Ik had dat meisje uit purmerend gevraagd om een kleine update over 'onze' pony's en paard en dit kreeg ik terug:
Citaat:hooi
Hier je gevraagde update
het is alleen jammer dat ik daar maar 1x in de week kom en van die ene dag maar een halve dag in stal rondloop en de middag we aan de opdrachten moeten werken, maar ik zal mn best doen zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
Ze zijn vorige week begonnen met de 1e manege lessen wat natuurlijk erg spannend was hoe het zou uitpakken.
ze hebben nu alleen nog maar "gevorderden" lessen.
ze bevallen over het algemeen wel goed, ze hebben willy alleen nog niet ingezet vanwege ze bok/steiger neigingen.
jumbo wel, maar die stond op een ggm alleen maar stil, die ging dus volkomen in staking.
misty is de laatste tijd ook wat rustiger mee gedaan want die had wat plekjes op dr rug, dus dat is een zadel op je rug ook geen pretje.
De rest zijn ze geloof k erg tevreden over.
afgelopen dinsdag heb ik met een klasgenootje willy en jumbo gereden en het viel eigenlijk allemaal best mee.
ik ging op jumbo, en hij is niet echt goed aan t been maar het ging steeds beter, hij ging wel een keer recht ipv links maar dat is niet zo heel erg. Als hij niet op mijn been reageerde kreeg hij tik met de zweep. als hij daar matig op reageerde teugels in 1 hand en een flinke mep (klinkt erger dan t was hoor ) maar hij ging wel lopen, hij ging flink voorwaats. Dus ik denk dat als die door een "gevorderde" ruiter consequent gereden word en die m een tik met de zweep durft te geven t een leuke manege pony kan zijn.
willy is door een ander gereden en we zijn erachter gekomen dat hij heeel gevoelig is voor beloningen. Ze heeft veel overgangen gereden van stap-draf draf-stap stap-halthouden etc. en je kon echt zien dat het beter ging. Als er tegen m werdt gezegt goedzo willy gingen helemaal oortjes naar voren echt leuk. zweep is er helemaal niet bij tepas gekomen en ook geen bok of wat dan ook. Dus als ook daarmee consequent gereden wordt denk ik dat ie ook best leuk is. Zn karakter is iig al super, echt een knuffelkont
De rest bevalt geloof k goed. Ze hebben het allemaal naar t zin. Ze komen elke dag los in de paddock waar flink met elkaar gestoeid wordt. zoals ik al zei ieder heeft een eigen box.
Dus ze zijn in een waar "paleis" gekomen.
Als je nog meer vragen hebt dan hoor k t wel
Hoop dat iedereen er een beetje blij mee is en volgens mij komt er zo langzaamaan goede vooruitgang in die beestjes. Ze hebben natuurlijk wel de meeste pony's meegenomen die in een beginnersles reden, dus het is voor hun ook even wennen.
manegeponys moeten inderdaad voorwaarts zijn, daar ligt de basis, en rechtrichten natuurlijk 

De leasers zijn er natuurlijk erg blij mee. Maar ik vind het vooral jammer omdat ik nu niet meer kan rijden op de lwd manege.