Vorig jaar heb ik zelf getraind door zo veel mogelijk op verschillende manegepaarden te rijden in de les en niet altijd op mijn eigen vertrouwde paardje. Veel zonder beugels (doen we eigenlijk nooit) en af en toe in de verlichte zit.
Wij hebben dit jaar nog een keer de jury op bezoek die ook de finales jureert en die gaat ons dan een uurtje drillen. De rest gebeurd inderdaad in de gewone les.
Anoniem
Geplaatst: 08-05-10 13:46
Ik moet zometeen om half 6.
Zenuwaaaaachtig.
Ikwashier
Geplaatst: 08-05-10 17:46
Dan ben je nu bezig of net klaar! Hoe ging het?
Gisteravond geoefend, oefen ik natuurlijk op een pony die heel lekker zit, dus hopen dat ik daar op moet met de zitcompetitie...
Ikwashier, dat is natuurlijk niet zo slim je moet juist op de moeilijkst en minst lekker rijdende pony gaan oefenen! Als je daarop netjes kunt zitten, kun je het overal op.
Ik heb vandaag de selecties gehad. Wij reden een gewone wedstrijd (F-proef) en werden dan meteen beoordeeld voor de zitcompetitie. Ik was automatisch door en dat was maar goed ook. De jury (die mij kent van vorig jaar natuurlijk) was nu niet bepaald te spreken over mijn houding en zit ik heb er ook heel veel commentaar bij staan. Het jammere is dat we nu weinig paarden hebben staan op de manege, het zijn voornamelijk pony's en die zitten wel makkelijk. Oefenen is dus wat moeilijk, maar misschien kan ik eens een longelesje nemen op mijn eigen paard ofzoiets
Het ging wel goed. Maar ben niet door. Was ook wel moeilijk, aangezien ik bij de beste 3 van de 42 moest zitten om door te gaan. En was iets van nummer 11 ofzo. Maarja, volgend jaar beter.
Ikwashier
Geplaatst: 09-05-10 18:49
Babico ja dat is ook heel moeilijk, gelukkig vond je het zelf goed gaan!
Annetje, we werden ingedeeld, dus ik kon niet zelf kiezen, anders wil iedereen op de pony's/paarden die niet lekker zitten natuurlijk! Ik moet waarschijnlijk op een klein paard-grote pony, en als de mensen die indelen zich daaraan houden, heb ik dus kans om op de pony te gaan waar ik vrijdagavond op geoefend heb. Op die pony heb ik de proef ook gedaan toen we werden uitgekozen trouwens, wat was ik blij daarmee toen
Mijn zusje doet ook mee, ik geloof dat ze 6 juni nu naar Drenthe moet. Ze was 1e van de manege de Veenhoeve in Appingedam. Nu heb ik er niet zoveel verstand van hoor haha
Wat een leuke competitie. Lijkt me ook heel leuk om eraan mee te doen. Alleen er is niet 1 manege bij mij in de buurt die dat organiseert, jammer! Wat ik me afvraag. Aangezien er manegeruiters mee doen, waar worden de paarden vandaan gehaald voor de competitie. Op de manege natuurlijk hun eigen manege paarden. Maar in Deurne dan ?
ik wil wel graag aan meedoen maar onze manege doet daar volgendjaar pas aan mee dus moet een jaartje wachten. maar dat vind ik niet erg kan ik teminste nog even oefenen. ik heb wel een vraagje moet je dan een wedstrijd outfit hebben? of kun je ook in normale paardrijkleren?
Niet elke jury jureert hetzelfde Wij hebben Jan van Eyck, die zit ook in het jurypannel op Horse Event en geloof mij! Die geeft écht niet zomaar de punten die bij manege zonneveld op de lijst staan