sterreke98 schreef:Ik hoop dat ik binnenkort voor de laatste keer mag starten op de f9. Ik wil erg graag naar de f10
Edit; misschien toch maar niet hahaha. Hele proef doorzitten
Heb je geen paard wat zit als een huis..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lienieminie schreef:Hoii ik heb maandag mijn F8, nog nooit gereden, maar ik heb even een vraagje
Je moet e-x-b afwenden en halthouden
Moet je dan gewoon halthouden onder de x of maakt het niet zoveel uit of dat iets verder of terug is?
En hebben jullie nog tips voor middenstap/draf?
Bellatrix schreef:lienieminie schreef:Hoii ik heb maandag mijn F8, nog nooit gereden, maar ik heb even een vraagje
Je moet e-x-b afwenden en halthouden
Moet je dan gewoon halthouden onder de x of maakt het niet zoveel uit of dat iets verder of terug is?
En hebben jullie nog tips voor middenstap/draf?
Het maakt mij niet zo heel veel uit waar je stil staat als de overgang maar netjes is en je er echt de tijd voor neemt. Dus 4 seconden. (21 tot 24 tellen) En bij het wegrijden je pony eerst een kleine hulp geven en dan de normalen hulp voor het wegrijden, pony niet overvallen met je hulpen.
Middenstap, de lijn oprijden, pony recht stellen, dan hand naar voren en een paar passen middenstap. Dan weer netjes maar duidelijk terugnemen en handen weer op de plek. Voor de middendraf hetzelfde. Als de overgang maar duidelijk is.

Bellatrix schreef:purny schreef:212 punten. Dacht echt dat ik hem niet had gehaald
Waar rij je?
. Nou heb ik 2 vraagjes; het paard waar ik op rij heeft meer tijd nodig voor de uitgestrekte galop dan 1 volte, hoe los ik dit het best op? En met de uitgestrekte draf moet ik lichtrijden maar hij gaat zo veel beter als ik doorzit. Kan ik gewoon doorzitten zonder dat m'n cijfer te veel omlaag gaat? Of kan ik dan beter niet doorzitten maar ook niet echt lichtrijden?
Kan ik weer een nieuwe poging doen in de F15, vorige keer heb ik hem voor het eerst gereden en nét niet gehaald, ik had 209 punten. Hopen dat het nu wel lukt. In de les gaat het op het moment best lekker, 2 leuke paardjes te rijden waarmee ik wel een poging zou willen doen! Nu nog even bedenken wie m'n eerste keus wordt, nog even goed nadenken. Of misschien een keertje twee proefjes starten zodat ik op allebei een poging kan doen(beste resultaat telt dan voor PP als ik m 2 keer zou halen). Ene paard is namelijk nog niet zo lang op de manege en heeft nog nooit een proef gelopen, dus geen idee wat die gaat doen. xxxmh schreef:Volgende week zaterdag de eerste keer f13 rijden. Iemand nog tips?