Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:00

JPitty schreef:
Wat een punten, netjes gedaan allebei!

Ik had in 2007 een keer een eerste prijs in de f5 met 241 punten. (rijd nu f8, want bij ons zijn er niet zoveel wedstrijden, hooguit 2 per jaar)

Maar wat ik mij nou afvraag: Wat is het hoogste aantal punten dat de jury's hier ooit hebben gegeven?

mijn hoogte punt was 236 punten waard en diepte punt lager dan 188 maar ben maar niet lager gegaan het was al triest genoeg
Je bent als rijder afhankelijk van veel factoren en als jury ook.
wat ik wel merk is dat bedrijven waar heel veel wordt buiten gereden de dressuur meestal iets 'minder' is

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:06

188 punten, jeetje hoe krijgt een amazone/ ruiter dat voor elkaar? :\
Da's gemiddeld net iets meer dan een 5 (afgerond dan) per onderdeel... Dan moet je wel een heel slechte dag hebben gehad, volgens mij.

Mijn laagste score die ik ooit gehad heb is 221 punten, en dat was voor mijn gevoel al meer dan ik verdiend had...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:08

JPitty schreef:
188 punten, jeetje hoe krijgt een amazone/ ruiter dat voor elkaar? :\
Da's gemiddeld net iets meer dan een 5 (afgerond dan) per onderdeel... Dan moet je wel een heel slechte dag hebben gehad, volgens mij.

Mijn laagste score die ik ooit gehad heb is 221 punten, en dat was voor mijn gevoel al meer dan ik verdiend had...

dat was iemand die geen controle over het beesie had, figuren niet kende of er in ieder geval niks van bakte en ga zo maar door.
was voor haar en voor mij niet leuk :(:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:16

Nee, snap ik. Denk dat je dan echt het gevoel hebt van: wat doe ik hier?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:42

Zeker niet, kind ik helemaal gespannen en voelt de pony dan ook nog eens en jij weet gewoon niet meer wat voor punten je moet geven..

Flurk schreef:

Ik ga 6 maart hopelijk voor het laatst de F13 rijden :D
Komt u dan toevallig weer juryen Flurk..? hihi.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:50

Pfoe, ik had vandaag wedstrijd en wist dat ik een hele strenge jury had. Bij de andere manege waar ik rijd was meer dan de helft gezakt. Dus was ik al gestrest. (had toen 217) En vandaag hoorde ik ook dat ze bij deze manege zelfs NULLEN heeft gegeven. Dat kan toch niet!?

In ieder geval was ik super blij! 2e met 215 ben wel een beetje trots op mij & m'n kanjer. (vier 5en en éen 4vg)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:53

Gefeliciteerd met je punten! :)
Heb je er toch mooi weer een PP bij!

Nullen..? woaw!
Dat heb ik nog nooit gehoord..

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:56

Ja ik was er indd heel blij om.

Ja dat dacht ik dus ook, dat is toch onmogelijk!

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:14

Mijn eigen paard is net zadelmak en omdat ze de galop nog niet kent rijd ik met haar mee in de F2 voor de ervaring.. Nou had ik gister een jury, die gaf bij juistheid der teugelhulp een 4 en dan 1e en 3e teugelhulp werking.. Nou vraag ik je? Is dat niet een beetje streng voor een F2 waar normaal kinders van 8 of 9 in rijden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:19

1e en 3e teugelhulp werking? :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:48

Ik ken de termen wel, maar ze zijn wel een beetje ouderwets. Ik zou ze dan ook niet snel gebruiken. Op zich is de strekking van het verhaal niet zo ingewikkeld. 1e teugelwerking is binnenhand wat van de hals in de wending, 3e teugelwerking is buitenhand tegen de hals in de wending (heel simpel gezegd). Dus dat is iets dat je opzich in de F2 ook wel zou kunnen aangeven. Ik had het alleen anders verwoord.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:16

Het is maar een kort stukje om te schrijven natuurlijk.. Maar ik zie gewoon niet in dat je bij kinderen van 8 over een 3e teugel moet beginnen, want die zijn dan volgens mij gelijk het spoor bijster..

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:04

Flurk schreef:
lautje1996 schreef:
Wie jureeert er 30januari bij voortstede ? Want ik meot weten of eht tm f12 jury is of tm f20 jury

ben ik al heeeeel lang niet meer geweest ;)

Er zijn ook al best lang geen wedstrijden gedaan
Heeft u een flauw idee wie er aanstaande zondag daar jureert ?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:22

Michelleex schreef:
Pfoe, ik had vandaag wedstrijd en wist dat ik een hele strenge jury had. Bij de andere manege waar ik rijd was meer dan de helft gezakt. Dus was ik al gestrest. (had toen 217) En vandaag hoorde ik ook dat ze bij deze manege zelfs NULLEN heeft gegeven. Dat kan toch niet!?

In ieder geval was ik super blij! 2e met 215 ben wel een beetje trots op mij & m'n kanjer. (vier 5en en éen 4vg)

Een nul kun je wel degelijk krijgen als je een onderdeel uit je proefje niet rijdt. Kijk maar naar Edward Gal tijdens Zwolle International afgelopen maand. Vergat de wissels om de drie, leverde hem volgens de speaker een nul op dat onderdeel op... Tsja, als je iets niet rijdt, kan de jury het ook niet beoordelen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:44

Bellatrix schreef:
1e en 3e teugelhulp werking? :+

Yeps... in de tijd dat ik de F12 cursus deed moest je die nog leren :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:45

JPitty schreef:
Een nul kun je wel degelijk krijgen als je een onderdeel uit je proefje niet rijdt. Kijk maar naar Edward Gal tijdens Zwolle International afgelopen maand. Vergat de wissels om de drie, leverde hem volgens de speaker een nul op dat onderdeel op... Tsja, als je iets niet rijdt, kan de jury het ook niet beoordelen.

Ik kan me van de laatste jury-terugkomdag nog goed herinneren dat een 0 echt not-done is bij FNRS proeven.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:47

MissAmazone schreef:
Mijn eigen paard is net zadelmak en omdat ze de galop nog niet kent rijd ik met haar mee in de F2 voor de ervaring.. Nou had ik gister een jury, die gaf bij juistheid der teugelhulp een 4 en dan 1e en 3e teugelhulp werking.. Nou vraag ik je? Is dat niet een beetje streng voor een F2 waar normaal kinders van 8 of 9 in rijden?

Of het streng is weet ik natuurlijk niet. De omschrijving had wellicht anders gekund.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:11

PrimaDonna_ schreef:
Zeker niet, kind ik helemaal gespannen en voelt de pony dan ook nog eens en jij weet gewoon niet meer wat voor punten je moet geven..

Flurk schreef:

Ik ga 6 maart hopelijk voor het laatst de F13 rijden :D
Komt u dan toevallig weer juryen Flurk..? hihi.

zit niet in mijn planning 6 maart

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:13

lautje1996 schreef:
Wie jureeert er 30januari bij voortstede ? Want ik meot weten of eht tm f12 jury is of tm f20 jury

Er zijn ook al best lang geen wedstrijden gedaan
Heeft u een flauw idee wie er aanstaande zondag daar jureert ?

nee geen idee
sorry

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:58

Ilja000 schreef:
JPitty schreef:

Ik kan me van de laatste jury-terugkomdag nog goed herinneren dat een 0 echt not-done is bij FNRS proeven.

Klopt. :j Ik zou dat zelf ook nooit geven. :n

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:14

over een 0 gesproken, ik had een keer een 2 en dan -2, en ik had het onderdeel dus wel uitgevoerd maar dat ging dus niet zo best, maar had wel een 0 dus haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:19

Waarom had je die -2 dan? Stond dat erbij?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:31

Bellatrix schreef:
Waarom had je die -2 dan? Stond dat erbij?

ik heb even het protocol erbij gepakt, het was F6 a, het was dus iets anders:

onderdeel 6 was van hand veranderen daarbij de teugels langer laten worden (hals laten strekken)
Daar had ik dan een 4, en dan -2 en als commentaar paard rent weg (ze sprong in galop zodra ik teugel gaf :+ )

dat was précies dít moment :P
http://img714.imageshack.us/img714/4688/dsc01339ci.jpg

en vervolgens bij onderdeel 15 tussen E en H arbeidsdraf (van galop terug naar draf dus)
En daar kreeg ik een 4 en dan -4 met als commentaar ruiter moet trekken, ze was er redelijk vandoor en ik kreeg haar niet terug.

dat is niet dit moment, maar zo ongeveer moet dat geweest zijn:
http://img227.imageshack.us/img227/9265/dsc01348t.jpg

dus het was geen 2 en dan -2, maar een 4 en dan -4 =0 haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:38

Vreemd want je mag alleen een -2 geven bij een vergissing in de proef. Dus de verkeerde kant op bijvoorbeeld of een volte extra rijden.

Je had een 4 voor het halsstrekken zelf? En dan nog es -2 erbij? Ikzelf geef in de F6 nooit een 4 voor hals strekken. (maar dat is persoonlijk hoor. :+ ) Wat deed je dan niet goed bij het strekken? Als je dan helemaal niets liet zien en dus ook geen teugels langer gaf dan snap ik dat je een onvoldoende krijgt maar persoonlijk zou ik op een 5 gaan zitten en niet op een 4. Springt je paard dan in galop aan tja....ik ben dan misschien wat soepel maar ik zou het op die 5 houden en anders dan heel misschien een 4. Maar dan alleen een 4 en niet ook nog es -2. Daar zie ik het nut niet van in. :n

En je 2e punt slaat ook al nergens op vind ik. :+ Als je echt hard trok (geen idee want ik was er niet bij) dan zou ik ook heel misschien een 4 geven maar niet nog es -4 erbij...dat mag helemaal niet. :n

Ik wil en kan niet oordelen over iets wat ik niet gezien heb en over een jury die ik niet heb zien jureren maar ik had het dus zeker anders gedaan.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:47

Bellatrix schreef:
Vreemd want je mag alleen een -2 geven bij een vergissing in de proef. Dus de verkeerde kant op bijvoorbeeld of een volte extra rijden.

Je had een 4 voor het halsstrekken zelf? En dan nog es -2 erbij? Ikzelf geef in de F6 nooit een 4 voor hals strekken. (maar dat is persoonlijk hoor. :+ ) Wat deed je dan niet goed bij het strekken? Als je dan helemaal niets liet zien en dus ook geen teugels langer gaf dan snap ik dat je een onvoldoende krijgt maar persoonlijk zou ik op een 5 gaan zitten en niet op een 4. Springt je paard dan in galop aan tja....ik ben dan misschien wat soepel maar ik zou het op die 5 houden en anders dan heel misschien een 4. Maar dan alleen een 4 en niet ook nog es -2. Daar zie ik het nut niet van in. :n

En je 2e punt slaat ook al nergens op vind ik. :+ Als je echt hard trok (geen idee want ik was er niet bij) dan zou ik ook heel misschien een 4 geven maar niet nog es -4 erbij...dat mag helemaal niet. :n

Ik wil en kan niet oordelen over iets wat ik niet gezien heb en over een jury die ik niet heb zien jureren maar ik had het dus zeker anders gedaan.

ik heb er foto's ook bij gedaan ter illustratie, die ene foto is echt exact het moment dat ze met hals strekken aan sprong, ik had dus nog niet echt veel teugel lengte maar toen was ze dus al weg :+

maar wel fijn dat ik nu weet hoe het zit met -2 en -4 enzo want dan ga ik daar volgende keer wel achteraan als dat weer zoiets is.

bedankt :)