nog even een vraagej is het verplicht om met plastron te rijden als je witte rijbroek en jasje hebt enzo?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
germie schreef:Jullie hebben manegepaarden die M of Z gelopen hebben, maar op de eerste pagina's in dit topic lees je van mensen die moeite hebben met nageeflijkheid en niet of slechts kort mogen losrijden. Daar kan ik me dus best iets bij voorstellen, want dat is een lastig punt. Bij de rijvereniging waar ik lid van ben lopen de manegepaarden beslist geen M of Z. Als je met die paarden een F20 zou moeten rijden, en dan nog winst wilt rijden, dan moet je echt van goede huize komen. Er zijn maar 2 paarden die het misschien zouden kunnen. En zo'n geval maakt het paard dus beslist uit of je een promotiepunt kunt rijden of niet.
Wat ik me dus afvraag is of er ruiters zijn die op hun manege tegen de factor 'beperkt paard' aanlopen en zodoende dus niet verder kunnen komen. Bij wedstrijden moet immers alles kloppen, klik met het paard, losrijtijd, concentratie ruiter, enz. En dat is iets waar je als manegeruiter mee zit, maar ook als 'echte wedstrijdruiter'. Het enige, maar bijzonder grote verschil is dat de 'wedstrijdruiter, of de ruiter met een eigen paard' invloed heeft op zadel, hoofdstel, losrijtijd, training van het paard, enz.
Ik zou het echt knap vinden als je F20 rijdt met een manegepaard en dit ook nog eens met meerdere paarden voor elkaar krijgt, zeker gezien de toch beperktere mogelijkheden die je hebt.