Ponykamp manege de Bongerd 2014

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xippetb13
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:10

Iceloverlove schreef:
Heyyheyyy wie gaat er van 3-9 augustus? Ik ga dan namelijk met twee vriendinnen! Wil jullie graag beetje leren kennen! X

hee ik en mijn vriendin gaan ook 3 tm 9 augustus, reactie is een beetje laat maar sowieso tot zondag. En als je dit nog leest wij zijn Xippe en Tjitske, stuur even een berichtje via instagram: ____xtb & xtjitskedilana_

xippetb13
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 00:34

heeehee, ik en mijn vriendin gaan 3 tm 9 augustus op kamp bij de bongerd en we hebbe ner super veel zin in, maar zitten al weken te piekeren over de paarden haha. Kan iemand ons informatie geven over de paarden bij de Bongerd, het liefst een iets jonger paardje, maar een wildebras is ook goed! thanks alvast :o

lieketjuh
Berichten: 161
Geregistreerd: 03-08-14
Woonplaats: in 't noorden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:17

Heyy heb ff een vraagje ik wil er misschien 2015 op ponykamp gaan ,
maar ik ben beginnende ruiter rijd ik dan ook buitenritten,
ik kan wel draven sturen en heel klein beetje springen.

lovewampy
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-06-14
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:30

door lieketjuh » 06-08-14 14:17
Heyy heb ff een vraagje ik wil er misschien 2015 op ponykamp gaan ,
maar ik ben beginnende ruiter rijd ik dan ook buitenritten,
ik kan wel draven sturen en heel klein beetje springen.

ja als je al kan draven ga je op buitenrit maar als je nog te jong bent of te wieing ervaring dan blijf je met de pony's halen en buitenritten thuis. bijna nooit blijven kinderen thuis tijdens buitenritten. dus je kan vast wel mee. de groep wordt in 2, 3 of 4 groepen ingedeeld op beginnersniveau en hoger niveau maar je komt wel altijd bij je vriendin. en meestal wordt er meer naar de paarden die bij elkaar kunnen gekeken dan je niveau dus ik denk wel dat je op buitenrit kan hoor. je moet echt gaan het is een super ponykamp!!!

lieketjuh
Berichten: 161
Geregistreerd: 03-08-14
Woonplaats: in 't noorden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:42

bedankt voor je reactie,
heb toch besloten om naar manege gasselte te gaan,
ietsjes dichterbij.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:05

Volgend zomer? Herfst of mei??
Hoop dat ik mag helpen met de kampen aangezien ik BBL loop daar...
Oh oeps, ik ga wel ff verder met je in pb

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:11

lovewampy schreef:
door lieketjuh » 06-08-14 14:17
Heyy heb ff een vraagje ik wil er misschien 2015 op ponykamp gaan ,
maar ik ben beginnende ruiter rijd ik dan ook buitenritten,
ik kan wel draven sturen en heel klein beetje springen.

ja als je al kan draven ga je op buitenrit maar als je nog te jong bent of te wieing ervaring dan blijf je met de pony's halen en buitenritten thuis. bijna nooit blijven kinderen thuis tijdens buitenritten. dus je kan vast wel mee. de groep wordt in 2, 3 of 4 groepen ingedeeld op beginnersniveau en hoger niveau maar je komt wel altijd bij je vriendin. en meestal wordt er meer naar de paarden die bij elkaar kunnen gekeken dan je niveau dus ik denk wel dat je op buitenrit kan hoor. je moet echt gaan het is een super ponykamp!!!


Excuses, maar dit is dus NIET waar...
Je gaat hoe dan ook op buitenrit. Heb een meisje bij mij op kamp gehad & die heeft door de kampen leren rijden. Ging gewoon altijd mee op buitenritten!

Je komt dan alleen in de beginnersgroep op een brave pony & op de buitenritten passen ze aan, naar diegene met de minste ervaring.
Wat betreft dagtocht was het zo dat de echte beginners meegingen in de kar waar Joris voor liep,omdat ze het nog niet compleet vol konden houden.

Ook wordt er echt alleen naar NIVEAU gekeken en NIET naar de PAARDEN... Het niveau is het belangrijkste waar ze de groepen op maken.
Je hebt meestal 4 rijgroepen. Vriendinnen komen vaak wel bij elkaar, tenzij niveau echt heel veel verschilt. Op de kamers lig je wel bij elkaar.

Verder moet je voorrijden als je voor het eerst komt. Dr zijn wel vaker meiden/jongens geweest die niet alles konden. Na kamp konden ze het wel ;)

Lovewampy: probeer geen info te verstrekken als je niet goed weet hoe het in zijn werk gaat.
Ik kom sinds 2003 op kamp en heb 2010 mijn laatste kamp gedaan. Toch ben ik daar nog heel vaak te vinden & vriendin van mij gaat nog altijd. Heb dr gevraagd of het erg veranderd is sinds 2010 & dat is dus niet zo.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:43

Bij mij 4 jaar geleden op kamp waren er 2 meisjes die niet konden rijden, die niet op buitenrit mochten hoor.. die gingen dan over het terrein

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 15:03

Als je helemaal niet kan rijden dan klopt dat inderdaad. Zoiets kan ik me ook herinneren. Zat ik toen bij jou in de week??
Maar als je van alles beetje kan prima dan ga je gewoon mee.
Heb ook wel eens met dagtocht gehad dat echt de grootste beginners met Joris gingen... In karretje

Isax14

Berichten: 49
Geregistreerd: 15-09-14
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:22

Hey,
Ik ga in de meivakantie 2015 op ponyksmp ( week 18) ik kan alle gangen en een beetje springen mag ik dan mee op de dagrit??

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 21:08

Jahoor tuurlijk!

Isax14

Berichten: 49
Geregistreerd: 15-09-14
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:07

Late reactie, maar bedankt karmawitch gaat er toevallig iemand in week 18 naar de bongerd?

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Ponykamp manege de Bongerd 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 22:29

Haha geen probleem!
Geen idee of iemand week 18 gaat