Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:08

Dat is waar, alleen ik vroeg me gewoon af hoe beoordeel jij dat persoonlijk. Alle paarden zijn ingevlecht en mijne niet..
Krijg ik dan dus een punt minder.. Of gewoon hetzelfde omdat de manen wel zijn gewassen paard ziet er top uit..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:21

Een jongen uit mijn les die rijdt ook vaak gewoon zonder knotjes, hij heeft dan gewoon een 7 voor verzorging, zoals iedereen. :)
Zou je er dus niet te druk om maken!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:25

En dan nog,het verschil tussen een 6 en een 7 is maar 1 punt

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 10:39

Likemaaike schreef:
Dat is waar, alleen ik vroeg me gewoon af hoe beoordeel jij dat persoonlijk. Alle paarden zijn ingevlecht en mijne niet..
Krijg ik dan dus een punt minder.. Of gewoon hetzelfde omdat de manen wel zijn gewassen paard ziet er top uit..

Als ik zie dat een paard door eczeem (of geknipte manen) geen knotjes in kan maar verder wel keurig gewassen is, gekamd enz dan krijg je bij mij gewoon hetzelfde als de rest. Knotten zijn niet verplicht.
Poepvlekken, piesvlekken, rommelige/slordige manen/staart, half uitgezakte knotten (en ik zie op de startlijst tijd genoeg was om er even een nieuw stiekje in te doen) of een niet compleet/vies tenue worden lager becijferd.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:09

De meeste jury's bij ons geven standaard een 7 voor verzorging...
Vorige keer had de jury gewoon iedereen een 7 gegeven, ook de paarden met poepvlekken,
de paarden met strootjes in hun staart, en mijn laarzen die helemaal
onder de blubber zaten (er moesten opeens shetlanders uit de wei worden gehaald)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:13

Nou dan heb je geluk gehad denk ik,net als de mensen met een smerige pony.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 15:57

Idd, bij mij gaat het cijfer dan echt naar beneden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:10

Laarzen kun je inderdaad best even onder de kraan houden voordat je opstapt. Schoon en niet kapot vind ik wel belangrijk. Niet de kleur, het merk etc. (kleur alleen bij wedstrijdtenue).
Heb wel eens meegemaakt dat ivm een kreupel paard een ander paard spontaan uit de wei gehaald werd, ja, die krijgt dan natuurlijk geen lager cijfer. Da's een noodoplossing. Maar een klein beetje aandacht voor jezelf en vooral voor je paard vind ik wel belangrijk.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:49

Ilja000 schreef:
Laarzen kun je inderdaad best even onder de kraan houden voordat je opstapt. Schoon en niet kapot vind ik wel belangrijk. Niet de kleur, het merk etc. (kleur alleen bij wedstrijdtenue).
Heb wel eens meegemaakt dat ivm een kreupel paard een ander paard spontaan uit de wei gehaald werd, ja, die krijgt dan natuurlijk geen lager cijfer. Da's een noodoplossing. Maar een klein beetje aandacht voor jezelf en vooral voor je paard vind ik wel belangrijk.

Zo is dat Ilja000. Ik denk altijd maar: Beestje loopt zich de benen onder het lijf weg voor je, helemaal met zo'n wedstrijd, en dan mag je er best wat tegenover stellen! Lekker poetsen en tutten wordt geen paard minder van. En dan is het erg fijn als dat bij het puntje verzorging in een proefje positief beoordeeld wordt. +:)+

En daarbij: poetsen en vlechten is gewoon hartstikke leuk om te doen, en je bouwt een band op met je paard. :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:43

Ik wil er wel bij zeggen dat aandacht iets anders is dan 'mooi'. Zo kan iemand ontzettend zijn best gedaan hebben om te vlechten, maar, zeg maar, nog wat oefening nodig hebben. Dat heeft bij mij geen invloed op het cijfer. Ik vind het prachtig dat iemand bezig geweest is. Ik zie net zo lief een kwpn-er met plukvlechtjes als een fjord met kleurige lintjes in de manen :) Het gaat mij om de aandacht.
Zo hoeft ook niemand bij mij zenuwachtig te worden als ie met inrijden is gevallen en daardoor een vlek op de broek heeft. Het doorzetten en toch starten vind ik dan veel stoerder en belangrijker.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:49

Een paar jaar geleden was ik bij mijn manege aan het inrijden in de buitenbak, het paard wat ik toen reed kon af en toe nog wel eens wat pittig zijn.. Helaas die dag ook. Ze bokte en ik viel net naast een plas.. mijn broek en jasje waren helemaal vies, mijn moeder heeft dit meteen gemeld bij de ringmeester, die heeft het weer aan de jury door gegeven en uiteindelijk had ik gewoon een 7, stond erbij: Goed dat je toch bent gaan rijden! :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:18

Ilja000 schreef:

Jaah klopt, normaal heb ik het ook netjes schoon enzo, maar ik wilde zegmaar net naar de bak gaan om in te rijden toen er iemand aankwam dat er 3 shetties uit de wei moesten omdat die proefje moesten lopen...
En op dat moment was ik zo ongeveer de enige die alle 4 onze zwarte shetties uit elkaar ging houden, dus vandaar dat ik toen snel door de blubber die shetties eruit ben gaan halen, en ben daarna direct gaan rijden, met vieze laarzen dus, maar mijn paard was natuurlijk wel helemaal netjes hoor ;)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:58

Owkee, mijn paard heeft zomereczeem vandaar dat de manen er niet op en top uitzien.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:49

is er nog een FNRS jury tot F20 die bij ons wil komen jureren zaterdag avond 8 januari vanaf 17:00.
Het is in erichem postcode 4117gv.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:50

Hmm... dat ligt wel heel erg uit de buurt ben ik bang... Ga ik niet redden als ik tot 16 uur in de rijbaan sta. Misschien iemand anders?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:49

Happy New Year ! :D

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:11

Ik ga nu in de F2 rijden. Waar moet ik veel op letten??

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:27

Lees maar eens in je boek paardrijden met plezier daar vind je alles in terug

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:32

Netjes zitten, goed op de letter rijden...

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:29

ik rij mijn pony op een enkel onderlegtrensje in plaats van een ''gewone'' watertrens mag ik hier ook gewoon mee starten?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:11

_Natasja_ schreef:
is er nog een FNRS jury tot F20 die bij ons wil komen jureren zaterdag avond 8 januari vanaf 17:00.
Het is in erichem postcode 4117gv.

REEDS VOORZIEN, bedankt voor het meedenken en de aanboden

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:55

Wordt er anders gejureerd bij Privé pony's dan bij manege paarden?

Ik zie soms dat die veel lagere punten krijgen, mag dit?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:57

Dat is onzin,een manegepaard wordt hetzelfde beoordeeld als een privepaard door een fnrs jury. Als ze al weten welke manege of prive is

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:00

Oke top, nou het was laats zo dat bij de manege waar ik af en toe mee rijd met mijn pony dat er bij de manege paarden en pony's allemaal hoge punten waren (256 en zelf 235 onwijs hoge punten) en bij de privé ruiters (starten als laatste van de dag) lage punten (rond de 215). Dit kon toevallig ook aan de rijstijl liggen ik reed dit keer niet mee. Maar ik was hier altijd wel een beetje bang voor, omdat wij meer trainingstijd ed hebben.

Dankjewel voor je reactie!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:33

Dat snap ik niet,het is toch juist gunstig om meer trainingstijd te hebben