f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:20

Laura_ schreef:
Doe je netjes Anja!

Ik vorige week 2e x f14 gereden. De eerste keer had ik 209 en nu 208. Zat op paardje van vriendinnetje, maar rij hem bijna nooit. Voor mn gevoel ging t wel goed, maar vrij onrustig met koppie. Dus baal baal. 2x net de f14 niet gehaald en bij de f13 heb ik ook stuk of 4x 208 gereden. Best zuur als het het steeds net niet is. Kan je beter 1x met 200 punten je proef niet halen.

Volgende is in mei, weet niet wat ik dan ga rijden. Heb voor mezelf besloten dat ik nu voorlopig wel beetje klaar ben met die f14 haha.

Dankjewel!
Ik denk dat ik nu ook eerst eventjes een beetje ga oefenen(10 meter wijken en achterwaarts bijv.), tenzij het ineens heel fijn gaat voor mijn gevoel. Ik wil eigenlijk ook nog wel graag eens starten met wat andere paardjes in een iets lagere klasse, dus misschien ga ik wel vragen aan de manegehouder of dat een keer zou mogen. En anders misschien nog 2 keer de F14 starten ofzo, ik zie wel waar ik tegen de volgende keer zin in heb :)
Wat balen, dat je hem steeds nét niet haalt. Ik heb 5 keer over de F14 gedaan, de keren dat ik hem niet haalde had ik beide keren 208, dus ook net niet, beetje jammer, maar aan de andere kant vond ik het ook weer niet zo heel erg, anders was ik zo snel bij de F15 xD

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:23

6 februari weer wedstrijd. Tweede keer f12. Net gezien op wie ik zit en ben nu al bang Haha. Heb er al 1.5 jaar niet op gereden denk ik. Wel een super leuk paard maar ze kijkt liever naar de sterren dan een nageeflijk.. heb ook geen idee of ze kan wijken.. ik ga het zien :p

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:38

Ik heb 7 februari weer proefje. Ik ga dan voor de 2e keer de f8 doen.

xxxmh schreef:
6 februari weer wedstrijd. Tweede keer f12. Net gezien op wie ik zit en ben nu al bang Haha. Heb er al 1.5 jaar niet op gereden denk ik. Wel een super leuk paard maar ze kijkt liever naar de sterren dan een nageeflijk.. heb ook geen idee of ze kan wijken.. ik ga het zien :p

Mogen jullie dan niet kiezen op wie je het proefje rijdt?

KirstenHorse

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:46

Ik mag 14 februari weer, voor de eerste keer F7 :)
Dubbel zo spannend, want mijn manege gaat die dag extra kijken naar de zit van de ruiters ivm de zitcompetitie die alweer bijna voor de deur staat!

Helaas kan ik waarschijnlijk niet op de pony waar ik mijn laatste paar wedstrijden heb gereden, omdat er iets met haar aan de hand is |( Dus nu ben ik vooral heel erg aan het wennen, aan het idee dat ik met een ander manegepaard het proefje moet rijden :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:18

cindyheyyou schreef:
Ik heb 7 februari weer proefje. Ik ga dan voor de 2e keer de f8 doen.

xxxmh schreef:

Mogen jullie dan niet kiezen op wie je het proefje rijdt?

Jawel. We moeten twee paarden opgeven maar had er nog maar 1 opgegeven (niet deze) omdat er een aantal paarden die wel die hogere proeven kunnen lopen zijn ingeslapen. Dus wist niet wie ik als tweede keuze moest opgeven. Maar aangezien dat ene paard wat ik had opgeven vaak wordt gekozen heb ik nu pech :( Ik ga het zien.. en anders is het weer een keer leuk om op haar te rijden want ze is een van mn lievelings paarden op de manege maar omdat ik carrousel rijd op een vast paard rijd ik nooit op haar.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:31

Vandaag mijn 2de pp gehaald in de F8.. 218punten! 1ste plek!
Volgende keer F9 :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:41

Ik heb vorige keer geschreven bij de f proeven. Vond het leuk en interessant

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:46

Dat is zeker leuk! Je ziet het dan een beetje door de ogen van de jury.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:56

cindyheyyou schreef:
Vandaag mijn 2de pp gehaald in de F8.. 218punten! 1ste plek!
Volgende keer F9 :)

Gefeliciteerd!

purny schreef:
Ik heb vorige keer geschreven bij de f proeven. Vond het leuk en interessant

Dat heb ik ook eens gedaan, vond dat toen ook erg leuk en leerzaam! Zou het graag nog eens willen doen, maar ja, ik rijd ook graag zelf mee.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:23

Gisteren f12 gereden. Ging voor mijn gevoel super slecht.. Ging de verkeerde kant op wijken.. geen idee maar mocht het gelukkig over doen. Had eigenlijk 218 punten maar door het foutje van het wijken -2 gekregen dus 216 punten. Gelukkig toch nog gehaald!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:09

Tilmar schreef:
Dat is zeker leuk! Je ziet het dan een beetje door de ogen van de jury.

Idd. Ook vooral hoe je het niet moet doen...

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:22

Ik zit te twijfelen om de volgende keer (20 feb) mijn eerste wedstrijd mee te doen, in de F3 waarschijnlijk.. Ben gewoon erg zenuwachtig voor het hele officiële wedstrijdgebeuren >.<

Iemand nog tips?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:50

Gewoon doen! Het is leuk ondanks de zenuwen.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:12

Is er al bekend wat er gaat veranderen per 1 april aan de f-proeven?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:14

Er komen nieuwe proeven voor de F1 t/m F12. De oude proeven mogen dit jaar ook nog gebruikt worden. Verder zijn er wat wijzigingen in de proeven aangebracht.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:34

Ik hoorde dat het wijken in stap eruit gaat (f11?) En dat wordt dan wijken in draf.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:37

xxxmh schreef:
Ik hoorde dat het wijken in stap eruit gaat (f11?) En dat wordt dan wijken in draf.

Dat heb je goed meegekregen

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:00

Moet je dan een nieuw proevenboek bestellen bij knhs/fnrs?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:41

Of de app aanschaffen of de proeven zelf printen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:04

Ik denk zomaar dat er voor alle ruiters nog heel veel informatie bekend gemaakt wordt!
De boeken liggen net bij de drukker, de juryleden en instructeurs zijn nog maar net ingelicht... De oude proeven mogen dit jaar nog gebruikt worden, het heeft allemaal nog niet zo'n haast :) Hoewel ik begrijp dat jullie nieuwsgierig zijn.
Er komt/is een app beschikbaar en er komt een nieuw proevenboek. Ook een nieuw leerboek.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:33

Morgen mag ik voor mijn eerste keer f7! Ik zou op een andere pony gaan maar ze liep vrijdag helaas niet goed. Om een heel lang verhaal kort te maken: na twee maanden rust en opbouwen buiten de manegelessen om mag ik op mijn lieve vertrouwde pony Elsa! Ik reed vandaag haar eerste groepsles en die lach krijg je niet meer van mijn gezicht. Ze is nog niet helemaal de oude, maar ik krijg de super kans om het morgen met haar te proberen!! Ook al kan het morgen niet lukken, ik ben super trots op haar <3

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 21:01

KirstenHorse schreef:
Morgen mag ik voor mijn eerste keer f7! Ik zou op een andere pony gaan maar ze liep vrijdag helaas niet goed. Om een heel lang verhaal kort te maken: na twee maanden rust en opbouwen buiten de manegelessen om mag ik op mijn lieve vertrouwde pony Elsa! Ik reed vandaag haar eerste groepsles en die lach krijg je niet meer van mijn gezicht. Ze is nog niet helemaal de oude, maar ik krijg de super kans om het morgen met haar te proberen!! Ook al kan het morgen niet lukken, ik ben super trots op haar <3

Jammer dat je niet op die ene pony kon, maar wel heel leuk dat je nu op die andere pony kan! Heel veel succes en plezier morgen!

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:53

Afgelopen zaterdag de eerste keer FNRS-proefje gereden! Ik reed F3, heb 217 punten gehaald :-). Ging op zich lekker, voelde totaal niet als een wedstrijd (ik was als eerste, lekker rustig alleen in de bak en rustig in de kantine :D ). Conclusie.. Waarschijnlijk volgende wedstrijd weer meedoen!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 16:30

1e keer F7 en met 221 punten een derde plaats behaald. Heel tevreden aangezien ik alleen nog maar springlessen rijdt op een ander paard sinds 3 maanden.
met 'mijn vaste paardje' de Va2 gereden met als resultaat 193 punten dus ook gehaald. Heel erg tevreden en trots op beide paardjes!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:14

Ik heb al een beetje gezocht en gegoogled. Maar kon de nieuwe fnrs proeven nog nergens vinden.. kan dat kloppen? En staan de fnrs proeven ook in de app? Ga niet voor downloaden betalen als er alleen knhs proeven in staan haha