FNRS Zitcompetitie 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: FNRS Zitcompetitie 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:48

Ik had een heel fijn paard. Geen te hoog tempo (alleen in galop had ze enorm de ruimte nodig, waardoor xe er vaak uitviel. Maar hier speelde ik op in om de voltes veel groter te rijden (tot iemand achter mij bedacht om een volte wel op normale grote te rijden en lekker naast me kwam rijden, goh handig). Maar draf en stap zat ik prima achter mn voorganger. Nu moet ik wel zeggen dat het een handelspaard was en geen typsch manegepaard. Denk dat ik hier veel geluk mee heb gehad!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:49

Trage paarden wordt je zit niet mooier van meestal haha

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:53

Nee precies, daarom vroeg ik het ook haha :) Vanavond zitles gehad, en daarbij op 2 verschillende manegepaarden gereden, maar mijn zit is volgens mijn instructrice ook vele malen mooier op een wat voorwaartser paard haha :) Op een wat trager paard ben je toch constant bezig met been geven, evt. Bijtikken en voorwaarts houden en dan ben je dus ook niet meer zo bezig met je zit haha :P

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:02

Nee en waarschijnlijk ga je ook duwen met je zit.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:00

Tip voor het tenue, lees er even het speciale zitcompetitie reglement over door. Ik meende dat het niet toegestaan is in korte mouwen te rijden. Daarnaast wil ik jullie de tip geven dat ook niet te doen, het komt echt je houding niet ten goede. Kies voor witte lange mouwen maar ik zou toch in tenue eijden al draag je een nette bodywarmer over een blouse.

Bloemetje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:35

xxIsaa schreef:
Even een vraagje aan de mensen die de regiofinale al gereden hebben; hadden jullie een fijn voorwaarts paard, of een langzamer paard waar je er flink aan moest rijden? :) Ik heb het idee dat ze op sommige maneges weinig echt fijn voorwaartse paarden hebben :7

Een paar reacties geleden zei ik al.... ik had een langzame pony, die vaak stil ging staan, niet vooruit te branden. Ik had veel liever een (te) voorwaardse gehad, dan deze, het was heel hard werken en ik kon alleen in de tijd dat hij het eventjes 'goed deed' op mijn zit letten. Ik denk dat niemand op hem door was. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
XXIsaa hoop dat jij geluk hebt!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:21

Nog meer mensen die om t halfuur kijken of de startlijsten voor zondag er al op staan? :') :+

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:49

xxIsaa schreef:
Nog meer mensen die om t halfuur kijken of de startlijsten voor zondag er al op staan? :') :+

Jup haha :') -O-

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:14

Claudia jij hebt vorig jaar op horse event gereden toch?

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:31

Laura_ schreef:
Claudia jij hebt vorig jaar op horse event gereden toch?

Ja klopt! :)
Al zie ik dat dit jaar nog niet zo snel gebeuren haha. Ik heb gewoon weer geen verwachtingen en dan zullen we wel zien hoe het dit jaar allemaal gaat lopen!

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:20

Ze zijn er mee bezig! :D De startlijst van stal groenendaal staat er op zag ik :)

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:37

Ik zit bij stal groenendaal op Langkous en een stalgenootje op Linda, kent iemand deze?

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:04

Falko_v schreef:
Ik zit bij stal groenendaal op Langkous en een stalgenootje op Linda, kent iemand deze?

Ken het paar wel. Zelf nooit op gereden, maar regelmatig gezien bij de zitcompetie. Zit volgens mij wel erg vlak :)

Dit jaar ben ik mee naar Groenendaal als support :). Mag helaas geen zitcompetitie meer rijden (inmiddels actief in de M1 dressuur), dus dan onze manegeruiters maar drillen ~~}>

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:46

MaaikeJ schreef:
Falko_v schreef:

Ken het paar wel. Zelf nooit op gereden, maar regelmatig gezien bij de zitcompetie. Zit volgens mij wel erg vlak :)

Dit jaar ben ik mee naar Groenendaal als support :). Mag helaas geen zitcompetitie meer rijden (inmiddels actief in de M1 dressuur), dus dan onze manegeruiters maar drillen ~~}>

Ook leuk altijd haha! Vind t altijd wel een heel gezellig gebeuren met iedereen die mee gaat :D

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:53

Zo'n dag met een team van je manege is altijd super leuk inderdaad! :D Maakt mij ook helemaal niet uit of ik wel of niet doorga, het plezier zo'n dag en de leermomenten zijn ook enorm leuk! :)

Hoewel ik wel nog steeds om het halfuur kijk of ze nu eindelijk die startlijst een keer op de site hebben gezet :') _/-\o_ Had de KNHS gister maar een berichtje gestuurd via Facebook, en kreeg als antwoord dat ze er vandaag in de loop van de dag op komen te staan. :P

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:30

Hebben jullie ook van die tradities? :D
Wij gaan altijd naderhand naar de mac hahaha
Is ooit begonnen toen we naar Assendelft moesten en dat was zo ver weg voor ons dat we maar bij een mac zijn gaan eten onderweg naar huis :)
Rosmalen is voor ons maar 10 minuten rijden en de mac zit vrijwel naast de manege, maar het is traditie dus we gaan toch! :Y)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:34

Hahaha geweldig Claudia! :P
Bij ons niet echt een vaste traditie eigenlijk, maar de mac is wel een heel goed idee haha :)

Trouwens, Claudia, Jij wacht ook nog steeds op de startlijst? :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:12

Wij gaan tijdens de kwartfinale zelf altijd naar de mac en als er tijd voor is tijdens de regio. Die is ontstaan tijdens de 1e x dat we meededen en in de kwart stonden. Toen hadden we er 1 in cat 4 en 1 in cat 2..dus allebei sochtends. Zijn we tijdens 1 en 3 naar de mac gegaan. Beetje tijd doden.

En daarna gaan we altijd pannenkoeken eten. Weet niet meer helemaal hoe dat is ontstaan. Of omdat we geen zin hadden in nog een x mac of omdat we toen langs leiderdorp reden en er daar 1 zat. Vlakbij onze manege zit ook een pannenkoekenboederij..dus als we niet langs leiderdorp komen of niet iedereen mee kan gaan we daarheen.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:15

De traditie van de Mac doen wij met ons team ook altijd! Daarnaast maken we altijd een spandoek :)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:32

Van welke manege ben jij rink? :) En moeten jullie de regio ook nog rijden? :D

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:39

Leuk om te zien dat wij niet de enige zijn met een traditie! :)

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:44

Ik begin nu toch wel ongeduldig te worden, die startlijst laat wel lang op zich wachten.. -O-
Is echt de KNHS zelf die daar zo lang over doet, want ik weet dat de startlijst van manege Beukers maandag al klaar was.. Enige wat de KNHS nog moet doen is hem er op zetten :o

DaniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 15:08

Wij kregen de startlijsten twee weken terug ook pas op vrijdag. Dot kwam toen omdat ze nog niet alle gegevens binnen hadden gekregen.

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:12

DaniqueM schreef:
Wij kregen de startlijsten twee weken terug ook pas op vrijdag. Dot kwam toen omdat ze nog niet alle gegevens binnen hadden gekregen.

Jeetje.. dat is ook bizar laat zeg :oo

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 15:13

Pffff idd, ik hoop niet dat het pas vrijdag wordt