f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__denise

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:33

Ik heb bij ons op de manege eens geroepen om een camera op de jurytafel te zetten. Zelfde perspectief, maar met gepraat als commentaar.
Het is nog steeds een idee, weet niet hoe de ruiters en juryleden daar over denken.

Het lijkt mij in ieder geval echt super! :D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:37

Of dat er een microfoon in het hokje zit, en dat de jury dan vertelt wat de punten waren tijdens de oefeningen en een cijfer geeft. Lijkt me ook erg leuk :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:47

sterreke98 schreef:
Of dat er een microfoon in het hokje zit, en dat de jury dan vertelt wat de punten waren tijdens de oefeningen en een cijfer geeft. Lijkt me ook erg leuk :D

Tot je een iets faalangstige ruiter hebt die zodra hij/zij tijdens het rijden de cijfers hoort dichtslaat en zich niet meer er bij kan pakken...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:50

Ik zou echt not amused zijn als ik tijdens mijn proef een laag cijfer krijg.
Ik weet waar de meeste valkuilen liggen maar raak dan ook echt afgeleid als er meer mensen praten dan alleen de voorlezer. Achteraf mag ze me alles vertellen maar niet tijdens :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:10

Saaams schreef:
Ik zou echt not amused zijn als ik tijdens mijn proef een laag cijfer krijg.
Ik weet waar de meeste valkuilen liggen maar raak dan ook echt afgeleid als er meer mensen praten dan alleen de voorlezer. Achteraf mag ze me alles vertellen maar niet tijdens :=

Precies dit :j hierom ben ik er ook geen voorstander van

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:11

Mmm ja niet aan gedacht :')
Wat me dan wel fijn lijkt is dat je weet waarom het verkeerd is. Niet iedere jury laat commentaar erbij schrijven. En meer dan je best kan je niet doen toch?
Van mij mogen ze het bij ons wel eens proberen haha

Kijk dat lage cijfer tja. Zou ik ook niet super vinden, maar het lijkt me wel dat je ook hoort wanneer iets juist heel goed ging :j

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:46

Ik heb wel clinics gegeven waarbij de eerste proef opgenomen werd. Ik kon met een microfoon tips en verbeterpunten inspreken. "hier mag iets meer stelling" "door hier meer met de buitenteugel te begrenzen voorkom je dat het paard wegloopt over de buitenschouder" etc. Daarna uiteraard besproken. De tweede proef werd ook gefilmd. Ook 2 protocollen mee naar huis, zodat film en protocol bekeken konden worden.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:42

Vandaag de F9 gereden met een pony die na de galop heel snel draaft. T is best moeilijk om hem dan snel halt te laten houden. Stond dan ook pas bij de H stil ipv
bij de E. Dat was wel jammer maar verder ging de hele proef goed. Wel nog foutjes zoals volte 15m te groot maar de pony heeft het voor zijn doen heel goed gedaan. Over 5weken weer proefje, ben benieuwd of ik dan verbetering heb. Ga iig goed oefenen in de lessen en paar x vrijrijden. Ben dan ook heel tevreden met de 219 punten die ik vandaag heb gehaald :-D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:00

Gefeliciteerd! Klinkt als een geslaagd proefje, gezien je pony :j

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:09

Ja was zeker geslaagd :-D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:57

Weet iemand of de f9 van
2014 dezelfde proef is als die van 2012?
Ik moet over 2 weken op en heb van internet de 2012 versie gedownload en uit mn kop geleerd, maar nou zie ik bij de startlijst dat de 2014 versie gereden wordt dus vroeg me af of die hetzelfde was haha

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:59

Ik kan je een foto sturen? Mijn boekje is de versie april 2013, maar alle proeven kloppen bij mijn wedstrijden :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:01

Renee_S schreef:
Weet iemand of de f9 van
2014 dezelfde proef is als die van 2012?
Ik moet over 2 weken op en heb van internet de 2012 versie gedownload en uit mn kop geleerd, maar nou zie ik bij de startlijst dat de 2014 versie gereden wordt dus vroeg me af of die hetzelfde was haha

http://reigersburgh.nl/wp-content/uploa ... A-2012.pdf

A versie, B kan je ook zo vinden

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:49

Volgende week zaterdag weer wedstrijd, hopelijk voor de laatste keer f12. Moet op mijn carrouselpaard waar ik 1 mei nk carrousel mee heb. Wijken vind hij alleen lastig, ik ook trouwens haha. En doorzitten zit niet lekker op hem, tuiger die hoog opgooit :+

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:55

xxxmh schreef:
Volgende week zaterdag weer wedstrijd, hopelijk voor de laatste keer f12. Moet op mijn carrouselpaard waar ik 1 mei nk carrousel mee heb. Wijken vind hij alleen lastig, ik ook trouwens haha. En doorzitten zit niet lekker op hem, tuiger die hoog opgooit :+

Succes! Wel leuk dat je op een paard mag waar je vaak op rijd(neem toch aan dat je vaak oefent voor de carrousel op hem)!

Tsja, met een lastig zittend paard heb ik momenteel ook te maken. We hebben een nieuw paard op de manege die heel leuk kan lopen. Heb er nu twee keer op gereden en het ging de tweede keer al stukken beter. Maar meneer is nogal gevoelig en zit niet makkelijk door(gooit hoog op), waardoor ik dus nog iets te veel klem, waardoor hij dan weer te hard gaat, zelfde probleem hebben we nog een beetje in de galop. Ik ga voorlopig lekker met hem dooroefenen en als we alles een beetje onder controle hebben, heb ik er een leuk paardje aan voor de F15 denk ik. De oefeningen beheerst hij namelijk wel, het is voornamelijk de controle die ik nog een beetje moet zien te vinden. Maar zoals eerder gezegd, het ging de 2e les al veruit beter dan de 1ste les dus er is hoop!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:26

Anja_96 schreef:
xxxmh schreef:

Succes! Wel leuk dat je op een paard mag waar je vaak op rijd(neem toch aan dat je vaak oefent voor de carrousel op hem)!

Tsja, met een lastig zittend paard heb ik momenteel ook te maken. We hebben een nieuw paard op de manege die heel leuk kan lopen. Heb er nu twee keer op gereden en het ging de tweede keer al stukken beter. Maar meneer is nogal gevoelig en zit niet makkelijk door(gooit hoog op), waardoor ik dus nog iets te veel klem, waardoor hij dan weer te hard gaat, zelfde probleem hebben we nog een beetje in de galop. Ik ga voorlopig lekker met hem dooroefenen en als we alles een beetje onder controle hebben, heb ik er een leuk paardje aan voor de F15 denk ik. De oefeningen beheerst hij namelijk wel, het is voornamelijk de controle die ik nog een beetje moet zien te vinden. Maar zoals eerder gezegd, het ging de 2e les al veruit beter dan de 1ste les dus er is hoop!

Ja rijd er al vanaf december bijna elke week op maar niet echt dressuur matig gereden en heb ook geen tijd voor een privéles dus hopen dat het wijken een beetje lukt en anders gaat dat slecht en hoop de andere onderdelen beter haha

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:16

xxxmh schreef:
Ja rijd er al vanaf december bijna elke week op maar niet echt dressuur matig gereden en heb ook geen tijd voor een privéles dus hopen dat het wijken een beetje lukt en anders gaat dat slecht en hoop de andere onderdelen beter haha

Zo denk ik ook altijd, er zijn nog 33 andere onderdelen dan wijken alleen :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:51

Anja_96 schreef:
xxxmh schreef:

Zo denk ik ook altijd, er zijn nog 33 andere onderdelen dan wijken alleen :)

haha ik ook altijd :+ :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:17

211 punten gereden net in de f12. Ik zelf was niet echt tevreden en dacht dat ik hem dus niet had gehaald, gelukkig net aan wel gehaald en op naar de f13! Onderaan commentaar van de jury dat ik een leuke ruiter was haha :)

Afbeelding

Vraagje: hoeveel betalen jullie voor een fnrs proefje op jullie manege?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 05:53

Hier is het €10

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 06:21

€10,-
Heb je geen eigen voorlezer, komt er €1,50 bij.

Wie starten er 2 proefjes per keer?
Ik wel. Omdat ik hiernaast KNHS ga starten vind ik het wel handig voor de oefening voor mezelf omdat de F9 hoger is dan de B

En ik vind het leuk om protocollen op te sparen :')

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:13

Ik betaal €9,00 voor een proefje.

cindyheyyou schreef:
Wie starten er 2 proefjes per keer?
Ik wel. Omdat ik hiernaast KNHS ga starten vind ik het wel handig voor de oefening voor mezelf omdat de F9 hoger is dan de B

En ik vind het leuk om protocollen op te sparen :')

Ik neem aan dat je dan wel maar 1PP krijgt, ook al rijd je er 2. Je mag van de FNRS namelijk maar 1 PP per dag halen dacht ik.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:26

Ja ik krijg dan 1PP

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:32

cindyheyyou schreef:
Ja ik krijg dan 1PP

Oke, ik heb er ook wel eens over gedacht om 2 proeven te rijden hoor. Ik reed de laatste tijd ook wel eens proefjes op een paard dat het nogal spannend vond om alleen in de bak te zijn. Dan zou ik een proefje kunnen rijden om haar een beetje te laten wennen en een voor het echie, maar dat heb ik nog nooit echt uitgevoerd. Misschien later nog eens :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:52

Ik betaal 12.50 per proef. Elk seizoen wordt het 0.50 duurder dus over 3 jaar is het 15.00.. echt belachelijk