f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:16

xniieeenke schreef:
ynskek is natuurlijk heel logisch, maar als zo'n paard op de manege daar nooit voor aangepakt word en jij dan je proef je moet doen en alles doet om dat paard weer in z'n vooruit te krijgen, en het lukt niet. Is het dan nog steeds zo? Kan je dan natuurlijk niks aan doen XD als het eigen is is kan je dat zelf wel besturen vaak

Als het specifiek gemeld word door de manege kan ik er rekening mee houden. Anders helaas niet.

Daarnaast als je het bij het ene paard wel meeneemt en bij het andere niet is dat ook niet eerlijk tegenover de ruiter bij wie je het wel meeneemt in het punt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:38

Helaas wordt het nooit door de manege gemeld...dan hoor ik dat vaak achteraf. :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:42

Bellatrix & ynskek thanks!
Als ze 't achteraf melden kan dat een smoes of zo zijn, dus snap ik dat je inderdaad daar geen rekening bee houdt haha

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:25

Laura_ schreef:
Marlies waar zit jij? Pijnacker (ZH) is zeker aan de andere kant van het land voor je?

Wij hebben meestal een paar jury's die we beetje afwisselend bellen. Af en toe een nieuwe van het lijstje en als het wat is dan komt die vaker, vinden we t niks bellen we niet meer. Voor jurys onder ons die paar keer bij ons zijn geweest en nu al een hele tijd niet meer zijn geweest (vippie hihi) we zijn ook verminderd in het aantal wedstrijden per jaar, dus het is niet dat we je niet leuk genoeg meer vinden!

Pijnacker is meer mijn kant dan Bella haar kant :j
En mesten tijdens de proef, niet alle maneges gaan er anders mee om. Zeker in lagere proeven doe ik er niks mee, vaak is dat het kleine spul en ik ga ze niet afrekenen op iets wat de manege de paarden leert.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:02

Net f6 gereden. Theorie gehaald met 0 fout :) uiteindelijk 224 punten behaald. Naar mijn idee veel te hoge punten gekregen deze keer. Algemeen hoog gescoord door iedereen

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:03

Ik moet voor F4 tm hoofdstuk 8 leren voor het diploma, zijn er dingen die extra belangrijk zijn? ken 99% al _O- _O- (bakregels staan pas heel laat aangegeven... schandalig...)

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:06

Bij ons kwamen eigenlijk alleen vragen over het hoofdstuk 'op weg naar ...' dus dat zeker goed kennen!
Verder gewoon meerkeuzevragen. Meestal is het echt overduidelijk welke goed is

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:06

Ik ga eind januari een proefje rijden op Brandy.. een pony die al best oud is. In de les na de galop heeft ze echt de vaart erin. Deze vaart heeft ze met proefjes de gehele proef. Is best lastig om haar terug te rijden op mn zit dat lukt nog niet helemaal...en probeer trekken te voorkomen (uiteraard omdat trekken pijn doet in dr mond en dan gaat ze alleen maar harder) dus draaft ze echt megasnel door de bak... en soms dribbelt ze tijdens het stappen. ik weet dat ze het niet mag maar ik schiet altijd in de lach als ze zo snel gaat haha... hoe streng word er in de f8 naar gekeken als ik haar niet terug kan nemen naar een rustigere draf maar er wel word gezien dat ik het probeer?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:21

Als het tempo toch echt te hoog ligt zie je dat wel aan het cijfer onderin voor tempo. Dan zal je geen 4 krijgen maar wel een 5. Zeker in de hogere proeven straf ik dat wel af maar natuurlijk niet gelijk met een 4. Als ik zie dat je het probeert en op een zachte manier dan beloon ik dat door daar een opmerking over te maken maar we kunnen geen voldoendes blijven geven natuurlijk. Maar dan zou je een 5 krijgen en geen 4 dus dat kan je best nog goedmaken op andere onderdelen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:09

Okee dankjewel :) heb nog een paar lessen om te oefenen gelukkig haha

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:29

Vandaag zat een promotiepunt er helaas niet in. Paard waar ik op reed was erg onrustig, dus mijn figuren werden er niet bepaald netter op. Uiteindelijk nog 208 punten gehaald in de F14. Ben er alsnog wel tevreden mee en ik had alsnog twee achten voor halsstrekken en middenstap :) Volgende keer nog maar eens proberen, misschien weer ff op een ander paard.

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:32

Gister weer wedstrijd gehad. Paard waarop in de wedstrijd zou doen was s middags ziek geworden, dus toen op een ander manegepaard de wedstrijd gereden. Dit paard loopt normaal de beginnerslessen en is niet zo voorwaarts, dus moest er flink aan rijden. Uiteindelijk toch weer een puntje gehaald: 212 punten en teller staat nu op F20+2 *\o/* *\o/* Nog 1 puntje te gaan :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:50

Ik heb vandaag ook weer eens een proefje gereden (f10), had alleen niet echt geoefend doordat ik een aantal weken niet had gereden ivm met een auto-ongeluk. Er zaten wat slordigheidsfouten in ook. Uiteindelijk had ik 208 punten en dat was meer dan ik had verwacht. Terecht commentaar ook allemaal. Volgende keer beter!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:52

Anja_96 schreef:
Vandaag zat een promotiepunt er helaas niet in. Paard waar ik op reed was erg onrustig, dus mijn figuren werden er niet bepaald netter op. Uiteindelijk nog 208 punten gehaald in de F14. Ben er alsnog wel tevreden mee en ik had alsnog twee achten voor halsstrekken en middenstap :) Volgende keer nog maar eens proberen, misschien weer ff op een ander paard.

Jammer!! Hoevaak organiseren ze bij jou FNRS? Heb echt het idee 1x om de 3 weken :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:54

Wij hadden vandaag clubkampioenschappen, dus B en L proeven. Ben wel clubkampioen cat. L geworden. Met mn teamgenoot 3e van alle teams.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:03

Ik had gister mn eerste F6
En met fijn commentaar heb ik 220punten gehaald.
Wat een 2e prijs opleverde.

Je kan wel erg het verschil merken tussen jury's. :=

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:12

Laura_ schreef:
Anja_96 schreef:

Jammer!! Hoevaak organiseren ze bij jou FNRS? Heb echt het idee 1x om de 3 weken :+

De laatste tijd was het toevallig inderdaad elke 3 weken. Normaal ongeveer 1 keer per maand van oktober t/m mei ongeveer. Andere winters hadden we altijd 6 proevendagen. Deze winter voor het eerst 8. Er zijn er nog 4 voor de zomer nu :)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:15

Hoi allemaal!

Ik moet morgen mijn theorie maken.
Wat moet je precies leren?
Ik doe de theorie van de 2e x F4.
Iemand die mij kan helpen?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:16

Alles t/m het hoofdstuk 'Op weg naar F3 en F4'. Dus de theorie van F1 en F2 moet je nog steeds wel kennen, al is dat niet zo moeilijk. Succes!

MaaikeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:26

woehoe! Zojuist m'n laatste punt in de F20 gereden! *\o/* *\o/* Binnenkort in de B starten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:30

Gefeliciteerd!! :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:36

Gefeliciteerd +:)+

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:03

Wauw! Gefeliciteerd!! *\o/*

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:23

Nou, en ik heb vandaag mijn laatste puntje in de F14 gereden! *\o/* 218 punten gehaald en op de 3e plaats geëindigd. Heel trots op Fjordjelief, ze deed echt super haar best, heb heerlijk gereden! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:11

Doe je netjes Anja!

Ik vorige week 2e x f14 gereden. De eerste keer had ik 209 en nu 208. Zat op paardje van vriendinnetje, maar rij hem bijna nooit. Voor mn gevoel ging t wel goed, maar vrij onrustig met koppie. Dus baal baal. 2x net de f14 niet gehaald en bij de f13 heb ik ook stuk of 4x 208 gereden. Best zuur als het het steeds net niet is. Kan je beter 1x met 200 punten je proef niet halen.

Volgende is in mei, weet niet wat ik dan ga rijden. Heb voor mezelf besloten dat ik nu voorlopig wel beetje klaar ben met die f14 haha.