Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WissMiss schreef:Zadels ophouden, oké.. maar singel dan niet zo strak houden en hoofdstel uit.
De manegepaarden die hier in stands staan, hebben het zéker niet slecht. Ze kunnen onbeperkt hooi eten, hun stal word gewoon iedere dag uitgemest, ze kunnen contact maken met andere paarden, liggen en achter zich kijken wat er gebeurt. En ze worden genoeg bereden, ieder paard op zijn niveau. En voor zover ik weet past ieder zadel, hoofdstel en halster.
Dus lang niet ieder paard op stal of in stands hebben het zo slecht.. Ja natuurlijk is het beter ze buiten te laten lopen maar die ruimte is er op sommige maneges nou eenmaal niet (en nee; dan ben ik er nog niet mee eens dat ze dan ook slecht behandeld worden maar dat paarden in stands staan of niet zo heel vaak buiten komen, wilt niet direct zeggen dat het een slechte stal is).
Cookies schreef:We staan niet voor niks in de top 10 van landen die niet goed zijn voor hun dieren. Afschuwelijk voor die paarden die helemaal niet naar buiten mogen en alleen maar even uit hun box komen om te werken.
Citaat:Nee, ik geef mijn mening en onderbouw die. En nu ben ik daarnaast bijna 7 jaar ouder, ben ik van meisje-die-van-dieren-houd-om-zichzelf-te-vermaken-ookal-heeft-dat-dier-daar-last-van naar meisje-die-van-dieren-houd-en-het-dier-voorop-zet gegroeid.
Vind het een beetje apart dat mensen verwachten dat een 9jarige tegen de strenge juf in zou durven gaan waar ze bang voor is
Slofje schreef:ga ik toch nog 1 keer reageren:
ik citeer:
En ja, zúlke dingen gebeuren er dus in SOMMIGE maneges, dat vind ik onacceptabel en ik kots ze eigenlijk uit.
Slofje schreef:Nee, want daarin heb ik ook al gezegd dat het over die 2 maneges ging en ik daarin een mening heb gevormd. En van die maneges walg ik. Heb mijn vorige post aangepast trouwens.
Arabesk schreef:Het frustrerende is dat de pensionpaarden daar wél elke dag buiten komen in grote paddocks en de hardwerkende manegepaarden wordt dat niet gegund, zelfs niet een paar uurtjes 's avonds als d epaddocks al weer leeg zijn