f proefjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:08

Tybbe schreef:
Hoi allemaal!

Ik ga binnenkort mijn eerste proefje rijden, ik geloof in de F5.

Inmiddels heb ik mijn ruiterpaspoortje binnen, maar hierover heb ik een vraag.
Er moet een pasfoto in..
Ik heb helaas alleen nog maar hele oude.
Mag een andere foto ook of moet het perse een goedgekeurde pasfoto zijn?
Ik heb namelijk nog wel een mooie foto die op mijn bedrijfsprofiel staat, maar aan de 'pasfotoeisen' van tegenwoordig voldoed.

Zou ik deze foto ook mogen gebruiken?

In ieder geval bedankt voor het lezen!

Ook met deze vraag kan een.jury nuet veel, de knhs wrl. Succes

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:08

Tybbe, deze vraag kan je beter aan de KNHS stellen, zij kunnen je precies vertellen waar jouw pasfoto aan moet voldoen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:09

Volgens mij wel hoor, een ruiterpaspoort is geen wettelijk document...volgens mij heb ik ook gewoon een foto gebruikt die ik heb bijgeknipt. :+

Nynkefleur

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:15

Hoeft geen officiele pasfofo in, in al mijn ruiterpaspoorten zaten schoolfotos :')

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:37

Ben zelf begonnen met proefjes op mijn 14e. Nooit spijt van gehad

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:32

Dom vraagje: heb een super tof blauw wedstrijdjasje gezien, dit mag gewoon toch bij fnrs?
Ben overal uitgegroeid na 7 jaar geen fnrs te hebben gereden :')

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:36

Ja, ik heb ook een blauwe!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:51

Jahoor, kleur jasje maakt niet uit. :D

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:03

Yeaaaah! Dat maakt me heel erg blij. Ben nu lekker spulletjes aan het zoeken, moet alles weer kopen. Dus ik dacht, als ik dan toch alles opnieuw moet inslaan dan maar goed ook :')

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vind, kan me herinneren dat ik altijd enorm veel spanning had voor een proef , wat heb ik veel tranen gelaten zeg.
Aan de andere kant, dat was jaren geleden en ik heb nu een eigen paardje onder mn kont. Maar blijft spannend _O-

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:19

Nynkefleur schreef:
Yeaaaah! Dat maakt me heel erg blij. Ben nu lekker spulletjes aan het zoeken, moet alles weer kopen. Dus ik dacht, als ik dan toch alles opnieuw moet inslaan dan maar goed ook :')

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vind, kan me herinneren dat ik altijd enorm veel spanning had voor een proef , wat heb ik veel tranen gelaten zeg.
Aan de andere kant, dat was jaren geleden en ik heb nu een eigen paardje onder mn kont. Maar blijft spannend _O-

Oh je gaat met Gigi! Wat super leuk. Vertel je hoe het is gegaan? Ben heel benieuwd! :D

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:00

Jaa ik ga inderdaad met Gigi! We beginnen lekker laag omdat nog niet alles er lekker in zit.
Het is pas in september hoor, maar zal zeker laten weten hoe het gegaan is *\o/*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:45

Ik heb zojuist de nieuwe proeven van zilver gezien. Iig de f14. Wat een verademig zo op het eerst zicht
.
Alleen al dat ik mag lichtrijden en dat het wijken en middengalop etc. Eruit is. Dat maakt het voor mij wat makkelijker denk ik. Kan ik mij op het rijden/mijn paard focussen en dan hoop ik dat dat nageefelijk rijden een stuk makkelijker wordt. Ik ben er blij mee!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:49

Laura_ schreef:
Ik heb zojuist de nieuwe proeven van zilver gezien. Iig de f14. Wat een verademig zo op het eerst zicht
.
Alleen al dat ik mag lichtrijden en dat het wijken en middengalop etc. Eruit is. Dat maakt het voor mij wat makkelijker denk ik. Kan ik mij op het rijden/mijn paard focussen en dan hoop ik dat dat nageefelijk rijden een stuk makkelijker wordt. Ik ben er blij mee!

Ik vind die proeven er ook fijn uit zien! Alleen een beetje jammer dat er op mijn manege sinds februari geen proefjes meer zijn geweest. En er staan er op het moment ook geen op de planning. Maar goed, wie weet over een tijdje weer. Ik wil in ieder geval graag weer eens meedoen!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 07:52

Wij hebben ook al sinds januari geen proeven meer. Hopelijk september weer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:20

Laura_ schreef:
.

Ik ben benieuwd.. rijd ook f14

Salvatore2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:41

Vroeger heb ik ze wel gereden. Eerlijk gezegt vond ik ze vreselijk. Dressuur is gewoon niet echt mijn ding. Wel ben ik tot de f6 gekomen, daarna ben ik er gewoon maar mee gestopt.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:28

Salvatore2 schreef:
Vroeger heb ik ze wel gereden. Eerlijk gezegt vond ik ze vreselijk. Dressuur is gewoon niet echt mijn ding. Wel ben ik tot de f6 gekomen, daarna ben ik er gewoon maar mee gestopt.

Haha ik ook! Vond het ook altijd vreselijk. Maar ik moest van mijn moeder minimaal tot f6 komen want dan mocht ik in de springles van haar :')
Nu begint het wel weer te kriebelen

Salvatore2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:19

Nynkefleur schreef:
Salvatore2 schreef:

Haha ik ook! Vond het ook altijd vreselijk. Maar ik moest van mijn moeder minimaal tot f6 komen want dan mocht ik in de springles van haar :')
Nu begint het wel weer te kriebelen

Haha inderdaad! Ik denk dat ik wel weer een keertje mee ga doen :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:30

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij :') ik heb altijd spanning en zenuwen voor de wedstrijd en ook tijdens.. nu heb ik aankomend weeknd wedstrijd. meestal geen probleem ik maak mezelf niet knettergek en kom prima het proefje door..

Nu heb ik met mijn domme kop mij ingeschreven op een erg gevoelig paard die heel erg de ruiter spiegeld.. het rijden gaat echt super heel relaxed mooi tempo en nageeflijk. Maar zodra ik aleen maar ga oefenen voor de wedstrijd sla ik helemaal om. Ben heel gespannen en de zenuwen gieren door mijn lijf..
En dat is alleen nog maar oefenen.. Het paard spiegelt loopt niet meer fijn en gaat over zijn tempo lopen en vooral in de galop..

Hebben jullie misschien tips voor mij om mezelf wat meer te kunnen ontspannen ? Ik kan maar niet de knop omzetten..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:23

Welk niveau rijd je?
Toch proberen die spanning los te laten. Niet de lat te hoog leggen.
De fnrs juryleden zijn opgeleid om te kijken hoe jij zit en je hulpen geeft en daar word je op beoordeeld.
Dus, hoe los je het op dat hij wat hard gaat in galop?
En het paard hóeft niet nagefelijk te lopen in de proef. Dus maak je daar niet druk om en probeer verbinding te houden met de mond (dus geen klapper teugels).
Succes!

Debsterr87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:34

horses_m schreef:
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij :') ik heb altijd spanning en zenuwen voor de wedstrijd en ook tijdens.. nu heb ik aankomend weeknd wedstrijd. meestal geen probleem ik maak mezelf niet knettergek en kom prima het proefje door..

Nu heb ik met mijn domme kop mij ingeschreven op een erg gevoelig paard die heel erg de ruiter spiegeld.. het rijden gaat echt super heel relaxed mooi tempo en nageeflijk. Maar zodra ik aleen maar ga oefenen voor de wedstrijd sla ik helemaal om. Ben heel gespannen en de zenuwen gieren door mijn lijf..
En dat is alleen nog maar oefenen.. Het paard spiegelt loopt niet meer fijn en gaat over zijn tempo lopen en vooral in de galop..

Hebben jullie misschien tips voor mij om mezelf wat meer te kunnen ontspannen ? Ik kan maar niet de knop omzetten..

Lastig hoor! Maar inderdaad, anders dan "toch proberen los te laten" kan ik je niet zeggen...

Ik mag zelf volgende week dinsdag weer, dit keer F6B. Dus ook theorie! Ben benieuwd...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:41

horses_m schreef:

Als je paard te hard gaat, probeer niet te gaan trekken. Hoe logisch die eerste reactie is, ik zie vaak dat het paard juist harder gaat en daarnaast gaan je punten voor het tempo en bijvoorbeeld de teugelhulpen achteruit.
Ooit heb ik de tip gekregen om echt te gaan zitten, hoe zwaarder je zit des te meer rem je je paard. Bedenk dat je 2 zware watermeloenen in je handen hebt en dat je die op dezelfde hoogte moet houden. Je gaat nu vanzelf al dieper zitten en ben dus 'zwaarder'.

Debsterr87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:44

Nadia schreef:
horses_m schreef:

Als je paard te hard gaat, probeer niet te gaan trekken. Hoe logisch die eerste reactie is, ik zie vaak dat het paard juist harder gaat en daarnaast gaan je punten voor het tempo en bijvoorbeeld de teugelhulpen achteruit.
Ooit heb ik de tip gekregen om echt te gaan zitten, hoe zwaarder je zit des te meer rem je je paard. Bedenk dat je 2 zware watermeloenen in je handen hebt en dat je die op dezelfde hoogte moet houden. Je gaat nu vanzelf al dieper zitten en ben dus 'zwaarder'.

Nu hebben wij laatst wel met bananen op de cap gereden maar watermeloenen is een heel andere uitdaging :D (ik snap dat het figuurlijk bedoeld is, moest even grinniken bij de mental image :o)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:47

Ik rij de F10 :) Ik probeer als de gaat rustig te blijven en een ophouding te geven maar het is gewoon zo vervelend dat ik met gewoon een les er niks aan de hand is en met proefjes wel is...

Maar bedankt voor de tips ! Vandaag heb ik eigenlijk les maar door de warmte wordt het wrs een buitenrit dus kan niet meer oefenen helaas :(

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:18

Ik rijd inmiddels ook F10! :)