wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_dancer

Re: wie kent: Stichting Ruiterschool Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:04

Hoi cilouise,

Fijn dat het met Niena zo goed gaat. Waar staat ze als ik vragen mag? Ben wel benieuwd naar foto's! Met Pub voor zover ik weet goed. Zal er eens naar vragen.....

Cilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:24

Hoi Love_Dancer,
Niena staat vlak bij Tiel dus niet echt meer in de buurt van Amstelveen. Jambo en Admiral van Yolanda staan hier ook in de buurt en Fleur woont hier ook in de buurt.
Reunie in de Betuwe..?!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:05

wat leuk dat jullie ook in het oosten des land wonen, ik woon tegenwoordig in zwolle.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:30

Hallo ben sandra en heb ook jaren bij Con en Hein gereden ong vanaf 1978 samen met mijn zus.
Leuk dit te lezen ook ik heb geweldige jaren daar gehad goed leren paardrijden en veel lol gehad.
Ik reed veel op Laddy een conemara hengst en heb ook op Wunderbar gereden dit was volgens mij een prive paard kwam geloof ik van de renbaan en ik reed ook op Margriet was ook geloof ik prive paard.
En natuurlijk Twiggy, Romeo, Grote en kleine Fons, Maddy, Pommetje Shary.
Van deze laatste weet ik nog dat mijn zus hier een keer op reed in het bos en na de doorwaadbare wilde ze gaan liggen rollen.
Ik heb in het begin les gehad van Edith? en daarna van Hein, die kom ik trouwens in de arabieren wereld nog wel eens tegen, ik weet wel dat Hein niet zo makkelijk was ik reed op een paard weet niet meer zo goed hoe hij heette (moet ik in mijn protocollen zoeken) deze wilde niet galloperen in de les moest ik na de les alleen galoperen en dan tikte hij op de ruit net zo lang tot je gallopeerde en dat mocht je dan zo'n 10 min doen.
Of hij had plastic bekers verstopt onder het zand in de bak dus lekker kraken maar wel leren zitten nou zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Ik heb mijn eerste lessen op een enorm groot paard gehad een schat,ik weet alleen niet meer hoe hij heet.
Later heb ik met mijn eigen pony ook nog les gereden en kleine wedstrijdjes.
Een geweldige tijd.
Helaas zag ik ook laatst door het verbreden en aanpassen van de legmeerdijk dat de manege verdwenen is.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:58

Hoi Sandra,
Wij zijn elkaar vast wel eens tegengekomen op de manege. Edith was er inderdaad toen ik kwam rijden, in de tijd dat Sabine naar de kleuterschool ging Haha! . Ze had een eigen paardje, Dundrum, geloof ik. En Hein was inderdaad niet de makkelijkste, maar wel altijd in voor iets aparts. Hij heeft mij een keer van Darren (ook een Connemarahengst) laten vallen door met zijn paard Ollie (zou dat ook een hengst geweest kunnen zijn?) naast me te komen rijden. Darren voelde zich ingesloten en ging zich steeds meer opblazen, totdat hij een soort van explodeerde en toen lag ik ernaast.
Van dat 10 min. galopperen na afloop van de les kan ik me ook nog wel herinneren. En hij heeft mij een keer laten rijden met een stokje tussen mijn ellebogen, omdat ik mijn schouders niet genoeg naar achteren had. Spierpijn daarna!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:03

Was Dundrum niet zo'n gele pony?
Misschien was mijn Laddy en jouw Darren wel dezelfde?
Hij was zwart/grijs schimmel hij is de enige waar ik een foto van heb.
Ik weet dat is ingeslapen wegens long problemen en ik dacht dat hij Strangers Laddy heette maar kan me vergissen.
Weet niet of Ollie een hengst was weet wel dat ik hem erg inponerend vond was hij iet vos met een bles.
Haha dat stokje ja echt Hein.
Ik zit me rot te piekeren op welke dag ik reed ik geloof eerst maandag middag en later weet ik niet meer.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:19

Sandra, ik denk niet dat Laddie en Darren dezelfde waren. Darren was kleiner, donkerbruin met een dikke bos zwarte manen. Heel schattig om te zien, maar een echte hengst. Uiteindelijk is hij gecastreerd en verkocht.
Dundrum was inderdaad geel, ik kan er geen andere kleur voor bedenken.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:41

Dan zijn Laddy en Darren idd niet dezelfde, Laddy was ca 1,50 en voor een hengst erg lief ook in de les.
Laddy was van Con.
Hm ik heb eigenlijk best veel op prive paarden gereden daar.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:03

Dat was ook het leuke van die manege. Altijd iets onverwachts. Altijd aparte paarden om te rijden. En Con had een hele goede kijk op wie bij welk paard paste. Zo heeft ze mij helemaal dol gemaakt op Sam Avon; hij was altijd zo blij als we naar buiten gingen! En ik ben helemaal geen held, maar dit durfde ik zomaar (hij was buiten ook echt een schatje).

Scotch_Crown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:07

Hoi allemaal,

wat leuk om dit allemaal te lezen!!

Ondertussen ben ik ook voorzien van een eigen paard en natuurlijk is dat een uitgekoersde draver geworden! Con heeft mij echt besmet met het dravers virus!!
Was haar nog een keer tegen gekomen op de renbaan op Duindicht!

Kan er iemand mij een foto mailen van Sam Avon? (debbytijdeman@hotmail.com)

Groetjes,
Debby

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:38

Scotch-Crown, Con is een ren-mens, Engelse volbloeden dus, geen dravers. Wat niet wil zeggen dat je met een draver geen schat van een paard zou hebben, hoor! Ik heb nu een kleine fokkerij (www.habibi-se.com) en door Con ben ik aan mijn eerste paard gekomen, het arabische volbloedhengstje Shary. Lachen) Ik heb in de history op mijn website nog een foto van hem.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:40

Maar, bterlaan, Sam was wel een draver (en had de Derby gewonnen)!

Debby, ik heb je een foto gemaild.

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:42

Con had wel meer dravers op stal staan. Een goede kennis van haar zit in de dravers en ze ging wel degelijk naar koersen kijken.

Scotch_Crown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:52

Con is inderdaad een rensport fanaat maar de dravers hebben ook een plek bij haar!

love_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 08:52

Volgens mij heeft Con zelf ook gekoerst met draver(s). O.a. met Dj(Diamond Jubilee) Toch?

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:26

Kan best, hoor, ik weet ook niet alles tenslotte. Maar Con is voor mij een ren-mens. Ze heeft Engelse volbloeden gefokt en er ook mee gekoerst, dat weet ik vrij zeker. Maar Con is gewoon een echte paardenvrouw met een brede belangstelling. Ik ben via haar in de arabieren gerold, al ging mijn belangstelling altijd al wel naar arabieren uit. Maar Shary heb ik bij Con gevonden, hoewel het eigenlijk door Hein kwam, dat Shary daar was, geloof ik.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:08

Klopt dat Con de renbaanvrouw is/was en Hein meer de arabierenman.

Ik heb nog een naam gevonden waar ik regelmatig op reed, Marhaba kent iemand deze nog?

Cilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:12

En nog 1 Noble River, liep deze ook in de lessen?

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:07

Noble River, liep ook in de lessen. Toen de manege sloot, is ze verkocht en heeft ze nog een paar jaar bij con in pension gestaan. Hoelang weet ik niet, ik heb er zelf maar 1 jaar gestaan.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:39

dr waren meerdere dravers, Sam, charlie, brogan, tommy, DJ, fellow, en nog veel meer...ze fokte toen der tijd zelf renpaarden: uit Fern had ze make my day, Jules Unlimited en st.George en uit George heeft ze Flo.

Cilouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:55

naomi_s schreef:
dr waren meerdere dravers, Sam, charlie, brogan, tommy, DJ, fellow, en nog veel meer...ze fokte toen der tijd zelf renpaarden: uit Fern had ze make my day, Jules Unlimited en st.George en uit George heeft ze Flo.

Flo uit George.....? Haha! Dat lijkt mij heel sterk, of de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:38

Marhaba, die naam zegt me nog wel wat. Dat was uit de begintijd, toen ik daar pas reed. Toen was er ook een paardje, Kivanoc, en Karoune. Grappig.
Van Kivanoc herinner ik me dat we een buitenrit gingen maken met een tamelijke beginner op Kivanoc. We gingen galopperen, maar Kivanoc bleef draven. Hein, die voorop reed, draaide zich om en riep naar achteren "Kief, galop!" en ja hoor, toen ging hij galopperen. Braaf paard. Knipoog

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:23

Cilouise schreef:
naomi_s schreef:

Flo uit George.....? Haha! Dat lijkt mij heel sterk, of de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

haha, had ik toch al die tijd een heel ander beeld van George
Die heeft ons dan mooi voor de gek gehouden Clown

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:25

trouwens willen jullie mij helpen door op de blauwe tekst in mijn onderschrift te klikken Haha! kan iedere dag Bloos

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:15

Con heeft een merrie gezocht bij George en daaruit een veulen gefokt, Flo was dus van George, de enige nakomeling.