Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:26

Moet er misschien even bij vermelden dat het een hoger punt geven voor een smetteloos witte pony 2x in mijn "jureercarrière" is voorgekomen. :=
Maar toch...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:28

mm misschien ga k dan volgende keer niet meer knotten :P
Is een witte dus ben al een uur bezig met wassen en ze moet ook opdrogen enzo en dag van te voren wassen heeft géén zin :Y)
En die knotjes doe k ook vrij lang over dus ik sta altijd zó lang aan dr te klooien :P

Snoevie schreef:
Maar ook zonder wassen kan je wel zorgen voor een keurig schone pony vind ik.

oh dan heb je mijn verzorgpony nog niet gezien, die vlekken gaan er écht niet uit zonder water en zeep :P en ze zit ook helemaal onder, vaak ook op dr hoofd :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:28

__denise schreef:
Bellatrix schreef:
Op wie zat je? :+ Dat was in Heteren zeker? Ik was er trouwens te vroeg...zat pas het 3e blok en was er al het 2e. :+

Ja in Heteren. Gandi, bruine paardje met gróte bles. Startte als enalaatste.
Haha zoiets hoorde ik al, op diezelfde tijd was er nog iemand gekomen die afgelopen weekend KNHS moest doen :')

Ja, dat van die jury kreeg ik mee! _O-
Hoeveel punten heb ik je gegeven? :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:29

KNotten maken het wel netjes af...

HarmanyL

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:31

Ik ga zaterdag eens kijken hoe schoon de pony's van Sintels zijn! En las ergens dat er daar sowieso niet gevlochten wordt dan. Dus dan doe ik daar ook niet moeilijk over.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:31

Moet zeggen dat ze er bij mij afgelopen keer in 10 minuutjes in zaten. Maar omdat ik vaak als eerste moet (09.00u), heb ik niet zo'n zin altijd te vlechten, terwijl dat beest aan z'n ontbijt zit zeg maar. Al vind ik het er wel stukken netter eruit zien, en eigenlijk 'hoort' het er ook een beetje bij.

Had 215. Maar was een volte voor de helft vergeten, en overgang draf-stap kakte die helemaal in enzo. Maar was er wel blij mee aangezien ik nog maar 1x op dat beest gereden had. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:32

Oja, je reed dat ding maar voor de helft. :+ Maar 215 is netjes dan toch?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:34

__denise schreef:
Moet zeggen dat ze er bij mij afgelopen keer in 10 minuutjes in zaten. Maar omdat ik vaak als eerste moet (09.00u), heb ik niet zo'n zin altijd te vlechten, terwijl dat beest aan z'n ontbijt zit zeg maar. Al vind ik het er wel stukken netter eruit zien, en eigenlijk 'hoort' het er ook een beetje bij.

doe je met draad dan? wow echt snel. Mn verzorgpony heeft dikke stugge manen dus elke keer springt mn vlechtje ook weer los enzo heel handig :P

maar het is idd wel mooier hoor met knotjes dat ben ik met jullie eens. Maar ik doe er echt wel zeker 3 kwartier over ofzo. maarja zij wordt dan wel gezien als "eigen paard" dus k denk dat ik er dan wel op afgerekend zou worden als ik zonder knotjes kom :P
Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 10-03-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:35

Ja, voorlezer zei B-E-B. Dus ik zo: HUH B-E-B? Nouja dan maar halve ronde rond :') Ja 215 vind ik ook wel netjes ja. Maar had echt een dikke -2 verwacht voor die volte.

@ Simone, nee geen draad. Gewoon met de hand oprollen en dan elastiekje eromheen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:37

__denise schreef:
Ja, voorlezer zei B-E-B. Dus ik zo: HUH B-E-B? Nouja dan maar halve ronde rond :') Ja 215 vind ik ook wel netjes ja. Maar had echt een dikke -2 verwacht voor die volte.

@ Simone, nee geen draad. Gewoon met de hand oprollen en dan elastiekje eromheen.

haha zo wordt dat toch standaard voorgelezen?

Oh ok, nee dat gaat niet werken daar is haar haar te dik voor dat zakt uit.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:44

Het was E-B-E ipv B-E-B, had er even bij moeten zetten, sorry :)

Oh oke. Dat is wel jammer, 't gaat supersnel. Moet wel zeggen dat dat paard waarbij ook echt de perfecte dunne manen voor had.
Ik heb 1x bij een ander paard die wel dikke kortere manen heeft met naald en draad gevlochten en doe het nooit meer. Op de foto's van internet ziet het er mooi uit, maar die mensen hebben allemaal technieken. Mijne zagen er niet uit en had ze ook niet vast genoeg gedaan.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:48

__denise schreef:
Het was E-B-E ipv B-E-B, had er even bij moeten zetten, sorry :)

Oh oke. Dat is wel jammer, 't gaat supersnel. Moet wel zeggen dat dat paard waarbij ook echt de perfecte dunne manen voor had.
Ik heb 1x bij een ander paard die wel dikke kortere manen heeft met naald en draad gevlochten en doe het nooit meer. Op de foto's van internet ziet het er mooi uit, maar die mensen hebben allemaal technieken. Mijne zagen er niet uit en had ze ook niet vast genoeg gedaan.

ohh ok ja ik dacht al wat is er fout aan gelezen dan :P

Haha ja dat met naald en draad is wel meer werk :P Maar ik moet zeggen, ik ben dan wel lang bezig, maar dan zit het ook wel echt goed en stevig :D (zie profiel, de witte)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:56

Zat al beetje in je profiel te knuffelen ja. Ziet er mooi uit!

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:55

Zelf geef ik voor een smetteloze witte niet meer punten dan voor een schone bruine. En ik vind dat er wel gevlochten moet worden, hoe mooi de manen ook los zijn. Het is wat extra moeite en het blijft een speciale gelegenheid. Ik geef voor niet ingevlochten over het algemeen een 6 als het voor de rest in orde is. Bij ons is het niet de bedoeling dat de kinderen de pony's wassen en zeker niet in de winterkou. Ook moet je over het algemeen met het (soms ietwat smoezelige) dekje van de manege rijden. Daar kunnen de kinderen dus niks aan doen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:37

lotteElb schreef:
Ik ga zaterdag eens kijken hoe schoon de pony's van Sintels zijn! En las ergens dat er daar sowieso niet gevlochten wordt dan. Dus dan doe ik daar ook niet moeilijk over.

wij wisselen bij ons met vlechten, hebben we op zondag wedstrijd dan mogen ze zaterdag komen vlechten. Als we zaterdag wedstrijd hebben is het geen vlechten omdat daar geen tijd voor is ivm de lessen.

Als jury geef ik voor verzorging bijna altijd een 7, tenzij iemand echt niet gepoetst heeft, of juist een hele schone pony heeft.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:54

ik start nu KNHS proeven maar alleen onderling, en ga na de komende wedstrijd sinds lange tijd weer de F- proefjes rijden, ik mag instromen in de F11. nu heb ik het proefje al eens opgezocht, maar aangezien het 6 jaar geleden is dat ik een F proefje gereden heb, heb ik het 'paardrijden met plezier' uitgave van het jaar 2000 :+ zijn er grote veranderingen qua beoordeling, en ik start bitloos, moet ik dat van te voren aangeven bij de jury?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:07

Je mag maar tot de f6 instromen, of heb je 6 jaar geleden al f6, f8 en f10 gehaald? Boven de f9 heb je 3 promotiepunten nodig voordat je verder mag.
De proeven zijn wel aangepast sinds het begin, maar de wijze van beoordelen niet.

In het reglement staat dat je met een bit moet rijden, maar als het bij mij van te voren gemeld wordt zou ik er geen problemen mee hebben.

Nobeliscool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:06

is er al een nieuw boek?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:35

Nobeliscool schreef:
is er al een nieuw boek?

Afbeelding
dit is de laatste nieuwe, van een paar jaar terug

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:38

En dan heb je de nieuwste nog..

Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:43

Ja maar dat nieuwe is een vervolg op die ik gaf, mensen bij ons dachten dat het een vervangende was.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:07

ja dacht ik ook even. Hij staat ook in Paard&Leven (krijg je als je paspoort hebt)

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:41

Ik moet volgende week zondag weer een proef rijden, maar ik heb geen wedstrijdjasje of zwarte/donkerblauwe bodywarmer. Ik heb wel een olijfgroene bodywarmer (ongeveer deze kleur), zou ik hiermee mijn F6 proef mogen rijden? Verder heb ik wel een witte broek, wit shirt en witte handschoenen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:31

Bodywarmer staat niet in de reglementen. Wel: witte blouse met lange mouwen, effen sweater, manegesweater of wedstrijdtenue.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:35

Op onze manege mag je nog wel met bodywarmer rijden, de vraag ging meer om de kleur, omdat deze vrij licht is, is dat een probleem?