alphense ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: alphense ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:21

dirk is net verongelukt, maar zijn paard GC.
Hij staat idd bij die friezenstal, maar weet niet of hij verder nog gereden wordt. Zie Dirk af en toe nog wel eens, maar nooit met paard Clown
Jan Zeeman heeft jaren geleden op zijn nieuwe paard (levenslink dat beest) zo'n klapper gemaakt op het strand dat de traumahelikopter er bij moest komen. Weet je dat nog? Gelukkig is dat met een sisser afgelopen.

Vlamon! haha, langgelijnd zwart paard. erg braaf!

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:18

ja ik ben de jamie die diva heeft verzorgt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:29

Hahah Vlamon was idd nogal langgelijnd Clown
Zernike vond ik trouwens ook altijd zo'n super paardje Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:06

GC, ik bedoelde idd niet Dirk, maar zijn paard Grijsje die verongelukt was, ik koos een beetje een verkeerde zinsopbouw... En van Jan Zeeman weet ik nog wel ja, er was toen gezegt dat hij nooit meer zou kunnen lopen, maar hij rijd zelfs weer! Gelukkig maar voor hem, moet wel enorme klap zijn geweest ja, zat vast een engeltje op zijn schouder.
Vlamon heb ik ook nog wel eens gereden, was altijd wel een lieverd.

Tabor_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:19

Heb ook heel wat uurtjes bij de Alphense Ruiters doorgebracht. Leuk om al die paardennamen weer te horen. Ben er denk ik zo'n 15 jaar geleden begonnen met rijden. Ook nog een poosje Whitney verzorgt, toen een eigen paardje gekocht. Inmiddels ben ik er al weer een jaar of acht weg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:51

Oh, ok... schrik je toch even van, omdat ik al de "middenstanders" heb gekend. Ik weet nog dat ik als klein meisje door die grote blonde vent met grote snor in de vuilniston werd gezet, ha ha ha! Grote schik altijd met die kerels!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:28

Die grote blonde vent met grote snor is Willem, die is al jaren weg bij de Alphense Ruiters. Zijn paard heette Duron, een superhoog dier was dat.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 02:43

Jaa, Willem! Nou weet ik het weer, Duron kende ik ook. Gaaf dier, lekker imposant, zeker als je een meisje bent van ongeveer twaalf. Haha!
Jeetje, niet voor te stellen zeg, dat is al een jaar of 19 geleden! Daarom wil ik er eigenlijk niet meer langsgaan; alles wat je als "De Alphense" kent, zal veranderd zijn, of gewoon weg. Ik zal denk ik geen enkel paard of pony meer kennen, alles wat er toen stond zal wel dood zijn. Kinderen van die tijd, die van je eigen leeftijd waren, allemaal weg. Op misschien een uitzondering na. Zoals ik al ergens schreef, wij hadden nog een kleine bak en een grote bak. Ik heb gehoord dat de kleine bak weg was en daar een poetsplaats kwam (waarom eigenlijk? Had dat nut? Liever een bakje als een poetsplaats?). Wat er daarna allemaal verbouwd is en bijgekomen/weggegaan, geen idee. Lijkt me raar om daar dan weer eens rond te lopen.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:59

Gewoon een keer langskomen. Oom Piet is er nog steeds en Thor ook. Misschien ken je van de paarden Eerik nog wel? En Damara? Dat zijn de dieren die er nu nog het langst staan.
Er is nu ook een kleine en een grote bak, kleine is 20 x 40 en grote 20 x 60. Poetsplaats is best handig hoor, met een paard of 85 op het bedrijf. Er is bij de poetsplaats (dus waar heel vroeger het kleine bakje was) ook nog een stapmolen gekomen.
De manegedieren stonden vroeger in stands, die hebben nu gewoon allemaal hun eigen stal.
Goldy ken je misschien nog van de manegedieren? Die staat nog op het bedrijf maar is nu van een particulier en lekker met pensioen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 03:28

Eerik en Goldy zegt me helemaal niets. Damara wel, die was van Silvia! Had ze toen net gekocht.
Eager is er dus ook niet meer? Huilen

Ome Piet, joh, die moet ook onderhand 101 jaar oud zijn... ha ha ha, in mijn ogen was hij toen al heel oud! Haha!
Thor, als ie me nog zou herkennen, ziet me liever gaan dan komen vermoed ik. Nooit echt problemen met hem gehad, maar ik vermoed dat er iets tussen mijn vader en hem aan de hand was, ruzietje ofzo. Hebben ze me nooit verteld, maar heb wel wat gemerkt. Ach, toen ging ik toch naar Avi toe. Dat was waarschijnlijk ook het probleem. Nagelbijten / Gniffelen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:17

Eager is een jaar of 1 1/2 geleden ingeslapen, die was inmiddels helemaal versleten. Hij heeft nog jaren in de lessen gelopen en daarna is hij gekocht door Wies.
Gek dat je Eerik niet meer kent als je Damara wel nog weet. Die staan er dacht ik ongeveer even lang.

Oom Piet is inmiddels 80 jaar oud trouwens.

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 08:41

hallo Lachen ik(ooit diva verzorgd) en danique( heeft eerst Goldy en daarna luna verzorgd en haar vader is hoefsmid )
gaan vandaag een buitenrit maken bij de zegersloot Lachen
jullie gaan zeker niet meer naar buiten met dit weer?

Ik heb er heel veel zin in dus ik wou het even melden Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:32

duron is trouwens overleden tijdens een buitenrit op de hei. hij kreeg tijdens het galopperen een hartstilstand en is neergeklapt. Willem was er kapot van en er is nooit meer een ander paard gekomen.

Wies was helemaal gek van Eager, lief dier ook.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:53

Oh ja, daar hadden we het eerder al over, dat Wies Eager gekocht heeft. Is ie gelukkig niet altijd manegepaard geweest, ik was woest toen ik hoorde dat de AR hem gekocht hadden voor de lessen. Zo ongelofelijk zonde, als je zag hoe hij voorheen liep.

Nee, Eerik zegt me helemaal niets... wie was de eigenaar? Of hoorde hij bij de manege?

Ach, en dat werkhok van Ome Piet... als je er zo eens aan terugdenkt.... Haha! Was ie altijd aan het rommelen om het tuig alemaal in orde te houden. En fietssloten open te breken als je je fietssleutel weer eens kwijt was... Bloos

Weet iemand nog de (korte) tijd dat het winkeltje er was? Leuk idee, helaas niet overleefd. Wel kilo's zemelen gekocht voor mijn paard! 40 ct voor een zakje, al mijn zakgeld ging er naartoe.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:25

Eerik was en is van de familie Nisters. Die lopen ook al jaren en jaren mee op de AR.

Het winkeltje ken ik alleen van horen zeggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 02:37

Nisters... zegt me wel wat. Hadden die niet die grote vos die uit de lessen kwam... Nikon?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:02

owja! nikon!
dat winkeltje was inderdaad geen lang leven beschoren. misschien moeten ze een nieuwe poging wagen nu de sportexpress weg is?

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:00

hee ,,
er zijn vandaag (woensdag) zeker geen lessen ?
ivm oud en nieuw.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:05

Klopt inderdaad.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:42

Nikon is door Anne-Marije en haar vader gekocht, heeft nog jaren bij Steenwijk gestaan en daarna bij Kroes, helaas leeft hij niet meer, maar Anne-Marije heeft wel weer een nieuw paardje gekocht.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:08

Ik heb ook jaren op de alphense ruiters gereden =D Altijd heel erg naar m'n zin gehad. Ik reed altijd op zaterdag, later op maandagavond. Ik was altijd fan van Mara en Blonde Dolly <3 En later ook Maestro en Lotje.
De paarden zijn minder blijven hangen, alleen Fenna(was een bij de paarden rijdende pony Knipoog ) , maar die werd toen verkocht (volgens mij aan de eigenaren van Fabiola). En Tooske vond ik altijd leuk.

Nu kom ik er nog heeel soms met een vriendin mee, die Tarik heeft gekocht, Penotti verzorgd, en Amanda(van Robbert) doet. Er zijn weinig over van de oude gang!! Veel zijn eigen paard geworden.. zoals Goldy, Lotje en Nelson. Gambler volgens mij ook. Ik vond het altijd zo raar dat Gambler een kind van Goldy was, ofzoiets, dat werd altijd gezegd, maar of het waar is.............

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:29

Marlous schreef:
Ik heb ook jaren op de alphense ruiters gereden =D Altijd heel erg naar m'n zin gehad. Ik reed altijd op zaterdag, later op maandagavond. Ik was altijd fan van Mara en Blonde Dolly <3 En later ook Maestro en Lotje.
De paarden zijn minder blijven hangen, alleen Fenna(was een bij de paarden rijdende pony Knipoog ) , maar die werd toen verkocht (volgens mij aan de eigenaren van Fabiola). En Tooske vond ik altijd leuk.

Nu kom ik er nog heeel soms met een vriendin mee, die Tarik heeft gekocht, Penotti verzorgd, en Amanda(van Robbert) doet. Er zijn weinig over van de oude gang!! Veel zijn eigen paard geworden.. zoals Goldy, Lotje en Nelson. Gambler volgens mij ook. Ik vond het altijd zo raar dat Gambler een kind van Goldy was, ofzoiets, dat werd altijd gezegd, maar of het waar is.............

ik heb ook jaren op de maandag avond gereden! kennen wij elkaar toevallig?

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:10

En word er morgen wel lesgegeven?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:20

Nee, morgen geldt toch ook gewoon als een feestdag, en op feestdagen is er nooit les.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 04:49

Amanda van Robbert... dat is vast niet meer die vos die hij vroeger had? Die zou dan al heel oud zijn.
Anne-Marije... hm, zegt me niets. Die bedoel ik niet denk ik. Heeft Nikon daarvoor geen andere eigenaar gehad? Er staat me een kalende man ( Nagelbijten / Gniffelen ) voor het oog, met zijn dochter (waarvan ik de naam niet meer weet).

Ik was toch wel even nieuwsgierig geworden en heb op de website gekeken. Daar vond ik twee oude foto's van Mientje en Mickey. Dat was uit mijn tijd, leuk! Al die andere paarden zegt me helemaal niets. Ik zag dat Meastro er tussen stond, maar die is ook oud geworden. Ik heb nog ergens een leuke foto van hem van toen hij er net was. Er was geen stal vrij dus hebben ze een trailer naast de paardenstallen neergezet, longeerlijn ervoor, en voilá, een ponystal! Haha!