Emmarosaly schreef:Ik snap wat je bedoelt! Bij ons wordt er alleen maar gefocust op strak, netter, zo recht mogelijk. Terwijl ik ontspannen maar functioneel en netjes meegaand belangrijker vind dan zo stijf zitten, dus ik zie in mijn gehele houding ook best veel spanning en vooral heel strak zitten. Met deze houding heb ik toch al 2 keer op horse event, zowel halve als finale gereden, dus het is best krom. Soms is het ook wel lastig, want de ene jury vindt het belangrijker dat je het paard niet in de weg zit en functioneel rijdt, de ander vindt het mooi als je zo recht en stil mogelijk zit.
Zonder beugels worden wij overigens wel heel erg geforceerd om de tenen naar binnen te doen en ik span daarbij heel erg mijn kruis aan waardoor ik niet netjes mijn benen nog ontspannen lang kan hebben. Het is maar net hoe je instructeur vind wat netjes is. Wij moeten met touwtjes om de beugels en om je handen rijden of aan de longeerlijn zonder beugels en teugels en met een zo'n zwemsleurf onder je oksels zodat je je rug recht houdt. Gaat af en toe wel erg ver haha
Precies. en bij ons wordt juist weer heel erg op het netjes en ontspannen zitten gelet.. Twijfel of ik tijdens de voorrondes toch niet juist wat meer op de strakke/extreem rechte manier moet gaan zitten.
je moet net de combi vinden. Ik ken ruiters die echt altijd perfect recht zitten en ander juist enorm ontspannen. Elke ruiter verschilt ook gewoon toch?
Ben benieuwd