Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:06

Bellatrix schreef:
Ik heb het ook gedaan hoor. :j Op sommige maneges mag dat. Ik had ook 5 pp's nodig om door te gaan dus ik mocht ook 2x starten.

ik vrees dat die manege waar ik start het niet goed gaat vinden, maar t valt te vragen natuurlijk :P En dan startte je 2x in dezelfde categorie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:00

Euh, ik moest op een gegeven moment nog 1 pp in de F11 en toen ik die haalde reed ik de andere proef gewoon gelijk F12. :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:57

oh goed geregeld :P stel nou dat je die pp niet had gehaald? Had je dan nog een keer F11 gedaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:18

Als ik het laatste puntje in de F11 niet gehaald had zou ik opnieuw F11 doen. :)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:05

Even een vraagje aan de juryleden.

Hoe zit het met de F2 proeven, wij rijden nog steeds de proeven die orgineel in het boekje staan, met afstijgen, beugels opsteken.
Mag dit?

We hadden zondag nl. een probleempje, meisje van 7 gaat beginnen aan haar proefje, de jury laat het meisje bijna de hele proef uitrijden (terwijl het tweede onderdeel al anders was en ze dus gelijk had moeten afbreken als ze het er niet mee eens was) en vervolgens moesten we stoppen en overnieuw beginnen met de vervangende F2, die ik nog nooit gezien had en mijn leerlingen nog nooit geoefend hadden.
In al die jaren is er nog nooit een jury geweest die ons verteld heeft dat die F2 uit het boekje blijkbaar niet meer gereden mag worden.
Wij dachten dat dit facultatief was, wie kan mij hier een antwoord op geven?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:46

Beide proeven mogen worden gereden. Het is wat je onderling op het bedrijf afspreekt en het is niet aan een jury om te bepalen welke proef gereden wordt. Ik zou dit even melden bij de FNRS want zoals jij het nu verteld heeft de jury niet correct gehandeld.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:05

Een vraagje voor de juryleden onder ons:

Wie kan/vind het leuk om bij ons op de manege Caprilli te jureren? :)
Het is op manege De Fruithof in Heteren (Gelderland). Datum is 3 september, in de avond, 17.00u beginnen dacht ik.

Hoor het graag! Veel juryleden reageren niet op mail/telefoon, dus we zijn nog op zoek.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:33

daniella74 schreef:
Beide proeven mogen worden gereden. Het is wat je onderling op het bedrijf afspreekt en het is niet aan een jury om te bepalen welke proef gereden wordt. Ik zou dit even melden bij de FNRS want zoals jij het nu verteld heeft de jury niet correct gehandeld.

Ja ik dacht ook dat het zo werkte Daniella, bedankt voor je reactie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:15

Helaas, ik mag geen caprilli jureren. :+

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:22

Hoe kun je een hoger cijfer voor verzorging/uiterlijk ruiter krijgen dan een 7?
Of is dit gewoon een standaard cijfer wat ruiters krijgen tijdens hun proefje voor dit onderdeel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:24

De FNRS raad aan om een 7 te geven als het compleet is. Er zijn juryleden die een 8 geven. Dat mág wel maar de meesten doen het niet. Ik ook niet. Ik geef standaard een 7 tenzij er iets mist. Als je voor de verzorging van ruiter en paard allebei een 8 hebt dan heb je al 4 pluspunten en dat alleen maar voor de verzorging. :+ Ik geef liever een 8 voor een netjes gereden volte....het gaat tenslotte om het rijden...niet om het uiterlijk.

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:28

Bellatrix schreef:
De FNRS raad aan om een 7 te geven als het compleet is. Er zijn juryleden die een 8 geven. Dat mág wel maar de meesten doen het niet. Ik ook niet. Ik geef standaard een 7 tenzij er iets mist. Als je voor de verzorging van ruiter en paard allebei een 8 hebt dan heb je al 4 pluspunten en dat alleen maar voor de verzorging. :+ Ik geef liever een 8 voor een netjes gereden volte....het gaat tenslotte om het rijden...niet om het uiterlijk.

Mee eens... dank je! Zo had ik het nog niet bekeken :)
Ze was inderdaad compleet. Er deden ook kinderen in een roze vest oid mee, vond dat verschil zo groot, maar waarschijnlijk in punten zo klein, maar je hebt gelijk! Het gaat natuurlijk om het rijden!

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:31

En toch he??? Nog even een aanvulling...
Wanneer twee ruiters hetzelfde aantal punten hebben, kijken ze wel naar de laatste 10 onderdelen. Degene die daar het hoogst in scoort heeft een hogere prijs. In het geval van mijn dochter was dit dus zo. Omdat zij in de laatste tien onderdelen minder punten had haalde ze de 4e plaats en haar voorganger de 3e. Met evenveel punten dus. Dat betekent dus dat mijn dochter hogere punten had voor de gereden figuren. Dat is dan wel een beetje krom toch?? Of zie ik iets over het hoofd? (Even voor de duidelijkheid: Ik maak hier geen probleem van hoor ;) Geen prijs was ook geweldig geweest :) Het gaat om de ervaring en de promotiepunten ;) Dit is puur even voor mijzelf van 'hoe zien ze dat'?)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:38

Kijk, kleine kinderen vinden het vaak leuk om in het roze of lila ofzo te starten. Dat vind ik op zich niet erg als ze er een witte rijbroek onder hebben en dan een witte blouse met die roze of lila bodywarmer. Dan krijgen ze van mij nog steeds een 7. Maar iemand die een donkergroene rijbroek met een donkerblauw t shirt en je haar los krijgt van mij toch echt een 6.

De 10 punten onderin zijn vrij belangrijk. Als de andere ruiter daar een 7 heeft voor de beenligging en jouw dochter een 5 dan vind ik het logisch dat de andere ruiter wint. Hij of zij heeft dan in de hele proef een betere beenligging en kan beter inwerken met de kuit. En dus kunnen de figureren er netter uitzien. Misschien heeft jou dochter wel een paar keer super afgewend bij een letter en daar hogere cijfers voor maar hoe hoger de cijfers onderin, des te netter wordt een proef gereden.

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:42

Duidelijk! Dank je wel voor je uitleg! *nieuw is op dit gebied* ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:46

Ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen maar ik ben niet altijd even goed met verwoorden. :+

Er zullen nog wel andere juryleden reageren denk ik. Zo zie je dat we toch allemaal een beetje anders zijn. In grote lijnen natuurlijk hetzelfde maar we zijn ook mensen en dan geef je toch je eigen draai eraan.

Dit is hoe ik het zie en doe. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:12

__denise schreef:
Een vraagje voor de juryleden onder ons:

Wie kan/vind het leuk om bij ons op de manege Caprilli te jureren? :)
Het is op manege De Fruithof in Heteren (Gelderland). Datum is 3 september, in de avond, 17.00u beginnen dacht ik.

Hoor het graag! Veel juryleden reageren niet op mail/telefoon, dus we zijn nog op zoek.

ik ga binnenkort de springcursus doen en zou best bij jullie willen komen,als je niemand anders kan vinden.
voor jullie ben ik een beetje te ver weg denk ik 8-)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:54

We hebben inderdaad liever iemand van om de hoek zeg maar, gewoon omdat dat scheelt in benzinekosten. Maar 'k zal je onthouden! We willen liever al de jury bevestigd hebben voordat we het officieel gaan organiseren. Maar tot september duurt nog lang, dus zal het eens voorstellen om nu nog niet zo dringend op zoek te zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:55

Ik heb ook een vraagje :) Ik ga binnenkort ook mee doen met de wedstrijdjes hier op stal, en begin in de F6, waar letten jullie dan vooral op? En de proefjes zijn alleen via zo'n boekje te verkrijgen toch? Nergens op internet oid?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:04

Als je even googeld op FNRS proeven dan kan je de pdf'jes wel vinden hoor.

En in de F6 moet je netjes op de letter rijden, goed kijken in de richting waarin je gaat (en je pony ook) en in de goeie galop aanspringen!
Verder gewoon lekker ontspannen rijden, dan komt het vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:06

Dan moet ik toch wat beter zoeken :+

Okee :) eerste wedstrijd is 12 juni dus ben benieuwd :) Heb al eerder B gereden maar dat was toen ik nog een startkaart via knhs had.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:03

Ha die juryleden,

Ik heb een vraagje over F3. Mijn dochter heeft vandaag weer fantastisch gereden en een pp gehaald (spreekt de trotse moeder hihi). De vraag is eigenlijk wat de jury liever ziet voor het onderdeel galop:
- aanspringen, de verkeerde galop en het figuur (in dit geval de rijbaan 1x rond) zo verder rijden of
- aanspringen, de verkeerde galop, terugnemen in draf en opnieuw aanspringen in de goede galop en dan het figuur verder afmaken.

Bij de 2e optie wordt dan niet het volledige figuur in galop gereden, maar wel duidelijk gemaakt dat de ruiter doorheeft in de verkeerde galop te zitten en dat de ruiter dit corrigeert.

Dit gaat overigens niet over mijn dochter, maar was eigenlijk een algemene vraag van ons als ouders. De jury konden we niet vragen, want die was de rest van de dag nog aan het jureren in het hokje, dus ik dacht, ik vraag het hier. :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:07

Ik zie liever dat ze terugnemen, want dan weten ze wel dat ze fout zitten :)

@snoevie, als springjury ben je geen caprilli-jury
@__denise, je hebt denk ik meer kans op een jury als je een FNRS springwedstrijd organiseerd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:17

Altijd terugnemen zodat wij jury's weten dat de kids weten dat de pony verkeerd zit (haha, mooie zin!).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:20

liberty,sorry. ik had van de fnrs begrepen dat de springcursus daar ook voor was.