mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:23

wij mogen met eigen spullen rijden als het past (en liever geen zadels)

dus heb ondertussen 2 dekjes gekocht en een hoofdstel voor mijn verzorgpaard vd manege (voor tijdens de privélessen en het vrij rijden enzo)

dekjes en hoofdstel stonden wel juist in reclame, het bit kostte meer dan het hoofdstel :+

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:59

ik heb ook zelf 3 dekjes, 2 paar peesbeschermers en een hoofdstel voor 1 specifieke manegepony gekocht, hoofdstel past ook makkelijk op een ander paard. Als ik het hoofdstel voor een ander paard gebruik leg ik het bit eerst een dag in gloeiend heet water zodat het echt helemaal schoon is. Dekjes en peesbescherms maak ik ook gewoon schoon :D
op mijn manege vonden ze het prima als je met je eigen spullen reed (:

jesmayceelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:45

ik heb op de manege waar ik rijd gewoon een vaste pony gekozen en soms wissel ik wel maar
ik had daar ook een eigen dekje en hoofdstel voor maar ik ben daar weggegaan want ik had een
verzorgpony en die kan ik dan mee naar mijn nieuwe manege meenemen. en ik heb alle spullen
schoon gemaakt en nu voor mijn verzorgpony gebruikt.

xveel liefs. <3

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:33

Bij ons op de manege kies je daar zelf voor.
We hebben een hele berg met manege dekjes (ook nog wel andere van looney tunes en dergelijke)
maar er zijn ook wel aardig want mensen die zelf dekjes kopen en meenemen !
bij ons is het dus verschillend per persoon :P

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:57

Wij mogen zelf kiezen .
Ook met wedstrijden mag je je eigen dekje meenemen .
Meestal rijd iedereen op dezelfde pony .
Dus daar kan je ook spullen voor meenemen ;)

daxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:19

normaal mag ik hier dus niet op reageren omdat het niet tegen mensen zijn met een eigenpony
maar bij ons op da manege mag dat wel
bijna al mijn vriendinnen rijden met eigen zadeldoek ( by jullie dekje)
ik rij soms ook eens met een manege pony als hij/zij beetje fris staat of een jonge pony en neem dan meestal wel mijn zadeldoeken voor er op (enkel als hij/zij niet ziek is natuurlijk)
groetjes

_Sofie

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:23

Bij mij bij de manege mocht je eerst altijd wel met eigen spullen rijden.
Nadat er een paar jaar geleden flink schimmel is geweest hebben ze dat maar afgeschaft.

x_Winnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:04

Bij ons hangt het er heel erg vanaf.

Dekje vol zweet?
Helemaal vies?
Dan mag je zowiezo met eigendekje rijden.
En bij de meeste op de manege leggen er bij ons gewoon eigendekje onder, ookal hebben ze geen eigenpony of leasen ze niet.
En ik?
Dekje is een dekje toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:20

Ik zou er als instructrice echt helemaal gestoord van worden, van al die dekjes en hoofdstellen.
Nee, de manegespullen gebruiken is een stuk handiger!

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:52

wow, heb je geen eigen paard? ik denk dat een hoofdstel overdreven is.! ik heb een eigen dekje, die doe ik alleen op als er niemand voor of na op moet !

DevonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:17

nee jammer genoeg niet
ik rij op manege schoteroog
misschien ken je die wel?
ik ken spaarnwoude wel, mijn verzorgpaard stond daar in de buurt

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:27

Ik heb de berichtjes gelezen van iedereen en mijn mening is dat het eigenlijk onnodig is een eigen dekje te gebruiken laat staan een hoofdstel? Maar oke, ik herken het wel van toen ik zelf op de manege reed. Toen vond ik het ook leuk om een eigen dekje mee te nemen. Je laat het paard er leuk uitzien en ieder paard verdiend dat, en als je je eigen spulletjes gebruikt voelt het toch een beetje ''eigen'' *D
Maar ik vind Hygiëne belangrijker dan het kleur/kwaliteit/prijs belangrijker voor het paardenwelzijn.

Groetjes

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:50

emily_olle schreef:
Maar ik vind Hygiëne belangrijker dan het kleur/kwaliteit/prijs belangrijker voor het paardenwelzijn. Groetjes

Daarom wordt het dekje van mijn dochter elke week gewassen! Niet dat dat er iets toe doet, want de manegedekens worden ook gewoon steeds opnieuw op alle paarden/pony's gebruikt zonder schoonmaken.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:52

als je een paard huurt bij ons mag je met eigen dekje rijden, anders zijn er al dekjes voorzien per paard...

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:37

Bij ons mag dat gewoon;) ik heb ook super veel spul ik moet bijna samen met mijn vriendin er een kast neerzetten ofzo :P

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:59

Mag bij ons op de manege ook wel. Alleen hebben heel veel kleintjes dit niet. Ik heb wel eigen zadel, hooftstel, dekje, enz. Maar dat gebruik ik ook voor 1 paard en dat is dan ook met wedstrijdpaard ( Van de manege :o ) Samen met een vriendin van mij mogen wij 1x in de maand op concour :D

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:08

Bij ons mag je niet met eigen dekje rijden omdat de paarden een speciaal soort dekje hebben :P

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:16

Bij ons op stal, waar ik lesgeef, mag er met een eigen dekje gereden worden. De persoon die met een eigen dekje rijdt moet er dan wel voor zorgen dat hij/zij een vers 'manegedekje' klaar heeft liggen voor als de pony/paard het volgende lesuur ook moet werken. Ook peesbeschermers mogen. Hoofdstel en zadel mag niet, dit heeft elke pony/paard van zichzelf en mag niet veranderd worden.

Alfred_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:33

Bij ons heeft iedere paard/pony een eigen dekje, die hangen gewoon voor de stal. Je mag volgens mij wel een eigen dekje gebruiken maar dan is het wel zo dat, als je dat doet je wel moet opzadelen (Dus niet tussen de lessen door) en hij blijft erop tot het afzadelmoment. (Kan dus zijn dat bij vreemde kinderen jouw dekje wordt gebruikt).
Bij de pony's zie je dit wel voorkomen, bij de paarden bijna niet.

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:37

Joycebunny schreef:
Sonja schreef:
Lijkt me vreselijk onhandig als het paard overgenomen wordt om dan eerst dekje te moeten gaan wisselen :?

Niet zo onhandig hoor. Bij ons rijden de pony's nauwelijks 2 lessen achter elkaar. En mocht dit toch voorvallen, hebben wij het geluk dat de kinderen prima met elkaar opschieten, en het dus helemaal niet zo erg vinden dat de pony nog een uurtje met hun dekje rijdt :)

Hebben ze een reden om extra lang op de manege te blijven :D

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:09

Op de manege waar ik een aantal jaar heb gereden (inmiddels alweer flink wat jaren terug) zag je het ook best veel dat mensen eigen hoofdstellen, dekjes en andere dingen voor de pony's hadden. Die manege is toen gesloten omdat er daar nieuwbouwhuizen werden gebouwd.

Ik ben toen mee verhuisd naar de manege die is opgericht door mijn instructrice, daar hadden alle pony's en paarden gewoon netjes hun eigen spullen en werd er altijd gebruik gemaakt van de spullen van de manege en zag je dus geen mensen met eigen spullen voor het paardje/pony.

Ik vind het wel erg slordig als een manege niet voldoende of schone spullen heeft voor de paarden/pony's .. wij mensen vinden het toch ook niet prettig om meerdere dagen in smerige kleding te lopen?

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:07

xXEviIXx schreef:
Vanillia schreef:
Hier rijdt iedereen gewoon met het dekje van de manege, zou ook niet weten waarom je je eigen spullen zou kopen voor een manegepaard, alle spullen zijn daar immers aanwezig.

wij vinden het gewoon leuk om mooie eigen spullen te hebben :p
dekjes kan je altijd voor elk paard of pony gebruiken (hoofdstel ook wel).
maar ik snap dat sommige maneges het niet handig en schoon vinden! ;)
bij ons zijn btw alle dekjes hetzelfde, en bij ons in de carrousel MOETEN we een speciaal carrousel dekje gebruiken met de sponsors er op en de carrousel kleur.

Wil niet spelbreker zijn maar niet elk paard heeft hetzelfde bit (Lengte)
Verder is het wel heel leuk je eigen dekje :D

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:14

Ik reed op manege de prinsenstad daar reed ik altijd met mijn eigen spullen!
Zolang je de spullen verwisselde voor de volgende ruiter dan was het goed!
Alleen het zadel van de manege gebruikte ik.
Daar maken ze er geen probleem van maar ik begrijp wel dat sommige manege's het niet goed vinden met de hygiene!

Over het bit, Ik reed altijd op 2 paarden 1 springen 1 dressuur de maat op gemeten en hetzelfde bit gekocht.. Dekje waste ik elke keer netjes en hoofdstel werd ook netjes schoongemaakt

xZaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:18

heey!
ik neem binnenkort ook een dekje! ze hebben het wel op de manege
maar ik wil met een vriendin gaan leasen. dus willen we een eigen dekje bij het rijden! :D maar in de les neem ik het dekje niet mee. maar ik wil gewoon zoveel mogelijk paardrij spullen, (ook al doe ik er niets mee!) misschien heb ik er later nog wat aan! :D

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:27

Ik heb ook een stapel dekjes gehad voor manegepony's.
Was ook lang niet de enige op mijn manege. Iedereen pakte zomaar een dekje van de stapel af dus of dat je eigen dekje was of een dekje van de manege maakte niet uit. Iedereen had sowieso eigen poetsspullen.
Ik heb ook voor mijn leasepony (die welliswaar alleen door mij+vrindin werd gereden) een hoofdstel, deken en peesbeschermers aangeschaft.
Behalve de deken (helaas te klein) gebruik ik inmiddels alles voor mijn eigen pony.

Ik vond de dekjes van de manege niet echt hygienisch (elke dag gebruikt, eens in de zoveel tijd afgespoten) en hoofdstel was omdat ik vond dat pony slecht tuig kreeg. Deken was omdat hij zo'n dikke vacht had dat hij nat bleef, en ik geen zin had om elke dag me rot te zoeken naar een deken. Maar hoofdstel+deken werden wel alleen bij die pony gebruikt.