Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adrija schreef:labyrinth schreef:Probleem ligt natuurlijk vooral bij mensen die uit gezinnen komen waar geen paard wordt gereden,
die hebben geen ouders die kunnen kiezen of een manege goed is, die hebben geen idee wat nageeflijk uberhaubt is, laat staan waar het goed uitgelegd wordt.
Dat zou dan echt van buitenaf geregeld moeten worden hoor, dat er hogere kwaliteitseisen worden gesteld aan het niveau van lesgeven.
Je zou denken dat het FNRS daar een rol in heeft. Maar die sterren zijn echt geen garantie
Yvttheid schreef:Ja ervaring ;]
ik heb zelf ook 6 jaar op een manege gereden
en ik vraag me nog steeds af wat ik daar geleerd heb
ja leren zitten dat was het dan ook
nagefelijk rijden werd daar gedaan door te trekken, maar dat deed ik (achteraf gelukkig) niet omdat ik het zielig vond om het paard in de mond te trekken. Dus toen had ik sowieso het idee dat ik door iedereen werd aangekeken van oh die kan niet rijden, want haar paard loopt niet nagefelijk.
me hele houding heb ik me daar ook fout aangeleerd, ik stak mijn benen af, tenen naar buiten, handen niet goed. Gewoonweg omdat het me nooit verteld is hoe het wel moet.
Gelukkig heb ik nu sinds 2 jaar verzorgpaardjes. En krijg ik daar ook af en toe les. En ik heb daar al zoo veel meer geleerd.
Nee geen maneges meer voor mij.

En natuurlijk het veilig leren rijden

en dat is zeer heftig! Ik heb daar nog geen 1 dag geweest zonder iets te leren! Morge vertrek ik voor een week en ik ben zeer blij! 
Liessie82 schreef:
Adrija schreef:labyrinth schreef:Probleem ligt natuurlijk vooral bij mensen die uit gezinnen komen waar geen paard wordt gereden,
die hebben geen ouders die kunnen kiezen of een manege goed is, die hebben geen idee wat nageeflijk uberhaubt is, laat staan waar het goed uitgelegd wordt.
Dat zou dan echt van buitenaf geregeld moeten worden hoor, dat er hogere kwaliteitseisen worden gesteld aan het niveau van lesgeven.
Je zou denken dat het FNRS daar een rol in heeft. Maar die sterren zijn echt geen garantie
parador schreef:Adrija schreef:Je zou denken dat het FNRS daar een rol in heeft. Maar die sterren zijn echt geen garantie
De FNRS heeft daar alleen een rol in wanneer deze manege zich aanmeld bij de FNRS.
Er zijn heel veel maneges die niet zijn aangesloten bij de FNRS