Zonnetje81 schreef:Ik vind oordelen over TS niet echt aardig te noemen. Misschien twijfelt ze om allerlei redenen, geld, wil ik dit wel, kan ik dit wel, hoe moet ik dit aanpakken, kan ik in de toekomst dit wel betalen etc. Niet iedereen koopt hop een paard, zeker niet als eerste paard. Daarbij heeft ze volgens mij aangegeven nog te willen sparen. Ik zou het even laten rusten als ik TS was, doorsparen, als het moment daar is gewoon hop vragen.
Er word toch niet geoordeeld.
We proberen haar wel te pushen om de eerste stap te zetten en dat is vragen stellen.
Als TS in de toekomst een type paard wil kopen wat aan een bepaald aantal voorwaarden voldoet dan kloppen al je punten wel.
Nu wilt TS dit ene specifieke paard kopen waar we nog niet van weten of het eventueel te koop is. Er is een kans dat de huidige eigenaresse (stalhoudster) zegt: "Dat is mijn beste paard hier, die gaat nooit weg en gaat bij mij op pensioen". Dan is dit hele topic in een keer overbodig.
p.s. ik snap dat dit moeilijk kan zijn voor TS. Ik vind zelf sommige gesprekken ook moeilijk en weet dan mijn valkuilen. Dan vraag ik iemand mee die daar wel goed in is.
p.s.2 het is goed bedoelt. Ik zou het jammer voor TS vinden als ze het nu laat rusten en vervolgens stapt er een andere klant naar de stalhoudster toe van "Ik heb interesse in dat paard en bied je €xxxx" en de deal is dan rond.
Dan zit TS misschien wel in zak en as, dat gunnen we haar ook niet (ik niet iig)