beware of the penny ........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:40

ajockeydream schreef:
Ik heb vandaag nog met een penny gepraat.. hahaha. she really made my day..
Meisje van 13 ging trots vertellen dat ze een (echte) renpaard had. En dan nog wel de zoon van War Admiral.. :+ (al dood sinds 1959)

Misschien had ze nét die dag de film seabiscuit gezien? :):)

Ik zal deze lijst uitprinten en op stal hangen. Het penny-virus kom ik tegenwoordig vaker en vaker tegen! :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:17

grappig topic :D

ik heb zojuist een roze zweetdeken gehad en ben dol op roze voor mijn merrie,maar ik ben geen penny hoor :')
bijna iedereen kan op mijn pony zitten,het is een merrie en geen hengst. ohja vergeten ik heb wel een hengst! hij is nu 7 maanden oud }>

hmm vertoon ik toch penny trekjes?de roze zweetdeken en de hengst?

dancer_

Re: beware of the penny ........

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:19

Haha geniaal _/-\o_

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:23

Maar je hebt roze en roze he. Ik heb bijvoorbeeld gister nog een heel mooi dekje gezien met grijs en licht roze bordeur.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:18

haha geweldig dit topic! _O-

xWonderWhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:40

Haha geniaal dit, I swear! :')

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:31

ponylies schreef:
geniaal gevonden op bokt

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

* De penny's zullen ook altijd spreken over wilde zwarte arabische hengste die door hun getemd en bereden worden,
uiteraard kan alleen DE penny zelf deze woeste gevaarlijke hengst berijden :Y)

dus :D

nou ik heb er maar 1 :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:24

ook willen ze helemaal graag alles leren van vrijheidsdressuur zoals steigeren :+

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:04

Haha geniaal! :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:08

_/-\o_ Geweldig

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:15

Paardenspeelgoed ontbreekt nog in het lijstje (denkt aan haar vroegere collectie van paardrijbarbies, barbie paarden en zelfs een roze trailer van barbie waar 2 paarden in pasten... :') )

Of paardje spelen, op de manege, op school of in je vrije tijd... :+

Of het toe-eigenen van manege paarden en 'heel boos' worden als een ander meisje de pony aandacht gaf :') (ik had zelf alleen de 'enge' paarden als lievelingspaarden dus nooit last van gehad :+ )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:05

jessie201 schreef:
Hahaha kan er ook welom lachen. ben ook jong geweest.

Moest een paar maanden geleden ook wel heel erg lachen!

Meisje uit mijn zoons klas zou komen spelen, Leuk! Sta ik bij school te wachten komen ze samen naar buiten. Mevrouwtje in haar paardrijbroekje en paardrijlaarzen hup de auto in. Eenmaal thuis gekomen vliegt ze als een gek de auto uit nog voordat ik kon roepen "Pas op er staat stroom op " Pats. Het deerde haar niet. Staat ze inmiddels in de wei met de pony's zegt ze doodleuk."Pak jij het zadel even want ik wil wel eens even rijden" Klinkt stom hoor maar ik kan zooooooooo goed rijden! Zie mijn zoon al kijken van Yeah Right!!!! Ik zeg nog droog wauw we hebben een nieuwe Anky! Ik snel maar mijn paard opgezadeld en zie haar ogen steeds groter en groter worden. Ze snapte er werkelijk niets meer van!!! Tja ze had namelijk nog nooit zo'n zadel en hoofdstel gezien. ( Westernzadel) ik het weiland in gelopen en Beau aan haar gegeven..........en ben zelf op een krukje gaan zitten. Nou is die van mij een brave dodo en zal geen stap verkeerd zetten hoor! Heb het zo maar een kwartiertje aan gekeken maar mevrouw kreeg mijn brave vroegere hengst nog geen milimeter van zn plek af!!!! _O- Toen vond ik het eigenlijk wel siellug worden en heeft mij zoon even een showtje gedaan hoe het wel moet!!!! haha dat was wel even komisch om te zien. Maar toch volhouden dat ze vroeger altijd een zwarte Arabier mocht verzorgen en rijden. Tuurlijk meid ( ze dacht dat mijn brave dodo namelijk ook een arabje was.Nou volgens mijn papieren in het toch een rasechte Quarter :list: tja ze komt nog steeds hoor maar het opscheppen is nu toch wel gedaan! hoezo leedvermaak

Geweldig!! Hier heb ik een deal met mijn dochter. De eerste keer is de stal verboden. Ik vrees er een beetje voor, dat ze wordt gebruikt als verlengstuk naar de pony toe. Maar ja, die is bijna 9 nu, dus die zal wel jonger zijn dan jouw zoon. ;)

Romana: Er is een leeftijd dat ik me er ook niet aan stoor. Mijn dochter is op en top Penny (en zo noemen we dat ook, ze wil ook een abonnement op het blad :+) en haar clubgenootjes ook. Maar die zijn maximaal 10 jaar en dan mag het nog hè? Dan is het nog schattig. Zodra ze mij de wet gaan voorschrijven, kunnen ze lik op stuk krijgen. Nu heb ik daar ook een erg leuk paard voor... type Penny's Shadow (Ja, ook bang voor spuitbussen... hihi) en tot nu toe ben ik 'Lisa' nog niet tegengekomen... _O- Omdat ik er wel redelijk mee door één deur kan, voel ik me ook wel een beetje Penny en ook ik heb jaren een agenda gehad van Penny en het bijbehorende abonnement. :o

Ik speel ook met mijn paard als ik de kans krijg. hihi.

Miepie: Hier geen roze, mijn lief wil er echt niet mee gezien worden op het paard. Hij wil niet worden aangezien voor homo... haha.

Franka: Haha, natte pony sielluggg. hihi. Die hoor ik ook!

Ik had het laatst met mijn paardje. Ik heb hem uitgeleend aan een goede (niet-penny) vriendin voor een keer. Staat daar zo'n wicht te vertellen, dat als zij er op zou zitten, ze dit zou doen en zus en zo. Dus ik heb dat meteen de grond in getimmerd met een : "Maak je geen illusies, als jij gaat rijden op mijn paard, verongeluk je, dus je komt er niet op." :+ Ze zat te vlassen op de Anda die ik ook op de wei heb lopen. Ze staat niet open om te leren en zulke mensen wil ik pertinent niet op mijn paarden hebben. :Y)

In het kader van Amika noem ik mijn dochter altijd Merel als ze besluit aan de verkeerde kant op te stijgen... En Marie-Claire als ze het goed doet. Of hadden jullie dat niet gezien?? haha. Een dinnetje rijdt in de volledige outfit van BR van Amika, maar dat mag hè, als je een witte welsh hebt en pas 6 jaar bent. :j Het is ook leuk om af en toe gewoon te prullen. Met mijn Andalusiër heb ik dat barbiegevoel af en toe ook wel.

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:58

ik loop mijn deurtjuh uit en ga naar mijn zwarte hengstjuh die niemand kan temmen behalve ik. en daarna loop ik naar mijn witte arabiertjuh steigenrent op het strandje. en vlecht ze in tot s'nachts 12 uur. en dan geef ik ze groentesoep voor de verkoudheid/
dit is echt ge-ni-aal. zelef werdt ik ook penny genoemt. ik herken mezelf hier nie in hoor

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:05

In sommige dingen herken ik mezelf wel. ;) Het meest onaangename aan een echte Penny vind ik dat ze niet willen leren en altijd denken dat een ander het slecht voorheeft met een paard. Zulke wil ik niet in mijn stal hebben.:+ En 12 uur 's nachts vlechten? Hmm, dan draai ik me nog eens om!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:07

Geweldig dit, zou ik dan toch ook nog een beetje Penny zijn met mijn 37 jaar?

Met mijn roze halster en roze zweetdeken en roze pad.

yliljeey

Te Leuk echt ge-ni-aal
lig hier gewoon op de grond te laggen.
terwijl ik op mijn arabierhengstjuh rijd

corientjuhh

Citaat:
Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

Dat dacht ik :P
Hetgeen wat erachter staat maakt het goed :')

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:09

ga vanavond nog tot het 12e uurtjuh vlechtjjuhs maken op een shetjuhh

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:11

yliljeey schreef:

o ga je nu ook nog eens mij hier lastig vallen {:)-:(

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:14

ponylies schreef:
yliljeey schreef:

hoebedoelje?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:14

en wil je me niet steeds PB en ?

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:15

heb ikke maar 1keer gedaan

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:18

ponylies schreef:
yliljeey schreef:

hoebedoelje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:23

Ik kan niet eens vlechten :+
Dus dan ben ik ook geen penny O:)
Hoewel ik 3 witte arabier hengsten heb ik gereden.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:25

Tja had van de week vlechtjus gemaakt bij mijn Haffie. :D