Ik heb nooit echt het idee dat de mensen het te langzaam vinden en paar weken geleden was ik met één persoon en het ging voor mijn gevoel zo langzaam maar zij vond het een prima tempo en wou ook niet veel harder.Volgens mij ligt het er ook aan welke begeleiding mee is, ik zou niet zo snel in rengalop gaan, zeker niet met zo'n grote groep, maar ik ga ook nooit echt heel traag geloof ik. Meestal op de terugweg stukje harder als de heenweg (maar dan willen de paarden ook
) maar je hoort ook weleens mensen die dan terug komen en zeggen dat ze zo lekker in rengalop zijn geweest.Gewoon zorgen dat je niet helemaal achteraan zit, vooraan gaat toch altijd wat sneller dan achteraan.
mocht je je bedenken, bij Kikkert gaan ze iig wel in rengalop.
Kikkert in vergelijking kleinere groepen waardoor je op het strand natuurlijk meer kan dan zo'n grote groep waarbij je óok op de pony's moet letten. bij Kikkert gaan de pony's en paarden apart. bij Elzenhof zetten ze de hele boel in 1 groep van soms wel 20 man.
Geloof dat ze bij Kikkert ook met de paarden in 2 uur de rit maken waar wij als zondags 3-uurs rit hebben (erg leuke route vind ik 
) maar ik ga ook mee als voorbegeleiding en ben net 17.

Nu LJ, die kan ook écht hard op het strand, geweldig genieten!
, sorry)