een paardenrug

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Citaat:lisa_pluisje schreef:
Ik denk dat stuiterende broodplankjes ook niet gezond zijn voor
een paardenrug
Waarom is het wel in orde om smalle mensen belachelijk te maken met rare bijnamen?
juline schreef:Er zijn tegenwoordig al een hoop maneges waar gehandicapten ook de mogelijkheden krijgen om op een paardenrug te zitten. Dit is in zekere zin ook een belasting voor een paard.
kynshiri schreef:sja ik blijf van mening dat het dier er niet moet onder lijden dat jij wat 'voor je plezier' wilt doen. ik zou het enorm egoïstisch van mezelf vinden dat ik toch nog per se op een paard wil gaan zitten, terwijl ik er eigenlijk echt wel te zwaar voor ben.
als je op bokt een foto post van een grote meid van een jaar of 16 op een minishet die met der voeten over de grond sleept, dan krijg je heel bokt over je van 'o wat zielig' en dan aanvaardt ook niemand het argument dat het toch maar voor één keer voor het plezier van dat meisje is dat ze op dat ponietje gaat zitten.
Lauratje_88 schreef:Dit is een discriminerend topic zeg. Je kunt best paardrijden met 100+ dat je niet op een iel gebouwd paardje moet gaan zitten weet iedereen met gezond verstand.
Is het ook niet zo dat eigenlijk ELK gewicht op een paard ongezond is voor het paard gewoon omdat het paard niet gebouwd is om mensen op zijn rug te dragen?
Ik denk dat paarden meer aankunnen dan wat sommige mensen hier laten uitschijnen. Ik denk dat het gewoon van paard tot paard afhangt van wat die aankan en dat je daar wel rekening mee moet houden.
moelly schreef:ik wil niet vervelend zijn hoor, maar waarom zou je niet kunnen paardrijden als je 100KG+ bent?
die paarden houden dat echt wel, het zijn manege paarden die werken graag voor je!, gewoon eens gaan rondbellen, en hier en daar een bezoekje brengen, en evt een proef ritje maken?
Sheila1404 schreef:Asyaa schreef:@claudianoa
Dan denk ik dat jij dat gewoon niet ziet. Ik zie paarden echt wel meer zwoegen onder echt forse mensen.
We hebben het toevallig over dezelfde paarden (zelfde manege) en die paarden lijden naar mijn idee ook echt niet onder hun ruiters...
Sheila1404 schreef:piezze schreef:ja de logica is ver te zoeken inmiddels. Gewoon doen joh, veel plezier en wat kan je dat manegepaard schelen.
sarcastisch bedoeld neem ik aan?
ik denk dat je door deze uitspraken sommige mensen boos maakt, en al helemaal niemand er mee helpt...
tenzij het echt je mening is..