Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:20

Je moet dat wel even de hals van je bloes opmeten, omdat plastrons ook in verschillende maten gaan.
Zorg ervoor dat ze er ook een plastronspeldje bij haalt of als je die al hebt even meeneemt.
Dan kan ze een medewerker van de ruitersportzaak vragen om het even netjes vast te maken.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:46

Mijn moeder had gelukkig de goede maat al gekocht dus dat kwam mooi uit. Ik heb ook een speldje erbij gekregen maar die moet ik nog wel zelf opspelden. Maar bedankt voor de reacties!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:50

Ik heb een vraag over de zitcompetitie van dit jaar. De regels van de categoriën zijn dit jaar verandert. Maar ik heb nu een probleem. Ik heb sinds kort een knhs startkaart en ik ben 14 jaar en nog geen F8. Dit zou betekenen dat ik in geen enkele categorie zou vallen.. Weet iemand hier iets meer over?

http://fnrs.nl/ruiters/?id=233

^ Dit is een link naar de FNRS-site met de categoriën.

Alvast bedankt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:54

Ik heb wel een vraag :D Er staat op mijn protocol altijd: 'Regelmaat van het tempo' en dan 'mag vlotter'. Maar hoe kan in vredesnaam de regelmaat van het tempo vlotter moeten? Wie kan me dat uitleggen? Regelmaat is toch of hij constánt vlot genoeg loopt (goed) of juist steeds weer inzakt of stukken te hard gaat (fout)?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 04:32

pelousa schreef:
Ik heb een vraag over de zitcompetitie van dit jaar. De regels van de categoriën zijn dit jaar verandert. Maar ik heb nu een probleem. Ik heb sinds kort een knhs startkaart en ik ben 14 jaar en nog geen F8. Dit zou betekenen dat ik in geen enkele categorie zou vallen.. Weet iemand hier iets meer over?

Dan kun je helaas niet meer meedoen.
Deze regels waren vorig jaar ook al.
Het enige wat dit jaar veranderd is, is dat je minimaal 11 jaar moet zijn om mee te mogen doen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:09

Juul schreef:
Ik heb wel een vraag :D Er staat op mijn protocol altijd: 'Regelmaat van het tempo' en dan 'mag vlotter'. Maar hoe kan in vredesnaam de regelmaat van het tempo vlotter moeten? Wie kan me dat uitleggen? Regelmaat is toch of hij constánt vlot genoeg loopt (goed) of juist steeds weer inzakt of stukken te hard gaat (fout)?

Het totaal van je regelmaat ligt dan te laag. Vaak wordt er een stukje tempocontrole in dat onderdeel meegenomen, zodat je niet steeds in elk onderdeel afgestraft wordt.

KiWhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:31

Gister bij ons hadden er twee dezelfde punten.
Toen werd de een tweede en de ander derde omdat die een punt lager had op de zit.
Staat het vast waar er dan naar gekeken word of wordt dat per keer bekeken?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:21

geloof dat dat wel klopt, dan gaan ze van onderaf kijken wie als eerst op een onderdeel ergens lager heeft toch? Heb het ook wel eens gehad, dacht ik ein-de-lijk ooit eerste geworden te zijn, nee was ik tweede met gelijk aantal punten :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:03

In principe worden de onderdelen houding en zit etc., dus de laatste 10 onderdelen bij elkaar opgeteld. Wie het hoogste scoort wint. Als alles gelijk is, ook onderin, vragen we hier de jury welke ruiter zijn/haar voorkeur heeft. Die krijgt dan een plusje. Dat leggen we dan uit bij de prijsuitreiking. Maar ik denk dat elke manege dat op zijn eigen manier doet.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:59

pelousa schreef:

Dat ligt er aan, als je B of LI bent mag je wel meedoen, maar niet als je LII met winstputen bent.

KiWhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:11

Oke, bedankt.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:22

pelousa schreef:

Ik ben bang dat je er buiten valt. Met jouw leeftijd kom je in categorie 1 en de link die je zelf plaatst geeft aan dat je dan niet in bezit van een startkaart mag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:25

Ilja000 schreef:
[naam] schreef:

Het totaal van je regelmaat ligt dan te laag. Vaak wordt er een stukje tempocontrole in dat onderdeel meegenomen, zodat je niet steeds in elk onderdeel afgestraft wordt.

Maar dan klopt 'mag vlotter' tot nog steeds niet? Want een lage regelmaat okee, maar een regelmaat die niet vlot genoeg is? Daarvan ontgaat de logica me toch een beetje..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:27

Dan ligt dus je totale tempo te laag, te weinig impuls, te weinig reactie op beenhulpen etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:32

Ja maar dat heeft nog steeds niks met regelmaat te maken := Dan moet er gewoon staan: Impuls of tempo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:33

Ik gebruik het woord 'vlotter' vaak bij de lagere proeven...dat snappen de jongere kinderen beter dan 'impuls' voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:36

Bellatrix schreef:
Ik gebruik het woord 'vlotter' vaak bij de lagere proeven...dat snappen de jongere kinderen beter dan 'impuls' voorbeeld.

Ja, maar ook impuls heeft niks met regelmaat te maken..

Slechte regelmaat van het tempo kan zijn dat hij steeds even terugvalt in tempo, of steeds onder je wegloopt en je hem weer terugneemt. Dan is er geen regelmaat.

Maar als een paard de hele proef te weinig impuls heeft is er wel sprake van regelmaat, maar is het tempo te laag...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:38

Zoals ik de eerste keer al schreef heb je letterlijk gezien gelijk, maar... (en daar komt ie nog een keer:) wordt het totale tempo vaak in dit onderdeel meegenomen, omdat het anders in elk onderdeel meegenomen zou moeten worden. Dus eigenlijk is het in je eigen voordeel.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:40

ooow ja nou lees ik het ook bij de zitcompetitie! Wel jammer eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:40

Ilja000 schreef:
Zoals ik de eerste keer al schreef heb je letterlijk gezien gelijk, maar... (en daar komt ie nog een keer:) wordt het totale tempo vaak in dit onderdeel meegenomen, omdat het anders in elk onderdeel meegenomen zou moeten worden. Dus eigenlijk is het in je eigen voordeel.

Ja okee maar dan nog vind ik het onduidelijk. Want ik wéét niet dat het zo beoordeeld wordt.. Dan zit er toch gewoon een onhandige fout in de protocollen? Want ik kan me van de KNHS herinneren dat je gewoon op impuls wordt beoordeeld.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:42

En bij de FNRS wordt dat vanaf de F9-F12 meegenomen. Voor die tijd is er meestal nog geen sprake van impuls. Wellicht kunnen ze in de toekomst dat onderdeel veranderen in : tempocontrole of iets dergelijks.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:43

Juul schreef:
Ilja000 schreef:

Ja okee maar dan nog vind ik het onduidelijk. Want ik wéét niet dat het zo beoordeeld wordt.. Dan zit er toch gewoon een onhandige fout in de protocollen? Want ik kan me van de KNHS herinneren dat je gewoon op impuls wordt beoordeeld.

Tja, je weet het nu. Net als dat je waarschijnlijk ook niet wist dat je proef pas afgelopen is na de eerste letter van de lange zijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:44

Ilja000 schreef:
[naam] schreef:

Tja, je weet het nu. Net als dat je waarschijnlijk ook niet wist dat je proef pas afgelopen is na de eerste letter van de lange zijde.

Ja dat wist ik nog net wel :)) Maar idd, nu weet ik het :)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:18

Dank iedereen.. Ik dacht het zelf ookal dat ik dan niet mee kon doen. Ben wel geselecteerd op de manege. Ben benieuwd wat de fnrs er van zegt!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:55

Ik wil binnenkort eens een onderline wedstrijd rijden en in de zomer mijn startkaart aanvragen.
Hoort bij een onderline wedstrijd je paard aan de teugel te lopen etc. ?