Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjoppie schreef:Maar hoe ik mijn paarden houd is niet relevant voor dit topic. Dit topic gaat over of het wel of niet zielig is voor een manegepaard als het niet op het land komt. Ik vind van niet omdat ze toch genoeg beweging hebben op een dag.
tjoppie schreef:een hond is geen paard. een hond is een jager een paard een prooidier. Die vergelijking gaat ongelovelijk mank. Dit is nou typisch een opmerking voor iemand die zich niet in een dier verdiept. Kwalijk eigenlijk! Men mag toch wel het verschil weten tussen honden en paarden zeg. Mocht je dat niet weten dan is het beter dat je gewoon beiden alleen op animalplanet bewonderd en niet in real life
Twiggy2008 schreef:Mijn eigen paard staat in een natuurgebied, een aardig grote ruimte. Durf te wedden dat ze daar meer kilometers maken dan een manegepaard in de bak met continu dezelfde rondjes en al die ruitertjes op hun rug.
![]()
Tjoppe, kijk jij al jaren naar een hechte kudde? Ikke wel en ik zie wat ze doen de hele dag. Kan er uren naar kijken, zo enorm leerzaam. Dat leer je niet op een manege, hoor, echt niet.
Ik heb zelf overigens een kruising Fjord x Anglo Arabier. Oersterk, veel te sterk, zowel fysiek als mentaal om als manegepaard te dienen. Maar goed, dat is dan mijn karakterpaard.
Electra63 schreef:Hiermee onderschat je een goed manegepaard, zowel fysiek als mentaal.
Niet ieder paard is geschikt als manegepaard.
Een goed manegepaard is IMO goud waard.
En ik weet uit ervaring dat de manege waar mijn paard staat, de manegepony's en paarden op de wei staan, 's zomers zelfs 24/7. Er zijn geen stands, maar alleen boxen aanwezig, ook voor de b/c-pony's.
Twiggy2008 schreef:Jessicajoann schreef:En als ik mn hond altijd in een bench doe.
Maar wel drie keer per dag een tot ongeveer een uur met hem loop is het dan ook goed?
Honden en paarden zijn verschillende diersoorten, maar ben met je eens dat een hond ook niet in een bench hoort voor langere tijd.
Twiggy2008 schreef:Mijn nijnen lopen ook veel in de tuin rond, maar die gaan zo wel hun hok in, als ze er niet al zelf in gaan zitten.