Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daphnebest schreef:Stands zijn vet zielig!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
;(;(;(;(
En de pony's gaan natuurlijk ook wel eens naar buiten en staan niet met een zadel in de stand! Ik vind t niet echt zielig eigelijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat het op sommige maneges wel zielig is. Talishe schreef:bij ons op stal stonden de pony's eerst in stands. ze stonden alleen met een houten balk gescheidden per twee, dus altijd samen met een vriendje en ze konden alle andere pony's gewoon zien en ruiken en horen. ook was het voor hun hoofd open en stonden ze dus niet in een donker zwart gat. ze kwamen in de zomer elke dag en de hele nacht in de wei. verder waren de touwen lang genoeg om te kunnen liggen en een kwartslag draaien, zo slecht hadden ze het dus niet.
nu staan ze allemaal in loopstallen, dat is wel veel beter. ze kunnen gaan en staan waar ze willen en staan alleen met pony's met wie ze op kunnen schieten in een loopstal, meestal 8-10 pony's. dit vind ik tog wel een verbetering.
pjotter12 schreef:het is niet echt zielig als pony's op stand staan zolang ze maar genoeg buiten komen dat is bij ons op de manege wel zo (manege alblasserdam)

En ze hebben contact met elkaar en ze kunnen gaan liggen... De paarden staan overigens wel in boxen.