Manege paard kopen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:22

xkusjeirene schreef:
Ik wil proberenvolgende week naar de eigenaresse te stappen en te vragen of ze mocht ze haar ooit weg willen doen mij in haar achterhoofd houdt en dat ik haar wel heel graag zou willen overnemen in de toekomst. Ik moet even mezelf bij elkaar rapen en wat moed verzamelen! Kom op Irene!! *\o/*

Ik zal even je tekst herstellen. Het zit mij teveel gevuld met uitwijkgedreutel. Ik zal eventueel misschien dessalniettemin mogelijk op een nog nader te bepalen punt in de toekomst eraan proberen te denken dat ik ................pffffff -O- -O- -O- -O-

Niet rot bedoelt maar ik zou wel willen dat iemand die een paard wilt kopen wat daadkrachtiger overkomt.

Dus:
Ik ga aankomende ....dag om xx.xx uur met de eigenaresse praten om te vragen of ze haar komend jaar weg wilt doen omdat ik haar over wil nemen.

Vraag anders iemand mee die wat zakelijker is ingesteld..........."pick your battles!"

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:04

xkusjeirene schreef:
Ik wil proberen volgende week naar de eigenaresse te stappen en te vragen of ze mocht ze haar ooit weg willen doen mij in haar achterhoofd houdt en dat ik haar wel heel graag zou willen overnemen in de toekomst.
[ [url=m/K6Lp5K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer meldt zich. Je laat het wel heel erg in het midden. Ga er niet vanuit dat de eigenaresse zelf gaat bedenken dat je haar misschien ooit wel zou willen hebben. Typisch gevalletje van nivea (niet invullen voor een ander). Als jij niet zegt wat je wilt kan een ander dat nooit weten.

Je loopt nu wel het risico dat een andere klant, die het lef wel heeft, en hem/haar voor je neus wegkaapt. Dan zou ik in jouw geval echt verschrikkelijk balen. Het aller aller ergste dat je kan gebeuren is dat ze zegt dat het paard niet te koop is. In dat geval blijft ie manegepaard dus dan verandert er voor jou niet zo veel. Als ze wel wil verkopen dan weet je dat, vraag je naar de prijs en dan kun je altijd nog verder zien.

Dus; goh (naam eigenaresse) het valt mij op dat ik (naam paard) toch wel echt een heel erg leuk paard vind. Zou hem/haar wel voor de rest van zijn/haar leven bij mij willen hebben. Zou je hem/haar anders niet aan mij willen verkopen?

GOOOOOOOO! Ga ervoor!!

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:36

pluisje88 schreef:
Stille meelezer meldt zich. Je laat het wel heel erg in het midden. Ga er niet vanuit dat de eigenaresse zelf gaat bedenken dat je haar misschien ooit wel zou willen hebben. Typisch gevalletje van nivea (niet invullen voor een ander). Als jij niet zegt wat je wilt kan een ander dat nooit weten.

Je loopt nu wel het risico dat een andere klant, die het lef wel heeft, en hem/haar voor je neus wegkaapt. Dan zou ik in jouw geval echt verschrikkelijk balen. Het aller aller ergste dat je kan gebeuren is dat ze zegt dat het paard niet te koop is. In dat geval blijft ie manegepaard dus dan verandert er voor jou niet zo veel. Als ze wel wil verkopen dan weet je dat, vraag je naar de prijs en dan kun je altijd nog verder zien.

Dus; goh (naam eigenaresse) het valt mij op dat ik (naam paard) toch wel echt een heel erg leuk paard vind. Zou hem/haar wel voor de rest van zijn/haar leven bij mij willen hebben. Zou je hem/haar anders niet aan mij willen verkopen?

GOOOOOOOO! Ga ervoor!!

Ik had onderstaande al een keer eerder gemeld, dus even knip en plak....

Ik vrees dat we geduld moeten hebben.

[flauwe humor AAN]
............ergens op pagina 25 van dit topic gaan we lezen dat ze gesproken heeft met de huidige eigenaar.
Rondom pagina 35 gaan we lezen wat ze voor het paard moet betalen, dan begint de twijfel.
Op pagina 39 ergens krijgt ze een vriendje die niet van paarden houd en dan volgen 7 paginas met adviezen wat ze met dat vriendje moet doen.
Op pagina 45 gaat ze met geld naar de manege en komt ze erachter dat het paard de dag ervoor verkocht is.
Vanaf pagina 46 tot 53 is het "geestelijk zorgteam" van Bokt nodig om TS uit het dal te trekken.................

[flauwe humor UIT]................ :+ :D :+ :D

We hebben twee dingen te volgen tegenwoordig de eerste is "opgezadeld met Britt" de tweede is "wanneer kan xkusjeirene haar paard opzadelen?"

misschien dat we John de Mol moeten vragen om naar de manege te gaan om dat paard te kopen ;-)

pluisje88

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:24

Deze zal vast geen 4 ton kosten gok ik ;)

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:52

pluisje88 schreef:
Deze zal vast geen 4 ton kosten gok ik ;)

:D :D :D :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:00

Sideswipe schreef:
xkusjeirene schreef:
Ik wil proberenvolgende week naar de eigenaresse te stappen en te vragen of ze mocht ze haar ooit weg willen doen mij in haar achterhoofd houdt en dat ik haar wel heel graag zou willen overnemen in de toekomst. Ik moet even mezelf bij elkaar rapen en wat moed verzamelen! Kom op Irene!! *\o/*

Ik zal even je tekst herstellen. Het zit mij teveel gevuld met uitwijkgedreutel. Ik zal eventueel misschien dessalniettemin mogelijk op een nog nader te bepalen punt in de toekomst eraan proberen te denken dat ik ................pffffff -O- -O- -O- -O-

Niet rot bedoelt maar ik zou wel willen dat iemand die een paard wilt kopen wat daadkrachtiger overkomt.

Dus:
Ik ga aankomende ....dag om xx.xx uur met de eigenaresse praten om te vragen of ze haar komend jaar weg wilt doen omdat ik haar over wil nemen.

Vraag anders iemand mee die wat zakelijker is ingesteld..........."pick your battles!"

Idd, wil je haar nou hebben of niet? :P
Als je haar echt wilt, ga er voor! en laat het niet zo in het midden hangen. Kom assertief over en vertel ook wat je haar te bieden hebt.
Je drentelt er al zo lang omheen. Ik word echt plaatsvervangend zenuwachtig van je :+

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 13:52

Nou dames en heren, excuses voor het late reageren. Ik wou vandaag vragen, nu was vanmorgen de eigenaresse nergens te bekennen en kon ik dus niet vragen, ik ga zo weer terug naar de manege want een vriendin van mij is ook bezig met een paard kopen, ze wilt haar paard op de manege stallen en is benieuwd naar de wachtlijst etc. Geeft mij toch iets meer moed om samen te gaan en dat ik niet alleen hoef. Ik houdt jullie op de hoogte hoe het is gegaan. Zou ik ook vragen wat ze ervoor wilt hebben?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:12

Iedereen roept al pagina`s lang dat je ervoor moet gaan en het moet vragen.
Dat het lang duurt en nu vraag je of je het nu zou moeten vragen ? :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:37

xkusjeirene schreef:
Nou dames en heren, excuses voor het late reageren. Ik wou vandaag vragen, nu was vanmorgen de eigenaresse nergens te bekennen en kon ik dus niet vragen, ik ga zo weer terug naar de manege want een vriendin van mij is ook bezig met een paard kopen, ze wilt haar paard op de manege stallen en is benieuwd naar de wachtlijst etc. Geeft mij toch iets meer moed om samen te gaan en dat ik niet alleen hoef. Ik houdt jullie op de hoogte hoe het is gegaan. Zou ik ook vragen wat ze ervoor wilt hebben?

Ja,je kunt het beste ook vragen wat ze ervoor zou willen hebben.Uiteraard,zodat je weet of het een haalbare kaart is voor je. Enne, vragen staat vrij hoor.Pak nou eens door,heel Bokt wil weten hoe dit verder gaat!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:18

en en en ?? gevraagd en duidelijk ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:27

Ik ben ook benieuwd!

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 06:24

xkusjeirene schreef:
Geeft mij toch iets meer moed om samen te gaan en dat ik niet alleen hoef.

Goed dat je hulp inroept!! Niks mis mee voor dingen die je zelf lastig vind.

xkusjeirene schreef:
Zou ik ook vragen wat ze ervoor wilt hebben?

Ja hehe!. Straks wilt ze er best wel veel voor hebben. Dan kun je ook nog eerst naar andere paarden kijken en kun je je droom bijstellen.

xkusjeirene schreef:
Ik houdt jullie op de hoogte hoe het is gegaan.

Zeker doen, er zitten een aantal mensen tijdens de kerst nu constant te kijken op bokt of je je paard al hebt gekocht.

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 06:26

LukieBradley schreef:
Iedereen roept al pagina`s lang dat je ervoor moet gaan en het moet vragen.
Dat het lang duurt en nu vraag je of je het nu zou moeten vragen ? :')

Cayenne schreef:
Je drentelt er al zo lang omheen. Ik word echt plaatsvervangend zenuwachtig van je :+

Ja erg he!! Als ik haar IRL kende had ik dr aan de haren er persoonlijk naar toe gesleept :+ :+ :+ :+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:56

Ik snap dat het een drempel kan zijn maar wil je het paard kopen dan zul je het toch een keer moeten vragen. Maak het je niet makkelijk met oh ze was er niet ik ben weer weg
Bel haar op en vraag wanneer ze er is omdat je wat wil bespreken en dat graag face to face doet

Misschien zegt ze nee maar na er even over nagedacht te hebben alsnog wel ja

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:39

Heb je het nu nog steeds niet gevraagd?

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:05

xkusjeirene schreef:

Ik zie dat je een paard in je profiel foto hebt gezet.....Heb je m/haar kunnen kopen?

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:45

Ik hoop dat xkusjeirene druk is met haar nieuwe paard........... :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:19

Ik ben nou ook wel benieuwd! Vind dat je er wel enorm omheen draait hoor. Als het mijn paard zou zijn dan zou ik er niet uit kunnen opmaken dat je überhaupt interesse hebt, laat staan dat je de prijs wilt weten. :o Niet zo moeilijk doen: "Hoi, ik heb interesse in X. Is ze te koop en zo ja wat is je vraagprijs?"

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:31

Ik vind het dapper dat je wilt gaan aangeven het paard te willen kopen.

Toen ik nog op de manege reed was er ook een paard waar ik helemaal gek op was. Gelukkig mocht ik vaak op haar rijden van de eigenaresse. Op een gegeven moment heb ik aangegeven dat mocht ze ooit weg moeten ik haar graag wilde overnemen. Paar jaar later maakte de eigenaresse een half grappende opmerking dat een handelaar alle paarden mocht komen ophalen. Meteen heb ik toen aangegeven dat als ze echt weg moest ik haar wilde kopen.

Na de les nogmaals aangegeven dat ik serieus was, inmiddels had ik namelijk ook echt de mogelijkheid om haar te houden en kopen. Mede omdat ik al eerder de opmerking had gemaakt en later dus weer heb ik haar kunnen kopen. De manege ging stoppen en alle paarden kwamen te koop. Er bleken veel gedesinteresseerd in het betreffende paard te zijn. Maar ze was al aan mij verkocht.

Ik zou dus nu inderdaad naar de eigenaresse stappen en vertellen dat je haar graag zou willen kopen dit jaar. Of ze alvast een richtprijs weet als ze het paard wilt verkopen en anders dat als ze ooit echt weg moet of ze dan aan jou willen denken. Je weet immers nooit waar het goed voor is.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:44

Afbeelding
Afbeelding

Ik geef hobbymatig les aan kleine kinderen hier bij ons.
Depony's hier zijn ook zeer geschikt voor kleine kinderen. (Heb er 8 in totaal)
Goede pony's zijn zeer moeilijk te vinden......
De 3 hier op de foto zijn zeer braaf. Vooral de buitenste twee. (de shetlander en de spikkel)
Daar zet je een 5 jarige op en dat gaat super!.
De middelste is ook heel braaf, maar daar kun je pas iemand opzetten als ze kunnen lichtrijden. Dat gebonk op zijn rug vindt hij niet zo fijn......
De spikkel heb ik al menigmaal voor behoorlijk wat geld kunnen verkopen. Maar zoals al eerder gezegd. De hele makke brave pony's/paarden zijn schaars. Deze is hier geboren en gaat hier ook dood.
De tweede foto zijn al mijn pony's

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:25

detos240 schreef:
Maar zoals al eerder gezegd. De hele makke brave pony's/paarden zijn schaars.

Zeker!! En wat ook nog speelt is dat je ook wat uitdaging wilt hebben. Een braaf paard/pony die bijna slaapt tijdens het rijden wil je ook niet echt als je geen beginner meer bent dus het is ook een mix van levendigheid en werkwilligheid die iedereen zoekt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:58

Beste Detos 240 , ben je nu hier reclame aan het maken voor jouw manege? Dit heeft toch niks met het onderwerp te maken wat hier besproken wordt? TS heeft belangstelling voor een paard van haar manege daar loopt dit topic over. Als je reactie plaats jij een verhaal over jouw manegelessen en pony's.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:03

Rizette schreef:
Beste Detos 240 , ben je nu hier reclame aan het maken voor jouw manege? Dit heeft toch niks met het onderwerp te maken wat hier besproken wordt? TS heeft belangstelling voor een paard van haar manege daar loopt dit topic over. Als je reactie plaats jij een verhaal over jouw manegelessen en pony's.

Wat een heerlijke vriendelijke vraag stel je..
Zou ze niet gewoon aan willen geven met haar bericht dat het moeilijk is betrouwbare ponies te vinden en dat als ze ze eenmaal heeft, ze deze ook echt niet verkoopt?

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:35

Rizette schreef:

Nou ja zeg.........
Het heeft er wel mee te maken. Het gaat er om dat je zeer moeilijk aan geschikte manege pony's kan komen. En dat als je ze hebt je ze eigenlijk niet meer weg wilt doen.
En ik ben geen manege maar doe dit hobbymatig. Krijg er maar een zeer geringe vergoeding voor......

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:37

Willeke_ schreef:
Rizette schreef:

Wat een heerlijke vriendelijke vraag stel je..
Zou ze niet gewoon aan willen geven met haar bericht dat het moeilijk is betrouwbare ponies te vinden en dat als ze ze eenmaal heeft, ze deze ook echt niet verkoopt?

Dank je wel Willeke. Zo is het maar net. Ik heb al menig pony gekocht en weer meestal met verlies weer weggedaan. En gelukkig zijn de pony's die ik nu heb ook een uitdaging voor kinderen die al wat meer kunnen. Want dan kunnen ze best wel ondeugend zijn. Willen de kinderen verder doorrijden en meer leren dan moeten ze toch naar de manege toe. Hier leren ze alleen de basis. Vandaar ook de kleine pony's.....