Shalimar schreef:KimH schreef:* duimt alweer voor shalimar*
Op de manege waar ik rij hebben we gelukkig wel een aantal paarden die het wel kunnen redden, maar wat mij opvalt is dat de erg goede paarden vaak als ze wat hoger gaan lopen heel snel de lease in gaan. Maar goed er komt meestal wel een goede voor terug. Ik heb het idee dat (bijna) elk paard wel de F12 zou kunnen bereiken (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Pony's zouden F 12 ook moeten kunnen hoor
Je duimen heeft geholpen hoor!! Ik had 0 fout in de theorie en 227 voor de proef...Morgenavond heb ik de F7A....volgens mij wordt dat wel een probleem...
Edit: Ik lees hier net ergens boven dat kinderen tot de F10 doorhobbelen zonder aanleuning...vreemd hoor want bij ons blijven ze nu al steken in de F2...Die moeten ze wel 5x overdoen denk ik voordat ze het halen...ik zie bij ons alleen mensen doorstromen die gewoon al goed kunnen rijden...ikzelf ben nu bij de F7 en ben begonnen in de F3. Maart dit jaar zijn we begonnen. Samen met 1 ander meisje hebben we alles in 1x doorgelopen...de rest is allemaal op zijn minst 1x blijven hangen...
Kinderen (en volwassenen) die F1 en F2 rijden mogen eigenlijk niet zakken. Bovendien zijn dat vaak echte beginners die nog helemaal niet naar aanleuning toe kunnen rijden. In de jurycursus en ook tijdens de bijscholingen wordt er altijd gezegd dat dit soort ruiters gewoon moeten 'slagen'.
De nageeflijkheid + aanleuning komt bij de FNRS-proeven EXPRES veel later (dus vanaf F8-niveau ongeveer) om de hoek kijken, omdat deze proeven bedoeld zijn voor manegeruiters en -paarden!!!
Ik ben zelf ook jury, en kom niet vaak manegeruiters tegen die echt een keurige (bijv.) F8- of F12-proef laten zien met aanleuning!
Overigens jureer ik ook officiele wedstrijden en ook daar zie ik vooral bij de pony's dat nageeflijkheid en aanleuning vaak ver te zoeken zijn.
Morgenavond heb ik de F7A....volgens mij wordt dat wel een probleem...

) elke dag met me kont op hetzelfde paard dus ik best wel een klein/groot beetje respect voor alle lesklanten die het toch maar doen!
Gelukkig is alles nog goed gekomen zondag...