mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 07:46

Idd bij ons op de manege mag je ook kiezen of je met je eigen dekje rijdt of met een van de manege ;) .

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:03

ik heb nu wel een eigen pony maar toen ik nog 'manegekind' was reed iedereen volgens mij gewoon met een dekje van de pony zelf, ik heb er eigelijk nooit zo bij nagedacht :D

mvn

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:13

eigen dekjes zijn bij ons niet toegestaan op manegepaarden tijdens de lessen of de FNRS wedstrijden.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:16

Bij mij is het rijden met een eigen dekje denk ik niet toegstaan, alle paarden hebben ongeveer hetzelfde dekje. Ik vind het ook nutteloos, ik bedoel; je hebt al een dekje, waarom zou je dan een ander erop gooien?
Niet dat ik geen dekjes heb hoor, heb er nog een paar over van mijn eigen paard (die is verkocht), maar die gebruik ik niet.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:24

bij ons op de manege mag je ook met je eigen dekje rijden als je dat wilt, maar alle pony's hebben eigenlik een manege dekje dus moet je hem daarna weer omwisselen :D

_Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:14

Bij ons op de manege moet je met de kleur van de manege rijden (donkergroen) dus je mag wel je eigen dekje, maar alleen in het groen! Hoofdstellen daarintegen mag je wel altijd vanjezelf gebruiken!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:59

Een halster mag bij ons..
Hoofdstel oook :)
maar het bit moet dan van de pony zelf komen en dit mag ook alleen met ponykampen en een dekje ja dat mag.. Maar dan moet je hem daarna wel weer verwisselen en de andere er weer netjes onder doen. Dus ja het mag maar ik vind dat ze er goed mee omgaan. Setjes vind ik allemaal heel erg overbodig en dat mag dan ook neit ;+

Rosella83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:23

Bij ons mag het ook hoor zie er vele die een eigen dekje gebruiken en idd ook een hoofdstel hebben.
Ik zelf nog niet begin pas

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:24

Ik reed altijd met alles van de manege maar een eigen dekje kan ik ergens wel begrijpen. Er zijn zat leuke dekjes en het is ook altijd leuk als eigenaarspaarden helemaal mooi uitgedost zijn met het nieuwste eskadron dekje en jij daar met je blauwe, bezweette, oude manegedekje rijdt... Is denk ik ook wel aangenamer voor het paard om een droog dekje op te hebben.
Een hoofdstel of zadel vind ik dan wel weer te vergaand. Een paard heeft een passend hoofdstel en zadel nodig en dit is door de manege (hopelijk) aangemeten per paard. Niet elk hoofdstel of zadel past op ieder paard.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:50

Bij de manege waar ik rij hebben alle manege paarden en pony's een dekje van de manege. Ik heb nog niet gezien dat iemand een zelf een dekje meenam voor de les.

annica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:21

Ja bij ons mag het wel maar doet niet iedereen het!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:27

Het is leuk om te hebben en te doen maar bij ons vinden ze het een beetje onzzinnig....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:33

Ik las dit topic en ik dacht :wow:

Bij ons zou daar geen sprake van zijn geweest. Ik heb het ook nog nooit iemand zien doen. Als ik een manege was zou ik het ook niet toestaan - een dekje doet ook veel voor de pasvorm van het zadel.

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:47

Bij ons heeft iedere pony dezelfde, oude, handdoekachtige dekjes. In de kleuren van de manege. Het is trouwens niet eens een dekje te noemen, het is een plak stof, zonder goeie vorm, maat of die klittebanddingetjes.

Ontzettend lelijk, daarom gaan sommige kinderen eigen dekjes meenemen. Je mag daar opzich mee rijden, maar ze hebben liever dat je met handdoek (hun eigen dekjes)) rijdt. Dat zijn dan meestal wel de mensjes die altijd op dezelfde pony rijden. Ik doe dat nooit, want ik heb geen eigen dekjes en dus zit ik nog altijd met de oude dekjes.

Wel 1 voordeel: Ze zijn over alle pony's en paarden hetzelfde. Van KWPN tot Shet, ze hebben allemaal precies dezelfde maat. Zo kan je altijd (als je dekje bv nog nat is van de laatste keer) een ander dekje pakken van een pony die niet hoeft te rijden, en hem daarna gewoon terugleggen. Lekker makkelijk.

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:44

Bij ons vonden ze het denk ik niet erg als je met eigen dekje rijd, maar iedereen zou het al snel raar vinden.
Want inprincipe is het geld verspilling als je 1x in de week met jou dekje rijd. En je ook nog de kans hebt dat het niet eens past.

zelf zou ik dan ook geen dekje of spullen kopen voor een manegepony.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:49

Ik heb ook setjes gehad voor het manegepaard Kasmir, maar dit paard deed ik op het laatst als enige omdat er weinig mensen die zin hadden in een draver.
Ik verzorgde dit paard 3 dagen in de week, toen hij zich verwond had was ik er ongeveer elke dag. Het voelde dus ook niet echt als een 'manege paard'.
Snap trouwens niet waarom het zo vreemd is een eigen dekje onder een zadel te leggen? Waarom zou een meisje met een eigen paard wel allerlei dekjes
mogen kopen en het bij een manegepaard ineens de pasvorm van het zadel teniet doen. Ik denk dat maar weinig mensen een dekje kopen en dan denken
dat ze de pasvorm van het zadel verprutsen, gebeurd ook niet zo gauw lijkt me of je moet wel een heel dik dekje kopen.

Had zelf dekjes, setjes en hoofdstel. Inmiddels ben ik helemaal setjes af haha, maar goed toen des tijds vond ik dat leuk dus waarom niet?
Gebruik trouwens nu gewoon die dekjes voor mijn huidige verzorgpony, net zo makkelijk.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:54

Ja bij ons mag het

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:58

Kasmir schreef:
Ik heb ook setjes gehad voor het manegepaard Kasmir, maar dit paard deed ik op het laatst als enige omdat er weinig mensen die zin hadden in een draver.
Ik verzorgde dit paard 3 dagen in de week, toen hij zich verwond had was ik er ongeveer elke dag. Het voelde dus ook niet echt als een 'manege paard'.
Snap trouwens niet waarom het zo vreemd is een eigen dekje onder een zadel te leggen? Waarom zou een meisje met een eigen paard wel allerlei dekjes
mogen kopen en het bij een manegepaard ineens de pasvorm van het zadel teniet doen. Ik denk dat maar weinig mensen een dekje kopen en dan denken
dat ze de pasvorm van het zadel verprutsen, gebeurd ook niet zo gauw lijkt me of je moet wel een heel dik dekje kopen.

Had zelf dekjes, setjes en hoofdstel. Inmiddels ben ik helemaal setjes af haha, maar goed toen des tijds vond ik dat leuk dus waarom niet?
Gebruik trouwens nu gewoon die dekjes voor mijn huidige verzorgpony, net zo makkelijk.

Het maakt nogal uit of je een dun dekje of een Ankypad eronder legt. Ook bij een gewoon zadel zou ik er een beetje mee uitkijken :). Maar als manege zou ik het zeker niet willen.

sarahbalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:20

Ik heb een eigen dekje, maar ik gebruik het niet vaak omdat het niet echt handig is als iemand anders het paard nog moet overnemen. Met speciale activiteiten (lange buitenritten, clubkampioenschap, paardenzegening,...) gebruik ik het wel omdat het mooier en properder is.
Het is ook wel verleidelijk om mooie halsters, dekjes, enz. te kopen als je zo rondkijkt in een ruitershop :P.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:31

ik heb ook eigen dekjes , peesbeschermers, halster en borstels.
Waarom ?? ik was het eigenlijk zat om steeds te moeten zoeken naar spullen of een schoon droog dekje.
niet elke ruiter/amazone gaat namelijk netjes om met spullen van de manege.
ik zorg er wel voor dat mijn spullen steeds schoon zijn en gebruik ze niet op paarden die bv maneneczeem hebben.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:35

Ik reed vroeger ook op een manege. Daar mocht ik ook niet met een eigen dekje rijden. Zelfs niet met de f-proefjes die ik reed. Als ik dan toch een wit dekje wilde moest er een heel dun wit dekje over het dekje van de manege heen. Maar liever niet :)

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:36

Bij ons moet je gewoon rijden met het dekje van de manege.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:40

Dat je bij een wedstrijd op een manegepaard een mooi dekje op wilt prima maar daarnaast vind ik het niet nodig.

De manege hoort in mijn ogen voor geode spullen te zorgen en ik zou ook niet willen dat jan en alleman maar hoofdstellen en dekjes op gooide.