Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pelousa schreef:Ik heb een vraag over de zitcompetitie van dit jaar. De regels van de categoriën zijn dit jaar verandert. Maar ik heb nu een probleem. Ik heb sinds kort een knhs startkaart en ik ben 14 jaar en nog geen F8. Dit zou betekenen dat ik in geen enkele categorie zou vallen.. Weet iemand hier iets meer over?
http://fnrs.nl/ruiters/?id=233
^ Dit is een link naar de FNRS-site met de categoriën.
Alvast bedankt.
Juul schreef:Ik heb wel een vraagEr staat op mijn protocol altijd: 'Regelmaat van het tempo' en dan 'mag vlotter'. Maar hoe kan in vredesnaam de regelmaat van het tempo vlotter moeten? Wie kan me dat uitleggen? Regelmaat is toch of hij constánt vlot genoeg loopt (goed) of juist steeds weer inzakt of stukken te hard gaat (fout)?
pelousa schreef:Ik heb een vraag over de zitcompetitie van dit jaar. De regels van de categoriën zijn dit jaar verandert. Maar ik heb nu een probleem. Ik heb sinds kort een knhs startkaart en ik ben 14 jaar en nog geen F8. Dit zou betekenen dat ik in geen enkele categorie zou vallen.. Weet iemand hier iets meer over?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ilja000 schreef:[naam] schreef:Ik heb wel een vraagEr staat op mijn protocol altijd: 'Regelmaat van het tempo' en dan 'mag vlotter'. Maar hoe kan in vredesnaam de regelmaat van het tempo vlotter moeten? Wie kan me dat uitleggen? Regelmaat is toch of hij constánt vlot genoeg loopt (goed) of juist steeds weer inzakt of stukken te hard gaat (fout)?
Het totaal van je regelmaat ligt dan te laag. Vaak wordt er een stukje tempocontrole in dat onderdeel meegenomen, zodat je niet steeds in elk onderdeel afgestraft wordt.
Bellatrix schreef:Ik gebruik het woord 'vlotter' vaak bij de lagere proeven...dat snappen de jongere kinderen beter dan 'impuls' voorbeeld.
Ilja000 schreef:Zoals ik de eerste keer al schreef heb je letterlijk gezien gelijk, maar... (en daar komt ie nog een keer:) wordt het totale tempo vaak in dit onderdeel meegenomen, omdat het anders in elk onderdeel meegenomen zou moeten worden. Dus eigenlijk is het in je eigen voordeel.
Juul schreef:Ilja000 schreef:Zoals ik de eerste keer al schreef heb je letterlijk gezien gelijk, maar... (en daar komt ie nog een keer:) wordt het totale tempo vaak in dit onderdeel meegenomen, omdat het anders in elk onderdeel meegenomen zou moeten worden. Dus eigenlijk is het in je eigen voordeel.
Ja okee maar dan nog vind ik het onduidelijk. Want ik wéét niet dat het zo beoordeeld wordt.. Dan zit er toch gewoon een onhandige fout in de protocollen? Want ik kan me van de KNHS herinneren dat je gewoon op impuls wordt beoordeeld.
Ilja000 schreef:[naam] schreef:
Ja okee maar dan nog vind ik het onduidelijk. Want ik wéét niet dat het zo beoordeeld wordt.. Dan zit er toch gewoon een onhandige fout in de protocollen? Want ik kan me van de KNHS herinneren dat je gewoon op impuls wordt beoordeeld.
Tja, je weet het nu. Net als dat je waarschijnlijk ook niet wist dat je proef pas afgelopen is na de eerste letter van de lange zijde.