petra31 schreef:Snoevie schreef:Wat een arrgant gedoe zeg!ik heb een pony,en rij tussen de manegepaarden. Ik win nooit,dus dat zegt ook niet alles. Ik start fnrs,omdat ik het leuk en gezellig vind en ik graag fnrs jury wilde worden. Ik start ook knhs. Je klinkt erg jaloers,dat jij een manegepaard niet voor elkaar krijgt ligt ook deels aan jezelf
Was al bang dat ik arrogant /jaloers over zou komen. Zo is het niet bedoeld hoor, maar ik ben gewoon van mening dat het geen eerlijke vergelijking is; je hebt niet voor niets FNRS- en KNHS-wedstrijden denk ik dan. Is overigens niet als verwijt tegen de jury bedoeld, die weten meestal nog niet eens dat er een privepaard mee doet. Ben het trouwens ook helemaal met je eens dat het aan mij ligt als ik iets met een manegepaard niet voor elkaar krijg
En al die mensen dan die helemaal niet zo lang rijden en een paard kopen? Gewoon omdat ze het kunnen en leuk vinden? En wat als iemand een eigen paard heeft en na verloop van tijd wordt de partner enthousiast en begint ook met rijden. Wel op het eigen paard, die hebben ze nu eenmaal, moet die dan ook ineens strenger gejureerd worden?
Het maakt gewoon helemaal niets uit.
Er zijn manegepaarden die de sterren van de hemel lopen en er zijn prive paarden die stijf, stram etc. zijn. Er zijn manegeruiters die bloedfanatiek zijn en priveruiters die puur recreatief rijden en af en toe een onderlinge wedstrijd meepakken. En natuurlijk van alle voorbeelden ook het tegenovergestelde.
Er zijn manegeruiters die er voor kiezen 3 of 4 keer in de week te gaan rijden en er zijn mensen met een eigen paard die hooguit net zo vaak op een paard stappen of nog minder.
Rare grens om in het jureren te moeten trekken: eigen paard of niet. Ik jureer liever zoals het nu is: bepaald punt in de opleiding van de ruiter.