Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrilletje

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:41

whitje schreef:
Ik heb ooit eens op texel gereden maar weet niet meer hoe die manege heet Boos!. Ik weet alleen dat het in de buurt van de koog was en er volgens mij daar twee naast elkaar zaten (als ik me niet vergis) en dat me pa op een paard genaamd LJ zat. De paarden stonden buiten aan lange buis in een soort van stands. Althans soort van het waren stands. Enn euuuh verder weet ik eingenlijk niets meer.
we hebben toen een strandrit gemaakt was echt heel leuk.

Maar ik heb geen idee meer welke manege dat was (weet iemand toevallig naam of internet?)

Als je vader op LJ zat, dan heb je gereden bij manege Kikkert. Ja
internet: www.manegekikkert.nl

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:49

Ik rijd altijd bij manege Elzenhof. Volgens mij zijn beide maneges prima, anders zouden ze inderdaad niet zo goed draaien. Moet nog wel even opmerken dat er tijdens bij buitenritten bij manege Elzenhof juist op wordt gelet dat de paarden niet in de krul worden getrokken. Gewoon genieten, daar gaat het om. Dressuurrijden doe je maar in de rijbaan.

De maneges zijn qua paarden nogal verschillend, dus het is maar net waar je van houd.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:34

ja dat is hem tnx wat leuk Haha! .

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 22:18

Wij hebben vandaag een bosrit van twee uur gemaakt op de haflingers van manege Elzenhof! Het was geweldig! De begeleiding deed erg haar best om het iedereen naar de zin te maken. De paarden zagen er goed uit (het tuig iets minder.. maar ik ben dan ook geen manege-tuig gewend) en de omgeving was werkelijk prachtig. Overal rode paddestoelen met witte stippen! Wij zaten op Sasha, Nandy en Ramona.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:52

ben vorig jaar ook naar texel geweest en naar de kikkert Knipoog
was erg leuk en gezellig en op konninginendag de kampvuren waren ook leuk Knipoog

shaartjuhh04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:01

heey meis
ga naar manege kikkert daar gaan ze in rengalop en mag je inhalen
[dat mag niet bij elzenhof zij een vriendin van mij]
hier is de site : www.manegekikkert.nl

kuzzzzzz

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:14

Wij zijn gisteren met z'n 17-en naar Kikkert geweest, de paarden waren heel lief en erg braaf.
Het tuig zag er goed uit, vond het alleen erg sneu dat ze daar als verzopen katjes in hun stand stonden zonder dekentje op. Bij het opstappen moest je even naar voren blijven zitten want de paarden hadden een koud rug (ik denk dat niet alleen hun rug koud was Boos! ) sommige zag je echt rillen bij het opstappen en konden ook niet stil blijven staan. Helaas was de begeleidster die voorop reed vrij onvriendelijk. Wij gaan daar niet nog een x heen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:44

Dat ze in stands staan, heb ik nooit een probleem gevonden bij Kikkert. Het overgrote deel van de dag zijn ze mee op stap en als ze er staan, vinden ze het helemaal geen probleem om hooi te eten of een tukkie te doen.
Ze krijgen geen deken op als het zo waait en regent, omdat dat totaal geen nut heeft. Die dekens worden zo drijfnat, dat je dagelijks voor 30 paarden en pony's een nieuwe deken moet gebruiken/laten drogen.
Als ze terugkomen van een flinke rit, krijgen ze een uurtje een wollen deken op voor de warmte, verder moeten ze zelf hun wintervacht aanpassen.
Dat ze het koud hebben, is logisch, maar dat veranderd niet als ze in de wei staan. Dat is nou eenmaal het paardenleven op Texel in de buitenlucht.
Wees blij dat ze de rit niet af hebben geblazen met zulk slecht weer, zullen ook genoeg maneges doen. Wij rijden in weer en wind, paarden zijn het gewend, het is alleen even op gang komen.

Ik ben bang dat jullie misschien een beetje de klos zijn geworden van de prikkelbaarheid van de medewerkers. Ze hebben deze zomer zoveel ziekte/ongelukken e.d. gehad van zowel medewerkers als paarden, dat niemand vakantie heeft gehad...
Mogen jullie natuurlijk niks van merken, maar om paar dingetjes te verduidelijken...
Hopelijk komen jullie wel een keertje terug!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:54

ik was ook deze week bij manege kikkert wezen rijden, bij mij waren de medewerkers juist wel vriendelijk. Ik was wel na de regen gaan rijden, woensdag en vandaag, had zelf ook geen zin in nat worden. Ook waren de meeste paarden al lekkere teddy's met een mooie wintervacht.

slmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:17

Ik heb de hele week toen ik in Texel was elke dag buitenritten gemaakt, was echt leuk.
Ook super lieve haflingers! (L)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:07

weet iemand misschien 2 leuke/voorwaarste pony's op manege de kikker? ik ga in de krokus vakantie met mijn oma, vader en moeder op vakantie naar Texel(eindelijk weer eens, kwam er vanaf mijn 1e, nu al 3 jaar niet meer geweest). en mijn moeder en ik gaan daar dan een buitenrit maken. mijn moeder die heeft niet meer zo'n hele super conditie(ze heeft 1x op mijn verzorgpaard gereden, en ze was kapot, nu is die niet bepaalt makkelijk, al bokken als zweepje der aanraakt, en dan ook hardbokken), dus dan willen we een beetje voorwaartse pony's. mijn moeder wil denk het liefste wel een rustige, makkelijk onder controle te houden, meer rustige dressuur ruiter. ik wil best op een wat pittiger/wilder paardje, wat die ben ik nu wel gewend, ook met buitenritten, en ik hou veel van actie/springen/racen. ik beheers de rengalop/verlichte zit goed, kan hem met lange beugels ook op een boomloos zadel, en daarvan word gezegt dat het wat moeilijker is. weet iemand 2 leuke paarden? ik ben ong 64Kilo, mijn moeder rond de 78Kilo. we hebben bijden veel ervaring met buitenrijden, en beheersen alles goed.

weet iemand of er in februari eigenlijk ook strandritten worden gedaan?

alvast bedankt! =DD

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:22

love_shyboy schreef:
weet iemand misschien 2 leuke/voorwaarste pony's op manege de kikker? ik ga in de krokus vakantie met mijn oma, vader en moeder op vakantie naar Texel(eindelijk weer eens, kwam er vanaf mijn 1e, nu al 3 jaar niet meer geweest). en mijn moeder en ik gaan daar dan een buitenrit maken. mijn moeder die heeft niet meer zo'n hele super conditie(ze heeft 1x op mijn verzorgpaard gereden, en ze was kapot, nu is die niet bepaalt makkelijk, al bokken als zweepje der aanraakt, en dan ook hardbokken), dus dan willen we een beetje voorwaartse pony's. mijn moeder wil denk het liefste wel een rustige, makkelijk onder controle te houden, meer rustige dressuur ruiter. ik wil best op een wat pittiger/wilder paardje, wat die ben ik nu wel gewend, ook met buitenritten, en ik hou veel van actie/springen/racen. ik beheers de rengalop/verlichte zit goed, kan hem met lange beugels ook op een boomloos zadel, en daarvan word gezegt dat het wat moeilijker is. weet iemand 2 leuke paarden? ik ben ong 64Kilo, mijn moeder rond de 78Kilo. we hebben bijden veel ervaring met buitenrijden, en beheersen alles goed.

weet iemand of er in februari eigenlijk ook strandritten worden gedaan?

alvast bedankt! =DD

Ik denk dat je het beste even kunt bellen want ze zijn in de krokusvakantie (dat is toch al in februari) nog niet open ze zullen nog vanaf het huisadres rijden, strandritten worden er dan in ieder geval nog niet gemaakt. Ik denk dat jullie wel iets te groot/zwaar zijn voor pony's dus het zal wel een paard worden, als je aan de telefoon je rijervaring doorgeeft zorgen zij wel dat je een leuk paard krijgt.
Veel plezier met rijden, ik kom er al 35 jaar en het is nog steeds geweldig leuk

Adi_love_you

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:18

Manege Elzenhof die manege ligt ongeveer naast manege De Kikkert Lachen

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:17

oké, ik zal kijken/bellen!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:15

MANEGE DE KIKKERT!
dies is gewoon super leuk voor buitenritten en strandritten!
En het is ook niet zo duur!
( als je daar naar toe gaat, moet je echt of Anterra een haf gaan ,
dies super leuk! )

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:17

Barb schreef:
Wij zijn gisteren met z'n 17-en naar Kikkert geweest, de paarden waren heel lief en erg braaf.
Het tuig zag er goed uit, vond het alleen erg sneu dat ze daar als verzopen katjes in hun stand stonden zonder dekentje op. Bij het opstappen moest je even naar voren blijven zitten want de paarden hadden een koud rug (ik denk dat niet alleen hun rug koud was :( ) sommige zag je echt rillen bij het opstappen en konden ook niet stil blijven staan. Helaas was de begeleidster die voorop reed vrij onvriendelijk. Wij gaan daar niet nog een x heen.

ik vond het juist erg leuk daar!
De paarden staan trouwens ook het grootste gedeelte van de dag op stal!

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:00

HorsesWoman schreef:
Barb schreef:
Het tuig zag er goed uit, vond het alleen erg sneu dat ze daar als verzopen katjes in hun stand stonden zonder dekentje op. Bij het opstappen moest je even naar voren blijven zitten want de paarden hadden een koud rug (ik denk dat niet alleen hun rug koud was :( ) sommige zag je echt rillen bij het opstappen en konden ook niet stil blijven staan. Helaas was de begeleidster die voorop reed vrij onvriendelijk. Wij gaan daar niet nog een x heen.

Het lijkt me dat jij een andere manege voor ogen hebt. Zowel bij manege Kikkert, als bij manege Elzenhof staan de paarden de hele dag buiten (dus niet op stal) en maken buitenritten. s' Avonds gaan de paarden het land op bij beide maneges.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:59

ik loop nu stage bij manege elzenhof, het is egt een toffe manege. de paarden worden met liefde verzorgd en s'avonds gaan ze de wei in met ze alle. ze krijgen ook de hele dag door kuil zodat ze zich niet vervelen.
de paarden zijn egt heel lief. ik heb al op dienand, whisper, simone, chris, argus, mozart, sasja, pebbels, amor en stratus gereden.
ze zijn allemaal egt super liief
manege kikkert vind ik iets minder, ik had gehoord dat ze nu luis hadden en die fjord die er staat is ook heel mager.
en ze staan snachts in een soort mesthoop, maar verder is het wel oke. daar doen ze rengalop en bij manege elzenhof handgalopje.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:19

Hm, ja, zo komen roddels wel de wereld in.
Die Fjord is altijd mager voor een Fjord zijnde. Hij heeft een erg gevoelige maag en heeft soms last van maagzweren. Terwijl hij genoeg eet en aangepast biks bijkrijgt, is hij heel moeilijk dik te houden. Hij heeft energie genoeg, dus daar ligt het niet aan.
's Nachts gaan ze gewoon het zand in, als het nat is wat modderig, maar gelukkig hebben ze genoeg betegeld om lekker droog te kunnen staan en hebben ze wat te knabbelen voor de nacht.
En misschien moet je even vragen of het luis is, anders is het nog besmettelijk voor jullie pony's ook... ;)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:14

carrylies schreef:
HorsesWoman schreef:

Het lijkt me dat jij een andere manege voor ogen hebt. Zowel bij manege Kikkert, als bij manege Elzenhof staan de paarden de hele dag buiten (dus niet op stal) en maken buitenritten. s' Avonds gaan de paarden het land op bij beide maneges.

Met stal bedoelde ik stands, maar ze zijn erg ruim, en de paardjes staan daar lekker met water & hooi de hele dag.
Erg gezellig daar, en super paarden!
De paarden zijn heel erg lief, en allemaal heel verschillend.
Vorg jaar heb ik 2x op Anterra gereden en 1x op een pony Centurius (weet niet hoe je 't schrijft. )
En ik ga deze vakantie weer, en dan op pony Tuc en nog op een paard.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:20

Ik ga altijd bij Elzenhof
Super manege en de strandritten zijn heerlijk
Je gaat niet te hard en niet te zacht over het strand en ze geven goede instructies voor als je paard ervan door gaat enz.
Ik heb afgelopen jaar 2 gemaakt op Sterre echt een schat van een paard

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:23

Ik ga woensdag of donderdag een strandrit maken op manege kikkert.
Ik weet alleen niet welke pony, jullie een ideetje? :D
Ik wil een D of E pony, die snel is maar ook wel makkelijk is in te houden, want het is mijn eerste strandrit. :)

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:59

Krissie_, op de manege houden ze goed rekening met wat je wel en niet zou kunnen, wat je gewend bent te rijden, hoelang je rijdt, of je veel buiten rijdt ect ect en dan is er ongetwijfeld een passend dier voor je!
Ik denk dat Fjordi of Spirit wel wat voor je is. Ga je met de paarden of ponystrandrit mee?
Donderdag ga ik, samen met inib, weer richting Texel, de dames lastig vallen! Blijven niet zo lang, zaterdagochtend terug.

Kennyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:28

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:00

Heey
Ik kom ook net gister weer van Texel.
Heb daar ook heerlijke strandritten gemaakt.
Je hebt 3 manege's op texel, waar je strandritten kan maken.
Manege Elzenhof: daar heb ik zelf gereden! Is erg leuk. Een rit duurt 2 uur en kost 26 euro.
Manege Kikkert: Die zit naast manege Elzenhof, maar weet ik verder niks van.
Manege bij camping de Krim: Daar duurt een strandrit 2 uur en kost 32 euro