Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lucky84 schreef:Je verhaal is me heel erg duidelijk dank je wel!
Alleen rest mij nog de vraag of ik bij een andere manege een F proef mag starten?
Rij namelijk af en toe voor de fun wel eens op een andere manege waar wat meer paarden zijn die de F12 of hoger aan zouden kunnen vandaar
IloveNikitaa schreef:16 juli is de 3de fnrs proef en ik deed de eerste keer mee en nu ook weer en had vorige keer 218 punten en dus een pp ! ;D Maar ik doe 16 juli dus ook weer mee en waar letten ze het meeste op?
'xx
Ilja000 schreef:lucky84 schreef:Je verhaal is me heel erg duidelijk dank je wel!
Alleen rest mij nog de vraag of ik bij een andere manege een F proef mag starten?
Rij namelijk af en toe voor de fun wel eens op een andere manege waar wat meer paarden zijn die de F12 of hoger aan zouden kunnen vandaar
Als de andere manege daarmee akkoord gaat, mag je natuurlijk ook ergens anders starten. Succes!
Ilja000 schreef:IloveNikitaa schreef:16 juli is de 3de fnrs proef en ik deed de eerste keer mee en nu ook weer en had vorige keer 218 punten en dus een pp ! ;D Maar ik doe 16 juli dus ook weer mee en waar letten ze het meeste op?
'xx
Houding, zit, netjes op de letter, correct contact met de mond van het paard, op het goede been lichtrijden.
Ilja000 schreef:Vormspanning, controle over je lichaam. Wellicht beter het ritme van de draf volgen, timing. Kunnen allemaal opties zijn.
LovesKim schreef:Ilja000 schreef:Vormspanning, controle over je lichaam. Wellicht beter het ritme van de draf volgen, timing. Kunnen allemaal opties zijn.
Als die voor mij was: Hoe voorkom je die dingen dan? Ik weet eigenlijk niet hoe ik zacht in het zadel moet neerkomen. Ik probeer het wel, alleen vaak plof ik dan juist nog harder neer.
LovesKim schreef:Ilja000 schreef:Vormspanning, controle over je lichaam. Wellicht beter het ritme van de draf volgen, timing. Kunnen allemaal opties zijn.
Als die voor mij was: Hoe voorkom je die dingen dan? Ik weet eigenlijk niet hoe ik zacht in het zadel moet neerkomen. Ik probeer het wel, alleen vaak plof ik dan juist nog harder neer.
CRos95 schreef:Hallo allemaal,
ik heb een vraag (of eigenlijk twee)
ik heb al heel lang last van dat mijn voeten naar buiten gaan staan (de zogenaamde ) kapstokken. Alleen als ik ze naar binnen draai (en dan echt naar binnen) krijg ik enorme kramp... heeft iemand een idee van een oplossing? Enige probleem is dat mijn enkelbanden heel slap zijn, al weet ik niet of dat er iets mee te maken heeft..
En als tweede; mijn schouders. Mijn schouders staan standaard naar voren, ook als ik bijvoorbeeld in de stad loop ofzo. Volgens mijn fysiotherapeut komt dit doordat mijn schoudersbladspieren (geloof ik) opgerekt zijn met als oorzaak dat ik een tijdje op krukken heb gelopen en ze toen verkeerd gebruikt heb. In een proefje wordt je hier (natuurlijk) op beoordeeld. Heeft iemand een idee hoe ik mijn schouders weer recht kan krijgen?
Dankjulliewel voor het lezen van mijn vragen!