FNRS Zitcompetitie 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:44

_Linn_ schreef:
marijedublin schreef:
@_Linn_ je rijdt netjes hoor! (:
Alleen naar mijn mening zou je je onderbenen nog iets stiller kunne houden...
Maar het ziet er top uit!

Ja dat klopt ook, maarja als je een paard onder je krijgt wat niet voorwaarts is dan gaat dat wat moeilijker :P

haha ja, dat kan ik begrijpen! (:

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:46

_Natasja_ schreef:
Lijkt me logisch dat hij voor de zaterdag is, zaterdag is de dag van de (halve) finale's

Ja, maar er staat volgens mij ergens dat je als je meedoet aan de regiofinale dat je een vrijkaart voor Horse-Event kunt krijgen. Er staat volgens mij niet dat het alleen voor de zaterdag geldt.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:52

Van de site van de FNRS:

Prijzen
Alle ruiters die zich weten te plaatsen voor de regiofinales, ontvangen een toegangskaart voor de halve en hele finales tijdens Horse Events in Deurne. De "Bestzittende Manegeruiters van Nederland" winnen een dag bij Academy Bartels met een priveles. Tijdens de regiofinales worden de scores van de ruiters van ieder ruitersportcentrum bij elkaar opgesteld. Het ruitersportcentrum met het hoogst behaalde resultaat is de winnaar en ontvangt een beker voor de bestzittende manege van de regio.

Lijkt me helder toch? :)

Marie111

Re: FNRS Zitcompetitie 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:43

O, oké dat had ik even gemist. Maar toch gek dat we vorig jaar wel een kaart voor de zondag konden krijgen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:46

misschien hebben ze het veranderd :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:49

_Linn_ schreef:
LovesKim schreef:
Iedereen zit wel echt stijf op hun paarden in Deurne.. Zal wel van spanning zijn of ze proberen het té goed te doen.. Ik was door naar regio omdat ik er zo relaxt op zat zegmaar, niet gespannen, omdat ik het toch niet verwachtte, maar toen het regiofinale was werd ik toch wel zenuwachtig!

Wat ik erg rot vond was dat er maar een klein zinnetje commentaar op mijn protocol stond. Vond dat een beetje jammer, vooral op zo'n wedstrijd.. De jury was daar overigens bar slecht, ze hadden een tijdje de foute proef voor zich etc..

Waar heb je de regio en kwart gedaan? En ik zat idd ook vooral bij de regio erg relax omdat ik ook nergens op gerekend had. Maar als je dan in de halve finale zit is het toch spannender en kan je er niks aan doen dat je wat gespannen zit :P ookal ga je nergens vanuit :P

Ik heb alleen regio gedaan :P. Ik was 14e van de 26 maar onze manege deed er 0,0 iets aan.. Naja. Ik vond 't wel jammer dat ik niet door was..

Ik had regio op manege Thielen in Tilburg gedaan :P. Het stonk daar, jezus..

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:22

[/quote]
Ik heb alleen regio gedaan :P. Ik was 14e van de 26 maar onze manege deed er 0,0 iets aan.. Naja. Ik vond 't wel jammer dat ik niet door was..
[/quote]

Je manege is toch niet verantwoordelijk voor jouw prestatie tijdens een zitcompetitie? Je hebt een goeie zit of je hebt hem niet. En misschien kun je nog wat hele kleine puntjes verbeteren door inzet van de manege maar veel zal dat niet zijn. Je hebt het of je hebt het niet.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:31

Het scheelt toch wel of jouw instructie tijdens de reguliere les extra aandacht besteed aan jouw zit.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:32

Ja dat scheelt wel iets maar je kunt de manege niet de "schuld" geven voor het feit dat je niet hoog geëindigd bent lijkt me.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:32

Aiii, kom ik weer met mijn speerpunt. Ik ben en blijf van mening dat de instructie het hele jaar door ontzettend veel aandacht aan houding en zit zou moeten besteden! Op die manier wordt de zitcompetitie, net als de F proeven, een kwestie van laten zien hoe ver je bent in je ontwikkeling.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:34

Ilja000 schreef:
Aiii, kom ik weer met mijn speerpunt. Ik ben en blijf van mening dat de instructie het hele jaar door ontzettend veel aandacht aan houding en zit zou moeten besteden! Op die manier wordt de zitcompetitie, net als de F proeven, een kwestie van laten zien hoe ver je bent in je ontwikkeling.

Uiteraard moet er aandacht worden besteed aan houding en zit. Daar zal niemand het mee oneens zijn. Maar buiten dat is het ook een feit dat sommige mensen nu eenmaal beter zitten dan anderen. Er zit toch ook wel een bepaalde vorm van "talent" hebben in.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:37

Doordat ik nu mee heb gedaan hieraan let ik nu elke les echt enorm op me houding! Mijn zit is de afgelopen maanden zo snel vooruit gegaan...dat moet ik nu gewoon bijhouden. En je merkt dat het paard er ook beter van gaat lopen omdat jij goed zit. En mijn instructrice wijst me ook echt wel ergens op hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:47

Zat er bij de mensen van cat 3 bij jullie ook zoveel verschil tussen de jury's ?

Bij mijn pupil zat de ene jury op een 8,5 en de ander op een 6 ... dat is toch wel een groot verschil IMO.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:57

@ CM: Bij cat 2 iig wel.

We letten het hele jaar op houding en zit, maar voor de selectie rondes geven we wat extra aandacht aan de ruiters die geselecteerd zijn.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:58

Ik weet niet of bij die van ons veel verschil was, zal eens navragen. Maar ja, daarom zijn er ook 2 juryleden.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:59

CM_ schreef:
Zat er bij de mensen van cat 3 bij jullie ook zoveel verschil tussen de jury's ?

Bij mijn pupil zat de ene jury op een 8,5 en de ander op een 6 ... dat is toch wel een groot verschil IMO.

Bij mij viel het op zich wel mee...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:10

Ik ben ook altijd erg bezig met houding en zit. Ben ook altijd trots op de kleintjes die allemaal netjes rechtop zitten met stille handjes.

Dat is vrij makkelijk te coachen, goede been lichtrijden en voetjes niet goed in de beugel hebben wat langer tijd nodig.

Tegen de tijd van onze voorronde komt er weer wekelijks een of meer zitlessen .

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:18

Van welke manege was jij ook al weer CM ?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:32

CM_ schreef:
Ik ben ook altijd erg bezig met houding en zit. Ben ook altijd trots op de kleintjes die allemaal netjes rechtop zitten met stille handjes.

Dat is vrij makkelijk te coachen, goede been lichtrijden en voetjes niet goed in de beugel hebben wat langer tijd nodig.

Tegen de tijd van onze voorronde komt er weer wekelijks een of meer zitlessen .

En hoeveel kinderen geef je dan tegelijk les? Want er zijn maneges met 12/14 kinderen in een les en maneges met maar 6 en dan is het toch wel iets gemakkelijker om daar op te letten en aanwijzingen te geven. Verder hebben niet alle maneges de tijd/ruimte om aparte zitlessen te organiseren. Wat dat betreft treffen jouw leerlingen het zo te lezen (wat dan eigenlijk stiekem toch niet eerlijk is, omdat ook kinderen die geen speciale zitlessen krijgen aan de zitcompetitie ver zouden moeten kunnen komen in de zitcompetitie).

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:35

Uhm... er zijn echt kinderen die geen extra zitlessen hebben gekregen die ver zijn gekomen hoor! Denk ik even aan de amazone van onze manege. Veel aandacht aan houding en zit in de reguliere lessen end it jaar heeft zij geen extra lessen genomen voor de zitcompetitie. Wel 2e of 3e van Nederland.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:11

Ilja000 schreef:
Uhm... er zijn echt kinderen die geen extra zitlessen hebben gekregen die ver zijn gekomen hoor! Denk ik even aan de amazone van onze manege. Veel aandacht aan houding en zit in de reguliere lessen end it jaar heeft zij geen extra lessen genomen voor de zitcompetitie. Wel 2e of 3e van Nederland.

Ja en dat is dus wat ik bedoel met het ook wel moeten hebben van talent.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:42

Ik heb zojuist (eindelijk!!!) mijn protocol van de regio ontvangen. Ik was redelijk blij met het commentaar. Paar positieve punten :-) citaat: "mooi rechtop!!! Goed!" Alleen dan met een 6,5 als cijfer.. en dat bij meer punten. Ik krijg bij zo'n opmerking het idee of het zeer goed is en bij het cijfer of het 'slechts' voldoende is. Sorry wou t ff kwijt.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:02

_Linn_ schreef:
CM_ schreef:

Bij mij viel het op zich wel mee...

Was bij onze kandidate precies hetzelfde, wel fijn om te horen dat het bij meerder ruiters zo was.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:14

Suus schreef:

[/quote]

Je manege is toch niet verantwoordelijk voor jouw prestatie tijdens een zitcompetitie? Je hebt een goeie zit of je hebt hem niet. En misschien kun je nog wat hele kleine puntjes verbeteren door inzet van de manege maar veel zal dat niet zijn. Je hebt het of je hebt het niet.[/quote]

Ehm, als je springlessen volgt n dan nog door bent zal er wel wat talent inzitten denk ik zo, want bij mij word er niet eens op mijn houding gelet...

En als ik volgende keer door ben weet ik toch wel dat ik les neem van mam haar instructrice.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 22:34

Even een vraagje: weet iemand hoe de fotograaf heet die foto's heeft gemaakt tijdens de halve finale? Ik heb een keer foto's gezien van mezelf maar weet de fotograaf niet meer....en zou toch wel de foto's willen hebben...