Ik heb een kleinschalig hippisch bedrijf en geeft dus fulltime rijlessen.
Wat is je eigen niveau? Want geloof mij... Je zult heeeeeel wat uren moeten gebruiken om je rijdieren op niveau te houden. Als ze etteren.. Moet jij erop...
Als ze bokken/ staken/ een hulp negeren... Moet jij erop en het in enkele dagen volledig oplossen...
Ik had tot voor kort 6 lesdieren,maar ben terug gegaan naar 4 omdat werkdagen van 12 uur per dag 6 dagen in de week heel normaal waren. Ik trok het in ieder geval niet meer na 4 jaar.
Je zult veel kennis moeten hebben van zowel de paarden als het lesgeven en rijden. Hoe goed een lespony ook aangekocht is.. Je hebt er ALTIJD rijtechnisch werk aan hebben als je kwalitatief een goede les stal wil zijn... Kun je dit zelf aan?
En het mesten vd stallen, binnen en buitenzetten, administratie, lessen inplannen en vragen beantwoorden, onderhoud weides en bak en tuig.. Je bent ervan op de hoogte dat dit werk voor jezelf gaat zijn? Want behalve als je een bak geld hebt heb je echt geen financien om anderen dit voor je te laten doen.
De enige manier om winst te maken is zoveel mogelijk zelf doen, en 90% van je werk is 'onbetaald' geloof mij maar

). Bovendien mag ik niet rijden met een trailer (moet m'n E nog halen).