niet gezond genoeg eten en te weinig bewegen. Maar te veel eten kan ook een ziekte zijn. Je hebt meerdere eetstoornissen die te maken hebben met te veel en te vet eten. Dat betekent dat iemand een geestelijke ziekte heeft en zoiets overwinnen is - net als bijvoorbeeld anorexia - ontzettend moeilijk.
En wie zegt dat mensen die dik zijn niks doen om af te vallen? Dik worden gebeurd niet in één dag, dus afvallen kost ook veel van je tijd.
Ik vind je post zo ontzettend naïef in zó veel opzichten.
Er is niks naiefs aan, je moet beter lezen. Ik heb ook gezegd dat ik niet zeg dat mensen met medicijnen/ziekte oid leugenaars zijn.
Ik heb astma en ik ken de dikkermakende medicijnen ook wel.
Jij hebt de pech, dat je ondanks je vele inspanningen niet afvalt en nooit slank zal worden. Dat lijkt me heel naar en vooral vervelend voor jou.
Maar ik weet dat er HEEL VEEL -vooral vrouwen- zijn die een ziekte of medicijngebruik als excuus gebruiken.
Maar ik geloof niet dat je zwaar overgewicht hebt, je zult hoogstens iets te zwaar zijn... en je kunt je paardkeuze daar op aanpassen, zo kun je er ook rekening mee houden.