Zitcompetitie 2006 (FNRS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:09

Ilzjuh schreef:
Yannuh schreef:
Waarom hebben veel mensen 2 selecties?
Wij hebben er 1, en als je een rotdag hebt, of een minder prettig paard heb je gewoon pech..

Wij hebben er 3.

En mag je dan gewoon aan alledrie meedoen? En telt dan de beste ofso?

Ilja000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:39

Wij hebben ook 1 selectie. Als je een rotdag hebt, heb je inderdaad pech. Hoewel je houding en je zit een basis zijn. Als je een minder prettig paard hebt, kan de jury daar ook nog wel door heen kijken. Bij ons was het bij een ex equo zelfs zo dat degene met het minst makkelijke paard er een punt bij kreeg en zo naar de regiofinale mag! Die moest er tenslotte meer voor doen dan degene op het makkelijker paard... Zo zie je maar weer... Elk nadeel heb zijn voordeel

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:40

Yannuh schreef:

Je mag alledrie meedoen.
Hoe ze dat met de punten doen weet ik niet.

confetti

Re: Zitcompetitie 2006 (FNRS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:38

Bij ons zijn er 2 voorselecties en de laatste telt het zwaarst mee. Vorig jaar was er maar 1 selectie, nu dus 2. Degene die doormogen komen nog een aantal keer extra rijden op verschillende paarden.

Lopeja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:26

Bij ons zijn er 2 selecties waarbij de hoogste gewoon telt en de andere afvalt.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:31

Okee, wij hebben er gewoon een. Maar er doen er bij ons dan ook niet zoveel mee.
In groep 2 waren het er zelfs maar 3..

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:30

wij hebben vandaag onze selecties gehad, er gaan er 9 naar Heeze.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:43

Bij ons gaan er 10 naar 'S gravezande

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:25

Ilzjuh schreef:
Yannuh schreef:

Je mag alledrie meedoen.
Hoe ze dat met de punten doen weet ik niet.

Ze nemen het gemiddelde van de wedstrijden. Doe je 1 mee is dat je score. Doe je 2 mee worden die opgeteld en door 2 gedeeld. Doe je er 3 mee worden die bijelkaar opgetelt en gedeeld door 3.
Zo kan iemand die 1x meedoet en een hele hoge score heeft gehaald wel door gaan.
Zo is het mij in iedergeval uit gelegd

Ik weet trouwens niet of ik nog een keertje mee gaan doen volgende keer

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:10

Okee, bij ons is er gewoon maar 1 selectiewedstrijd. En daar zijn er 3 per groep van doorgegaan.
Behalve in groep 2, daar waren maar 3 deelnemers.. Daar is alleen de eerste door.

Maar jullie hebben waarschijnlijk dan ook wel wat meer deelnemers als bij ons op de manege...

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:16

10 Juni heb ik nog een selectie wedstrijd..
hopen dat ik meer punten halen dan 113 ...

confetti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 06:30

Yannuh schreef:
Okee, bij ons is er gewoon maar 1 selectiewedstrijd. En daar zijn er 3 per groep van doorgegaan.
Behalve in groep 2, daar waren maar 3 deelnemers.. Daar is alleen de eerste door.

Maar jullie hebben waarschijnlijk dan ook wel wat meer deelnemers als bij ons op de manege...

Bij ons waren er maar 3 deelnemers in groep 4, maar die mogen allemaal naar de regiofinale. Weet je ook waarom er bij jullie op de manege maar 1 door mocht in groep 2, ipv allemaal?

0maris0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:05

jahjah 2 juli de regio selecties komen steeds dichterbij... (in waarland) erg spannend!!
moet je trouwens als je doorgaat in deurne ook op een paard van daar of zelf een manege paard meenemen????

Groetjes Mariska

sharonnie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:22

10 juni word bij ons op de manege de regiofinales gehouden.
ik heb ook meegedaan en zit in de 4e groep.
vorig jaar ging er 1 door van elke groep en ik was 2e grrr (maar was ook zwanger dus kon niet lekker zitten)

ik rijd met eigen paarden en moet dus wel wennen aan manege paarden, al hebben ze waar ik rij, errug mooie paarden kijk maar eens op www.psc-lichtenvoorde.nl

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:38

confetti schreef:
Yannuh schreef:

Bij ons waren er maar 3 deelnemers in groep 4, maar die mogen allemaal naar de regiofinale. Weet je ook waarom er bij jullie op de manege maar 1 door mocht in groep 2, ipv allemaal?

Die twee andere waren niet goed genoeg ofzo. En dan zouden ze op de regiofinale toch geen kans maken. Ze hadden ook niet zoveel punten, en nummer 1 stak er heel duidelijk bovenuit. Het is in overleg met de jury en de manege gegaan.
Verder weet ik er ook niet veel van.

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:40

thaollat schreef:
jahjah 2 juli de regio selecties komen steeds dichterbij... (in waarland) erg spannend!!
moet je trouwens als je doorgaat in deurne ook op een paard van daar of zelf een manege paard meenemen????

Groetjes Mariska

Vorig jaar kreeg je gewoon een paard. Die paarden kwamen wel van maneges, maar je hoefde er zelf niet een mee te nemen.
Je reed dus gewoon op een onbekend paard.

Als het goed is, is het dit jaar hetzelfde gebleven..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:38

Voor thaollat:

confetti schreef:
Uit ervaring:

Tijdens de regiofinale bepaald de manege welke paarden er meelopen die dag. Er wordt onderling geloot op welk paard je moet rijden. Hier heeft de FNRS verder dus geen inbreng.

Tijdens de halve en finale in Deurne, worden er door maneges paarden aangevoerd en die maneges moeten dan in het kort omschrijven wat die paarden lopen, hoe oud ze zijn en hoe groot. Er wordt dus niet gevraagd hoe het paard rijdt! Het is wel zo, als ze zien dat tijdens de halve finale een paard niet prettig loopt of te kijkerig is, dan loopt die tijdens de finale niet mee. Vorig jaar was dat 1 paard van ons, die vond het allemaal spannend en 1 pony van een andere manege. De rest mocht meelopen tijdens de finale.

Het zal zo dit jaar wel weer gaan.

Zover ik tot nu toe heb begrepen zal het dit jaar hetzelfde gaan als vorig jaar. Volgende week ga ik naar Ermelo en dan hoor ik meer of het idd zo is.

@ Yannuh, heb jij vorig jaar ook meegereden?

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:42

Ik had zondag mijn laatste selectie en ik ben door naar de regio finale
Ik was 2e met 117 punten.

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:37

confetti schreef:

Ja, ik heb vorig jaar ook meegedaan. Ik was toen in de regiofinale 3e geworden geloof ik Was niet zo moeilijk... waren er maar heel weinig..

En dit jaar doe ik ook weer mee. Ik heb 1 juli regiofinale

Onbekend123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:39

0_bleu schreef:

Gefeliciteerd!!
Waar moet je heen, voor de regiofinale?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:45

confetti schreef:
Voor thaollat:

confetti schreef:
Uit ervaring:

Tijdens de regiofinale bepaald de manege welke paarden er meelopen die dag. Er wordt onderling geloot op welk paard je moet rijden. Hier heeft de FNRS verder dus geen inbreng.

Tijdens de halve en finale in Deurne, worden er door maneges paarden aangevoerd en die maneges moeten dan in het kort omschrijven wat die paarden lopen, hoe oud ze zijn en hoe groot. Er wordt dus niet gevraagd hoe het paard rijdt! Het is wel zo, als ze zien dat tijdens de halve finale een paard niet prettig loopt of te kijkerig is, dan loopt die tijdens de finale niet mee. Vorig jaar was dat 1 paard van ons, die vond het allemaal spannend en 1 pony van een andere manege. De rest mocht meelopen tijdens de finale.

Het zal zo dit jaar wel weer gaan.

Zover ik tot nu toe heb begrepen zal het dit jaar hetzelfde gaan als vorig jaar. Volgende week ga ik naar Ermelo en dan hoor ik meer of het idd zo is.

houd me maar op de hoogte!!
Groetjes Mariska

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:34

Yannuh schreef:
0_bleu schreef:

Gefeliciteerd!!
Waar moet je heen, voor de regiofinale?

Volgens mij manege Noordland. Maar ik weet het niet helemaal zeker. Iig zuid-holland

confetti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:22

Ik ga maandag naar Ermelo en zal dinsdag eens iemand vragen hoe het nu precies in zijn werk gaat dit jaar. Ik kan jullie pas volgende week zondag antwoorden, want ik blijf een weekje in Ermelo.

Onbekend123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:39

Okee, veel plezier daar..
En we horen het wel

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:16

bij ons zijn 11 juni de regiofinales
ik doe zelf niet mee omdat ik de voorselectie's gemist heb en ik heb ook een eigen paardje.......ze hebben aan mij gevraagd of ze mijn paardje mogen in zetten omdat wij in de lessen het meeste haflingers en fjorden hebben lopen en als je dat dan naast een kwpner hebt tja (ik zeg niet daf haffies of fjorden niet goed zijn ze lopen alleen anders)
maar ik heb 's ochtends zelf wedstrijd (springen) als ik op tijd thuis ben vind ik het niet zo erg maar anders mogen ze een ander zoeken...
ik heb trouwens nog niks gehoord over hoeveel mensen er hierheen komen......maar het scheinen er niet veel te zijn (zijn maar 3 FNRS manege bij ons 1 zijn wij 1 heeft geen zitcompetitie gehouden en de andere weet ik niet)