manege de boschhoeve in soerendonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Re: manege de boschhoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:26

Leuk!
Praat je mee in het ruiterkamptopic van de boschhoeve?
je hebt m zo gevonde met de zoekfunctie :)

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:31

Als je de link stuurd praat ik graag mee!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:33

Leuk dat ik dit topic tegen kom! Echt een hele leuke manege, al is het alweer heeeeel lang geleden dat ik er geweest ben.

Heb er mijn ruiterbewijs gehaald als (toen) jongste van Nederland, was net een paar dagen 12 jaar. Dit was op Michelle!! Een kleine schimmel en die sprong óveral over heen, maar liep niet zo graag voorop wat wel moest. :+

En ook op ponykamp geweest jaar er na, reed toen op een Haflinger (geen idee wat de naam was). Een verhaal apart, in de bossen heel fijn, maar in de bak grrrr. Haha.
Bij ons is er toen wel de groep vandoor gegaan (richting de heide), er kwam een grooooote kudde schapen aan en daar zijn de pony's toen behoorlijk van geschrokken. De groep was om gedraaid en ontzettend hard richting het dorp gegaloppeerd. Bij de overgang van zand naar de harde weg is toen een pony met meisje gevallen, meisje had dacht ik niets behalve een half verbrijzelde cap. Leiding had dit echt zo goed opgelost en was gewoon echt onmacht. Had niets met de manege of de paarden te maken, gewoon puur pech en ook de pech hebben dat de gevallen pony op een gegeven moment (zonder iemand er op dus) voorop kwam en dan is de rest stoppen gewoon heel lastig.

Verder nog wel eens de pannenkoeken rit gereden en regelmatig een buitenrit gemaakt. Peer heeft mij ook nog heel lang echt gekend na t ruiterbewijs, weet niet of dat nog steeds zo is haha.

Is Michelle er nog?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:37

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:38

Jaa michelle is er nog zeker :)
een hele leuke pony is het! wel een grapjas haha

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:39

Ik vond het ook een leuke pony! Wel een keer er vanaf gedonderd maargoed dat hoort erbij.
Enigste pony waar ik een x 1e mee ben geworden haha

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:42

Wat leuk!!!
Is namelijk al meer dan 10 jaar geleden!! :D

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:46

Jaa!
Grappig, had echt geen flauw idee hoe oud ze was maar tis dus zeker 10+ :')

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:52

febee schreef:
Ik heb net gebeld!
Het klonk super.
Uhmm de eigenaar of de gene waarmee ik heb gesproken zei wel dat hij verkeers mak moest zijn maar voor vrachtwagens en trekkers was niet zo'n heel groot probleem.
Kosten waren €50 extra.
Dat is nog goed te doen als ik zie dat het b sommige 100 of meer is!
Ik ga morgen met me ouders goed overleggen en met me zus en natuurlijk me vriendin die mee gaat en dan hoop ik dat ik het geregeld krijg met trailer en dan heb ik eindelijk me eerste jaar met me eigen paard op Ponykamp!
Heb er al zin in terwijl het nog niet eens helemaal rond is :')

mooi!!
als je paard goed kan houden bij groot verkeer is het ook niet heel erg, maar het is ook wel eens mis gegaan toen eigen paard schrok en is gaan rennen. vandaar dat ik altijd bij benoem dat ze ook verkeersmak moeten zijn voor groot verkeer. dan kunnen de meeste wel inschatten of het verantwoordelijk is om eigen paardje mee te nemen of niet
in ieder geval heel veel plezier!!!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:13

Hij is echt wel zo goed als verkeersminister hij kan tegen hard schuurende auto's en fietsers voetgangers etc. Is verder allemaal geen probleem alleen af en toe kijkt hij op van een ond of iets wat uit de bosjes komt maar verder is het een schat van een paard en durf ik hem wel toe te vertrauwen om hem mee te nemen!
Het is eigenlijk al rond dat we gaan alleen nog betalen en goede afspraken maken en dan wordt deze zomer weer helemaal geweldig ga ik natuurlijk vanuit!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:13

Sorry bedoel verkeersmak in plaats van verkeersministers

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:20

Super!! klinkt als ideaal paardje!! komt dan zeker goed!!
gezellig word het zeker, iedereen die ik begeleid heb vond het leuk en gezellig!!

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:35

Dat is die zeker!
Hij houdt van zwemmen en uhmm springen en lekker mee doen met de andere hahah

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:49

Laura_Stella schreef:
Jaa!
Grappig, had echt geen flauw idee hoe oud ze was maar tis dus zeker 10+ :')

Ze is zeker 15!! Ben nu 24, dus is 12 jaar geleden en ze was zeker ouder dan 3. Haha

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:12

Oke dat is dan zeker.. Die pony zit nog wel vol energie, ze heeft zo'n leuk levendig koppie haha :)

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:52

Manege de boschhoeve! Ik ken de manege vanaf dat ze nog maar 6paarden hadden. In vakantiehuisje 2 waren toen de stallen. Inderdaad het was wel eens ongeregeld. Maar ik heb ooj een man(peer) jaren keihard zien werken om alles op te bouwen. Ik heb daar veel gelopen en veel meegeholpen. Belle is volgensmij veulen van stella. Er stonden veel verschillende paarden en ponnys. Ook vaak meegemaakt dat iemand zei die mij maar,een pittig paard,en die kon dus,niet rijden. Om daar,een manege op aan te spreken?!
Modder gooien over peee! Dat doen de mensen die niet,goed,zijn weggegaan,of die iemand,van hun op stal hebben. Inderdaad er ging weleens iemand weg,waar niet?! Een van de,weinige grote stallen waar paarden buitenstaan! Belangrijk. No nonsens manege en peer? prima man gewoon duidelijk.werk al jaren in de paarden en is soms ook lastig,mensen kunnen enorm zeiken en roddelen. Ik zou zeggen ga heen en kijk zelf. Vraag om een ponny die bij je past. Dus overschat,je eigen rijkunsten niet!want daar gaat het mis! Niet omdat,hun onverantwoirdelijk zijn. En ik ben daar ook weg gegaan op,een vreemde manier maar get zijn leuje,mensen!

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:17

Ah leuk bericht randey!
Dus dat is stella, toen wij ons paardje (stella haha) op de manege gingen stallen, zei floor vgm dat ze vroeger een haflinger genaamd stella hadden haha :P

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:31

Stella was een geweldig paard.supee braaf!liep ook voor,de huifkar deed voltige kon alles.stella is volgensmij best,oud geworden. Zou me niks verbazen als ik nog fotos heb ergens in een dois.ze staat ook nog op hun website volgensmij

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:40

ah leuk haha, hm op de site kan ik niets vinden

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 20:49

Stella heb ik nog wel foto's van! Wel niet-digitaal, haha.
Mijn broertje reed op haar met ponykamp, heel lang geleden. :)

Hele toffe Haflinger was dat. :j

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:12

wie gaat er dit jaar met het OZ naar daar??

ik zat vorig jaar op oscar
Maar nu is hij verkocht :'-C

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:17

oz? :P

Ik vind et ook echt zoo jammer dat hij weg is :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:30

vorig jaar daar een week met twee eigen paarden gestaan tijdens de pony kampen. Wij hebben het heel goed gehad en zover ik kan beoordelen waren de ponykampen goed en erg gezellig. Er ging veel aandacht naar de ruitertjes en iedereen had dikke pret. Het zwembadje werd veel en met plezier gebruikt door de kinderen en was met goede regels omgeven.
Heb niet hele topic doorgelezen maar wel negatieve verhalen gezien die ik zeer zeker NIET onderschrijf. Wij hebben in een van de huisjes geslapen en we hebben onze paarden precies kunnen houden zoals we altijd doen. Erg fijne meedenkende mensen daar. Dus niets dan lof!!

lovehorsesXD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:42

Ik ben er vorig jaar geweest!

En het was SUPERTOF!!!
we hebben gezwommen met de paarden, buitenritten gemaakt, gesprongen, dressuur, ponygames, 123 piano te paard, pimp je pony poetswedstrijd gedaan, ...

Ik vertrek vandaag weer naar de boschhoeve! Wie gaat er mee???
zoals ik daarnet al gezegd heb... Ik mis oscar!

mastermoon4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:49

Ik ben hier een keer op ponykamp geweest toen ik tien was ofzo, al 9 jaar geleden de enige die ik me kan herinneren zijn blacky de kleine shetlander en ik reed toen op fiona een witte pony.
Weet iemand nog of die pony er nog staat en of iemand er een foto van heeft?

Groetjes,