Dilan1993 schreef:rockwitch schreef:Wat ik mezelf afvraag(ook ik heb overgewicht, maar daar wordt momenteel aan gewerkt) hoezo is het dan niet erg dat je bijvoorbeeld voltige hebt? Daar zitten soms 5 meisjes, van allemaal misschien rond de 50 kilo tegelijk op een paard. Staand, op hun knieen weet ik wat. Tuurlijk dat zijn maar kortere momenten, maar goed die trainen toch ook wel veel lijkt me.
precies! 5 maal 50 kg is toch ook 250 kg, wat ook nog eens de hele tijd verplaatst en beweegt. Dat is dus én zwaar voor het paard én het verstoord contstant het evenwicht
Nee sorry, dan moet je toch echt een keer beter kijken bij voltige. Die voltigeurs zitten het paard echt geen moment in de weg, die bewegen allemaal keurig met het paard mee en de piekbelasting qua gewicht is laag.
Voltigepaarden worden overigens natuurlijk niet ALLEEN voor voltige ingezet, die paarden zijn doorgaans dressuurmatig verrekte goed voor elkaar

Vergelijking tussen voltigepaard en manegepaard gaat daarmee volledig mank qua belasting.