Manege's op Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLuna

Re: Manege's op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:31

ROMANxBEAUTY schreef:
welke manege zit er naast kustpark texel?
Maneg de elzenhof toch?
Want mijn vriend en (misschien mijn vader) en ik willen graag een strand rit maken volgende week, aangezien we dan daar op vakantie zijn

Ik ben volgende week ook op Texel (am vakans) Tong uitsteken
Even tussendoor Bloos Misschien dat ik nog langs 1 of meerdere van de maneges langsga, wil eigenlyk wel even bij de Eagles Ranch kyken, werkt een neef van mn ma.

Sissi_Tetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:08

Hoi!

Ik ben nog maar een kwartier lid van bokt, en dat alleen maar omdat ik dit een erg interessant topic vond.
Ik vertrek zondagochtend ook naar Texel en zou er ook graag paardrijden. Ik heb alle berichten in dit topic gelezen en heb er zo mijn eigen mening over. Ik begrijp de rivaliteit die er heerst, maar het is echt niet nodig een ander zo zwart te maken. Elzenhofruiters vinden kikkert maar niets en omgekeerd.
Ik rijd-hier in België- dikwijls nieuwkomers in. Ook rijd ik vaak op moeilijkere paarden en dat doe ik ook heel graag.
Ik denk dat ik dan maar eens een wandeling ga maken bij kikkert omdat ik me heb laten wijsmaken dat de paarden daar iets pittiger zijn. Voor de rest zal het niet zoveel verschillen denk ik, anders zou de "slechte" manege niet meer bestaan.

Groetjes
Sissi_Tetra

Kennyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:05

Wat leuk om hier een foto van Ramona tegen te komen! Vroeger heb ik vaak op haar begeleid! Leuk hoor, gaat alles goed met haar? Was altijd een zeer fanatiek paardje, die enorm enthousiast kon zijn! Ik vond haar altijd super, zij was een van mijn favorieten!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:13

Sissi_Tetra schreef:
Hoi!

Ik ben nog maar een kwartier lid van bokt, en dat alleen maar omdat ik dit een erg interessant topic vond.
Ik vertrek zondagochtend ook naar Texel en zou er ook graag paardrijden. Ik heb alle berichten in dit topic gelezen en heb er zo mijn eigen mening over. Ik begrijp de rivaliteit die er heerst, maar het is echt niet nodig een ander zo zwart te maken. Elzenhofruiters vinden kikkert maar niets en omgekeerd.
Ik rijd-hier in België- dikwijls nieuwkomers in. Ook rijd ik vaak op moeilijkere paarden en dat doe ik ook heel graag.
Ik denk dat ik dan maar eens een wandeling ga maken bij kikkert omdat ik me heb laten wijsmaken dat de paarden daar iets pittiger zijn. Voor de rest zal het niet zoveel verschillen denk ik, anders zou de "slechte" manege niet meer bestaan.

Groetjes
Sissi_Tetra

Precies.. Bij kikkert weet ik dat er voor elk wat wils rondloopt.. en bij elzenhof weet ik niet, ben ik nog nooit geweest.. Dus ik heb alleen mijn mening gegeven over manege kikkert!
Heel veel plezier..

Demona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:13

Kennyboy schreef:
Wat leuk om hier een foto van Ramona tegen te komen! Vroeger heb ik vaak op haar begeleid! Leuk hoor, gaat alles goed met haar? Was altijd een zeer fanatiek paardje, die enorm enthousiast kon zijn! Ik vond haar altijd super, zij was een van mijn favorieten!

Hé wat leuk te horen! Haha! Ze is nog precies hetzelfde, altijd (over)enthousiast en niet de traagste Vork Vandaag weer terug gekomen van vakantie, meteen even langs Ramoon en ze was me weer lekker aan het uittesten tijdens het wandelen (wat gebeurt er met het baasje als ik heeeel hard aan het touw trek? Clown) Gaat super met d'r, op het moment zelfs wat aan de dikke kant (en dat heeft wat moeite gekost, maar nu gaat het er dus niet meer af..), ze heeft wel artrose maar vandaag had ik echt het idee dat het super ging en Ramona gaat nog heel wat jaartjes mee hoop ik

Aniek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:50

Moet je voor een bosrit ook 'reserveren' ?
Heb er namelijk erg veel zin in en wil niet teleurgesteld worden.

Ik ga trouwens van 3 tot 10 augustus op vakantie naar Texel.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:51

kun je het beste wel doen ja.
het zit snel vol!!

Aniek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:55

Okée, ga ik dat een dezer dagen even doen: bedankt!

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:29

Ik ben vorig jaar naar manege Elzenhof geweest heb eerst op dinsdag gereden maar vond het haffie in de bak redelijk makkelijk en beetje sloom dus heb dat aangegeven en werd gelijk geholpen naar een drukker en moeilijker paard. Ik ga binnenkort weer naar Texel maar denk dat ik dan 1 dag op elzenhof en 1 dag op kikkert ofz ga

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:32

Oud topic, ik heb al getemt Knipoog

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:00

Ik heb vorig jaar twee strandritten op Kikkert gemaakt. En het beviel me prima! Je gaat lekker vroeg, zodat het strand nog rustig is (we zagen zelfs zeehonden) en de begeleiding vond ik goed en erg aardig.

Mijn eerste rit was duidelijk de leukste, toen zat ik op Casiana. Echt een heerlijk paard! Lovers Wat een schat! Als ik nog eens terugga wil ik daar zeker weer op! Hele fijne gangen, lekker voorwaarts en snel op het strand, maar ze was wel te houden. De tweede rit zat ik op L.J en die vond ik helemaal niet leuk, dat is gewoon mijn type paard niet. Toen ik erop zat was hij alweer 'een tijdje' niet op het strand geweest. Ik vond hem erg sterk en heb hem maar op het nippertje achter de begeleiding kunnen houden. Mijn vriendin zat de eerste rit op Emiel en de twee op Casiana, die vond ze allebei erg leuk.

Ik vond de paarden op Kikkert gewoon goed verzorgd, alleen vond ik ze wel erg lang maar aan zo'n paal staan (niet opgezadeld!) maar 's avonds gingen ze dan wel naar de wei. Volgens mij is Elzenhof ook een goede manege, maar ik hou wel van een rengalop en ik heb me laten vertellen dat je dan beter naar manege Kikkert kan gaan Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:50

Casiana is inderdaad een fijn nieuw paard! Ja
Ze heeft al veel fans in korte tijd gekregen, volgens mij!

LJ kan zeker sterk worden op het strand, vooral als ze een tijdje niet zijn geweest, worden ze enthousiast! *LOL*
Emiel is deze domer met pensioen gegaan en staan bij de eigenaresse thuis in het weiland te genieten met een veulen van Siny, Donder, die komt volgend jaar (dan 3jr) waarschijnlijk om te wennen aan de manege. Ja

Kalou en Fenna zijn nog 2 nieuwere paarden.
Kalou loopt al een beetje mee, is superbraaf, ook met de voltige.
Maar Fenna kent nog niet veel, wordt deze winter doorgereden om in de zomer wat mee te kunnen wandelen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:27

Moderatoropmerking:
Omdat er blijkbaar nog wel behoefte aan is en omdat er momenteel geen ander topic over Texelse maneges loopt, laat ik deze bij wijze van uitzondering open. Bij deze wel het verzoek om voortaan zulke oude topics niet omhoog te halen. Alvast bedankt! Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:13

Heb laatst gereden bij Elzenhof, voor de 6de keer ofzo. Ik had een jaar niet meer gereden dus gereserveerd voor de halfgevorderden. Ik reed op Stratus. Het was leuk, maar ik denk dat ik beter gewoon gevorderd had kunnen rijden, want het was wel een tikje saai.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:25

Ik heb vroeger veel op manege elzenhof gereden, ik heb het er erg naar mijn zin gehad! Dat kwam ook doordat ik toen nog op de welsjes daar kon rijden, die zijn wat pittiger en dan mag je rechtstreeks achter de begeleiding op het strand Haha! Alleen nu ben ik veel te groot voor die pony's en toen ging ik nog een paar keer op de haflingers, maar daar vond ik dus niks aan Bloos Dus ik ga er niet meer naar terug, mede ook omdat ik als ik wil paardrijden ook graag op mn eigen zit Bloos Knipoog
van de kikkert weet ik niks af Knipoog

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:29

Vroeger gingen wij altijd naar manege Kikkert Lachen
Ik vond het daar altijd harstikke leuk, we reden daar toen twee weken lang twee keer per dag. Ik reed geloof ik toen op Iwan, (een wit pony'tje) en ik geloof ook op Doolittle. Ik heb daar ook nog heel veel foto's van, echt leuk Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:23

Iwan is met Rosco naar Duitsland gegaan.
Rosco ging met pensioen en ze wouden Iwan er per se bij hebben, dus die is gezellig meegegaan! Lachen

Dooli is er nog steeds, oude muts. Nog steeds de favoriet van mijn instructrice, als ze daar is gaat ze rondje scheuren met Dooli. Nagelbijten / Gniffelen

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:09

Citaat:
Casiana is inderdaad een fijn nieuw paard!
Ze heeft al veel fans in korte tijd gekregen, volgens mij!

Zij is zeker een van de fijnste paarden waar ik ooit een strandrit op heb gereden Haha!

Citaat:
Emiel is deze domer met pensioen gegaan en staan bij de eigenaresse thuis in het weiland te genieten met een veulen van Siny, Donder, die komt volgend jaar (dan 3jr) waarschijnlijk om te wennen aan de manege.

Volgens mij had Emiel ook wel fans, mijn vriendin vond hem erg leuk toen en bij de tweede rit reed er een man mee die altijd alleen op Emiel wilde rijden. Voor zo'n ouder paard ging hij nog aardig hard op het strand, hij zat bij de voorsten Knipoog Ik heb gehoord dat ze hem eigenlijk eerder op pensioen wilden zetten, maar dat hij het veel te leuk vond op het strand en ze hem daarom nog een tijdje mee hebben laten lopen.

Echt jammer dat ik niet vaker op Texel kom. Vind Kikkert een fijne manege Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:19

Haha, Emiel is hardcore op het strand! Nagelbijten / Gniffelen
Hij vond/vind het strand inderdaad ge-wel-dig, maar goed, op een gegeven moment moet je hem tegen zichzelf in bescherming nemen. Want gaan, dat doet ie wel!
Weet nog wel dat ik 1 van mijn eerste begeleidingen deed op hem. Had het idee dat we heel langzaam gingen, maar toen ik weer achterom keek, bleek dat ie toch verdomd grote stappen zette met die lange stelten! Haha!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:20

Fielychi schreef:
Kalou en Fenna zijn nog 2 nieuwere paarden.
Kalou loopt al een beetje mee, is superbraaf, ook met de voltige.
Maar Fenna kent nog niet veel, wordt deze winter doorgereden om in de zomer wat mee te kunnen wandelen.

Ze heet Venna, alleen het verschil tussen V en F hoor je daar niet even duidelijk Knipoog

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:17

Rivaliteit tussen kikkert en elzenhof is er zeker ja!
Geen van beiden is slecht, anders zouden ze niet zo goed draaien. Clown
Ik denk dat het er gewoon van af hangt hoe je zelf bent en rijdt. Als je echt braaf dressuurmatig wilt rijden is de elzenhof waarschijnlijk beter voor je (ik werd er niet echt vriendelijk ontvangen, maar dat kan een uitzondering zijn, dat weet ik niet). Als je wat vrijer bent, gewoon van de natuur wilt genieten en naar het strand gaat omdat er niks gaver is dan een stevige rengalop, kun je beter naar Kikkert gaan. Ze zijn misschien wat minder in de krul te krijgen, en je moet echt rijden om ze te houden op het strand, tot het moment dat ze mogen galoperen (elzenhof bleef keurig op een rijtje en maakte een galopje), als je van mening bent dat de puntjes op de "i" qua dressuur na de vakantie in de bak wel weer aan bod komen, raad ik je toch echt kikkert aan.
Ik moet er bij zeggen dat ik niet op de paarden van de elzenhof gereden heb, ik heb ze alleen zien lopen en ik heb de begeleiding gezien. Ze weten echt wel wat ze doen, maar ik vond de mensen bij kikkert vriendelijker en opener.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:23

Zijn er ook nog mensen die dat stalletje ernaast (als je ervoor staat helemaal rechts) nog kennen van 'vroegah'? Clown
God hoe heette dat ook alweer ..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:45

Zoetelief, heb er nog 1 of 2 jaar rondgelopen als schattig klein pennymeisje Clown

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:51

Ik heb ooit eens op texel gereden maar weet niet meer hoe die manege heet Boos!. Ik weet alleen dat het in de buurt van de koog was en er volgens mij daar twee naast elkaar zaten (als ik me niet vergis) en dat me pa op een paard genaamd LJ zat. De paarden stonden buiten aan lange buis in een soort van stands. Althans soort van het waren stands. Enn euuuh verder weet ik eingenlijk niets meer.
we hebben toen een strandrit gemaakt was echt heel leuk.

Maar ik heb geen idee meer welke manege dat was (weet iemand toevallig naam of internet?)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:47

Miekelien schreef:
Zoetelief, heb er nog 1 of 2 jaar rondgelopen als schattig klein pennymeisje Clown

Jaaa ik ook! Met zo'n oude bonte pony, truus? Haha!