Mariek87 schreef:aangezien er toch al zo weinig gevoel meer in die manegepaarden zit..
Dan heb je niet goed genoeg gekeken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mariek87 schreef:aangezien er toch al zo weinig gevoel meer in die manegepaarden zit..
en mijn paard was veel te gevoelig in de mond, en hij reageerde zo sterk op het been
(ik dacht altijd dat dat een goede zaak was maarja haar mening
)
liesjuh91 schreef:Goed voorbeeld van een meisje bij ons op stal dat alleen op haar eigen paard rijdt, en een keer een ander paard probeert:
Ze mocht even op mijn paard, nu laat mijn paard het ook direct weten als hij het ergens niet mee-eens is, haar paard doet dat niet.
Het wilde in stap al niet zo vlotten, maar in de draf ging het niet beter, en tsja daar kwam het al, mijn zadel zat niet lekkeren mijn paard was veel te gevoelig in de mond, en hij reageerde zo sterk op het been
(ik dacht altijd dat dat een goede zaak was maarja haar mening
)
En ze was ook niet gewent aan die pony pasjes![]()
Tijdens de galop zat ze teveel in zijn mond en mijn paardje geeft een enorme bok (doet hij zelden, en met zadel erop heb ik hem nog nooit zo hoog zien bokken)
Gooi het maar weer op de spullen als het niet wil, het ligt nooit aan jezelf, nee werkelijk nooit!![]()
Vervolgens begon ze een beetje te kl*ten om het te verbergen...
Als ik dan op haar paardje rijdt (paardje is zo hard in de mond als wat) ga ik het toch ook niet gooien op het zadel of de paarden passen?
Laatst kreeg ik ook nog van een aantal stalmaatjes te horen dat ik haar paard beter reed als zijzelf... *beetje trots*
Dus niet iedreen met eigen paard rijdt goed.
Zo zie je maar weer, op eigen paard ziet het er wel redelijk uit, maar zet je ze op een ander paard....

Marlet schreef:Maar vooral een manegeruiter, die inderdaad vaak op ietwat 'afgestompte' manegepaarden rijdt en hiermee tóch resultaat weet te behalen (lees"ontspanning, nageeflijkheid, etc. etc.) is wat mij betreft een véél betere ruiter.
Urielle schreef:Bij de maneges waar ik heb gestaan kozen de pensioneigenaren als ze geen tijd of een probleem hadden eerder een andere eigenaar uit dan zo'n manegeruitertje om hun paard te rijden of bij te leren.
Urielle schreef:
alsof je als ruiter met een eigen paard geen andere paarden rijdt....
, maar als dat zo zou zijn, zou ik iemand kiezen die ik echt vertrouw, dat wil zeggen iemand die op ongeveer dezelfde manier als mij rijdt, iemand die ongeveer op hetzelfde niveau (of hoger) rijdt, en iemand die ik al wat langer ken.
. ingeborg schreef:Uit dit topic is volgens mij duidelijk gebleken dat DE manegeruiter en DE eigen-paard-eigenaar niet over een kam te scheren zijn. En Urielle waarom zet je je zo af tegen manegeruiters.. is er ooit iets gebeurd ofzo?
renza schreef:@ RK: Maar Kawa is denk ik ook wel wat drukker dan het gemiddelde eigen paard. Denk dat je wel kan zeggen dat je op een manege niet zo snel een druk, heel gevoelig paard tegen zal komen, maar omgekeerd kan je niet zeggen dat de meeste eigen paarden wel zo druk en gevoelig zijn..
Zijn ook zat brave eigen paarden waar iedereen,
ook manegeruiters, zo op weg kunnen rijden.
liesjuh91 schreef:Shadow0, ik vindt dat manege's voor gevorderde ruiters ook goede, hoger opgeleide paarden moeten hebben, zodat de gevorderde ruiters ook kunnen blijven doorleren.
Dat ben ik helemaal met je eens!
Maar daarbij heb je ook goede instructeurs/instructises nodig zodat deze je ook echt kunnen begeleiden daarin, als je die hebt en goede paarden, weet ik zeker dat het niveau op de gemiddelde manege aanzienlijk omhoog gaat!
renza schreef:Denk dat je wel kan zeggen dat je op een manege niet zo snel een druk, heel gevoelig paard tegen zal komen, maar omgekeerd kan je niet zeggen dat de meeste eigen paarden wel zo druk en gevoelig zijn..
Zijn ook zat brave eigen paarden waar iedereen, ook manegeruiters, zo op weg kunnen rijden.