wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CrackerHorse

Re: wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 06:58

naomi_s schreef:
Con heeft een merrie gezocht bij George en daaruit een veulen gefokt, Flo was dus van George, de enige nakomeling.

Dat begrepen we ook hoor Knipoog

Maar je schreef dat Flo uit George kwam, vandaar de reactie.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 05:48

Ik meld me ook even in dit topic, Solo's surprise is de moeder van flo en george idd de vader. Als het goed is start flo 5-8-2007 op de baan in keulen

MamaLissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:06

Hallo!

Beetje erg late reactie, maar ik heb ook op SRA gereden! Van mijn 7e tot ongeveer 13e.
In die tijd heb ik leren rijden op Julie en Kiki. Ooit nog een keer een wedstrijd op de oude Romeo gereden en eerste geworden met hem! Haha! Was echt een geweldige tijd daar op die manege. Iedere keer als ik er nog langs rijd, irriteer ik me eraan dat het er niet meer staat. Huilen

Heel toevallig ben ik, na 8 jaar niets meer met paarden te hebben gedaan, Jambo op marktplaats tegengekomen. Ik herkende hem meteen! Yolanda zocht een bijrijder voor hem en sindsdien (2003) ben ik weer gaan paardrijden. Uiteindelijk heb ik Jambo ruim een jaar bijgereden. Ondanks dat ik echt gek op hem was en nog steeds ben, was de combi echt fout en heeft hij mij heel angstig voor paardrijden gemaakt.
Admiral heb ik ook nog een enkele keer gereden voor Yo. Heel lief paard!!
Foto's van Jambo staan in mijn profiel. Ik zal er ook een paar van Eddie in zetten.

Zijn er hier nog mensen die foto's hebben van DarryLou (hoe schrijf je dat ook alweer?), Clay, Rumba, General, Brogan...
De Fonsjes & Zabrina...
Willen jullie ze aub pben? Zou ze erg graag willen hebben. Ook foto's van Jambo & Eddie natuurlijk!!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:25

ik heb er ook gereden. Van me 6de tot ongeveer me 10de. Toen ging helaas de manege stoppen, en ben ik naar een andere in aalsmeer gegaan. Daar sta ik nu nog steeds.

Ik heb ook al een bekende gevonde in het topic!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:41

Sorry voor ook bij mij een late reactie. Ik heb van 1998 tot het eind van de manege daar gereden.
Lieveling was toch echt Kleine Fonds, waarmee ik in 1999 nog een 2e prijs in de wacht heb gesleept haha. Verder Lizzy, die na een val in het weiland werd ingeslapen. Annabel was echt mijn grootste nachtmerrie Clown .

alpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:09

Hier een erg late reaktie ,maar ja
Ik zelf heb op sra zo,n 10 jaar gereden(1990 t/m 1999) in het begin steeds vaak op maddy(ging zo lekker snel)
en later op jambo (ik hou van bok paarden)
Ik ree eerst op de zaterdag en later op de donderdag avond
Wat een heimwee kreeg ik toen al die namen van Paarden en de verhalen ,blij dat dat jolanda jambo en admiral nog heeft
Wie o wie kan zich nog herinneren als je van je paard was gevallen dat con kwam aanrennen met het koffertje potjes met witte korreltjes pas later geweten dat het homeopatie was
Wie kan zich nog de vroege bosritten herinneren ,sóchtends om 3 uur opstaan fietsen naar de manege ,paard poetsen zadelen en om 6 uur zat je al in het bos
Ik hou op want ik wordt geloof ik sentimenteel
Wie o Wie zou mij een foto van jambo en /of maddy kunnen sturen dan zou ik zeer dankbaar zijn

Groet

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 22:06

ja die korrletjes weet ik nog!!! en de bosritten, dauwtrappen, heerlijk!!! keihard galopperem door t bos en door t water...heimwee als ik er aan denk...

alpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:35

ja de bosritten
rondje wicentrum (weet niet meer hoe je het schrijft ) of het rondje geitenboederij waar voor het voetpad wat er dwars over liep moest gaan stappen ,had je het nadeel (of voordeel)dat je achteraan zat (jambo en crack liepen altijd achter aan) je kiehard de rest ging inhalen met de nodige bokken van dien
Weet iemand hoe oud romeo eigenlijk is geworden ,in mijn herinneringen was hij al dik in de dertig
Ik weet trouwens wel nog dat de bruine labrador cicel en de zwarte britton heten en dul op chips waren ,ook liep er een beige /witte hond rond die slecht liep en je een kontje moest geven om het trapje op tekomen naar de kantine weeet alleen niet weer hoe die heet
Alles wat ik nu leer of meemaak met paarden zal ik altijd wel vergelijken met wat ik op sra heb geleerd
zucht.... Heimwee
groet

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 07:48

Romeo is rond de 44-46 geworden, ik ben er bij geweest op de dag dat hij overleed

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:13

Meen je dat Crackerhorse? Wat een stoer paard was dat he?

Ik reed (echt lang geleden) bij Con, 20 jaar terug.... Knipoog
Mijn favoriet was Maddy, een exrenpaardje en ook Kiki vond ik erg leuk. De afwijking voor Volbloedpaarden is gebleven en heb zelfs renpaarden getraind in Ierland en heb er twee gehad. Ik vond Con best streng vroeger, reed zelf best wel als een Yankee Doodle en had destijds niet altijd een vriendelijke hand. Ze zag echt alles! Grappig dat ze homeopathie hanteerde want zit daar nu zelf eigenlijk ook wel aardig in!

Heb haar een paar jaar geleden gebeld en ze vond het onwijs leuk om te horen dat exlesklanten nog in de paarden zaten. Cool

Iemand enig idee welke paarden er nog leven en hoe het met Con gaat?...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:16

detour schreef:
Iemand enig idee welke paarden er nog leven en hoe het met Con gaat?...

Hoe het met Con gaat kan ik niet vertellen, dat weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het huis wat ze op het erf had laten bouwen nu te koop staat... De stal is weg en het is grote bouwput om haar huis heen, dus misschien dat ze daarom besloten heeft haar huis te koop te zetten, maar dat weet ik niet Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:16

Heeft ze er al die tijd nog gezeten dan?..Zou haar best nog een keertje willen spreken eigenlijk. Vond haar wel heel rechtvaardig en de paarden zagen er echt top uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:18

Volgens mij wel, in de tussen tijd heeft het huis niet eerder te koop gestaan.. misschien heeft het huis in onderhuur gezeten, maar dat zie je natuurlijk niet van de buitenkant Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:19

Jeetje! Ik heb trouwens ooit een lesje gevolgd op Gypsy, van manege de Jong en huurde wel eens een pony bij Wennekers.. Long time ago, maar grappig om herinneringen op te halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:23

Haha! Inderdaad Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:24

Iemand hier die weet hoe het gaat met Constance? Zijn er daar nog paarden?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:26

Bij Constance aan huis niet meer... De hele manege is al een jaar of 5 weg denk ik... Er komen allemaal nieuwbouw huizen dus het is een grote bouwput, je herkent het niet meer terug Nagelbijten / Gniffelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:51

Zonde...

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:18

Is het toch nieuwe huis van Con ook platgegooid? I kkom er nooit meer, is ook een beetje ver weg voor me, dus vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:48

Nee die staat nog overeind Ja Lachen

alpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:25

zat con niet met de hele bubs in limburg?ergens ,wie weet waar
Ik dacht dat ze nog wel wat met renpaarden doet het zo wel heel raar zijn als ze niets meer paarden zou werken

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:59

Over Con weet ik niks maar haar ex man Hein (heb ik les van gehad en hij was super streng maar ook grappig) ben ik in de arabieren wereld tegen gekomen en volgens mij woont hij sinds vorig jaar in Zweden en heeft daar ren arabieren. Ik las laatst een stuk over hem en zijn vrouw in het AVS blad.
Ik moet zeggen heb het altijd prima naar mijn zin gehad daar leuke paarden en goed les.
En natuurlijk de bos ritten 's morgens vroeg, ik woonde toen zo'n 10 km van de manege en het was dus vroeg op de fiets op zondag naar de manege voor een bosrit.
Als ik langs de "mange" rijdt moet ik er ook altijd weer aan denken.
Ben ook jaren lang goede vriendin geweest met een meisje die ik daar heb leren kennen helaas uit het oog verloren.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:18

wat verder terug in het topic staat dat con naar limburg verhuist is. ze had toen nog een klein handje paarden.
de manege is iid tegen de vlakte, al jaren lag er een bestemmingsplan voor en weg omheen. een groot stuk van het weiland was al afgestaan. ik rij er altijd met zoveel goede herinneringen langs. en ik denk dat ik zoals iemand eerder al zei, heel kritisch ben over paardrijden en de verzorging. con was heel streng maar we hebben allemaal netjes leren rijden en dat zal me altijd bijblijven. ik zie haar nog regelmatig in het hoekje van de bak zitten, en als ze dar uit kwam dan was t oppassen geblazen. ik vind het nogsteeds heel moeilijk een goede instructeur te vinden, blijf ze altijd vergelijken met haar.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:29

HAha dat heb ik met manege's als ik van iemand hoor hoe het op de meeste manege's toegaat dan denk ik dat hoefde wij niet te flikken en ik heb tenminste goed les gehad en veel geleerd.
Heb zelf niet zo veel les gehad van Con maar idd als ze de hoek uit kwam voorspelde dat niet veel goeds.
Wel grappig een aantal dingen die ik daar heb geleerd doe ik nog wel zo

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:31

Ik vond Con soms te hard..
Weet iemand hier haar achternaam? Ik heb werkelijk geen idee maar het lijkt me leuk haar op te sporen in Limburg aangezien ik zelf oko met renpaarden heb gewerkt.