Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SimoneDV schreef:ik heb vanmorgen voor het eerst F6 gedaan, en ze was eindelijk BRAAFNiet geraced enzo
Wel een beetje stom dat de prijs uitreiking pas rond half 5 komt, ben nu dus gewoon naar huis gegaan, ga niet 5 uur op de manege wachten pff, waren nog mensen eerder dan ik dus moet je nagaan.
Ilja000 schreef:Je kunt instromen tot S60. Dat mag de instructeur bepalen. Je kunt, afhankelijk van het aantal behaalde punten, 2 promotiepunten halen per parcours.
Het is inderdaad een heel parcours, zonder de dressuur er om heen. Ruiter wordt beoordeeld op houding, zit, rijden voor, tijdens en na de sprong etc.
Voordeel voor de ondernemer is dat je met deze mogelijkheid veel meer starts per dag aan bod kunt laten komen.
Marie111 schreef:SimoneDV schreef:ik heb vanmorgen voor het eerst F6 gedaan, en ze was eindelijk BRAAFNiet geraced enzo
Wel een beetje stom dat de prijs uitreiking pas rond half 5 komt, ben nu dus gewoon naar huis gegaan, ga niet 5 uur op de manege wachten pff, waren nog mensen eerder dan ik dus moet je nagaan.
Leuk hoor voor de organisatie als iedereen naar huis gaat! Het is voor de andere deelnemers ook wel leuk als er mensen zijn die naar ze kijken (kun je nog wat van leren ook).
Bellatrix schreef:Bij de meeste bedrijven waar ik kom doen ze halverwege een prijsuitreiking omdat ze dus zoveel starts hebben. Dan zijn bijvoorbeeld de lage proeven eerst en die krijgen hun uitreiking gelijk daarna en dan starten de hogere proeven.
Bellatrix schreef:Bij de meeste bedrijven waar ik kom doen ze halverwege een prijsuitreiking omdat ze dus zoveel starts hebben. Dan zijn bijvoorbeeld de lage proeven eerst en die krijgen hun uitreiking gelijk daarna en dan starten de hogere proeven.
Snoevie schreef:ja bijzets mogen wel gewoon,idd vanaf F12 alleen martingaal.
wat gaf de jury als reden dat ze afmoesten?
en als je paard met zijn hoofd erg in de lucht loopt,is het aan de ruiter daar netjes en correct mee om te gaan.
Marie111 schreef:F6 en F7 op één dag? Mag dat?
Ilja000 schreef:Marie111 schreef:F6 en F7 op één dag? Mag dat?
Daar is niet zomaar een ja of nee op te zeggen. Haal je dan bij die F6 meteen je diploma, of ga je voor je eerste pp? Vindt het organiserende bedrijf het goed als je 2 keer start?
Het is vanuit de FNRS niet de intentie om 2 keer te starten, maar ik weet dat het in de praktijk wel voorkomt.
esther1o1 schreef:Hee,
Me vriendin die reed de F6 en de F7 op een paard wat bijna altijd met bijzet moet lopen.
En toen had ze aan een instructrice gevraagd of ze gewoon met die bijzetten de proef mogt rijden en die zijden van wel, maar toen ze de wedstrijdbaan in ging moest ze van de jury der bijzets afdoen.
alleen loopt dat paard dan nogal met z'n hoofd in de lucht en is die moeilijk te sturen.
Nu had ze die beide proeven niet gehaald.
Maar ze wilt graag nog een keer proberen op dat paard wedstrijd te rijden want ze vindt hem heel erg leuk maar nu vroegen we ons af of het met bijzet gewoon kan..?
K heb al heel het handboek en op internet doorgezocht maar er staat overal dat je alleen vanaf de f12 nog maar met een martingaal mag rijden maar niks of je daarvoor gewoon met bijzet mag rijde...