Lesklanten vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:33

Gewoon even kleine reality check vanuit een instructrice hier;
Ik heb een kleinschalig hippisch bedrijf en geeft dus fulltime rijlessen.

Wat is je eigen niveau? Want geloof mij... Je zult heeeeeel wat uren moeten gebruiken om je rijdieren op niveau te houden. Als ze etteren.. Moet jij erop...
Als ze bokken/ staken/ een hulp negeren... Moet jij erop en het in enkele dagen volledig oplossen...
Ik had tot voor kort 6 lesdieren,maar ben terug gegaan naar 4 omdat werkdagen van 12 uur per dag 6 dagen in de week heel normaal waren. Ik trok het in ieder geval niet meer na 4 jaar.

Je zult veel kennis moeten hebben van zowel de paarden als het lesgeven en rijden. Hoe goed een lespony ook aangekocht is.. Je hebt er ALTIJD rijtechnisch werk aan hebben als je kwalitatief een goede les stal wil zijn... Kun je dit zelf aan?

En het mesten vd stallen, binnen en buitenzetten, administratie, lessen inplannen en vragen beantwoorden, onderhoud weides en bak en tuig.. Je bent ervan op de hoogte dat dit werk voor jezelf gaat zijn? Want behalve als je een bak geld hebt heb je echt geen financien om anderen dit voor je te laten doen.
De enige manier om winst te maken is zoveel mogelijk zelf doen, en 90% van je werk is 'onbetaald' geloof mij maar :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 07:10

Gucci_ schreef:
Bedankt :)
Dan wordt de allround basissport opleiding niets denk ik. Mijn paard is drachtig nu, ik wil haar geen stress bezorgen en het is ook geen springer (en ik al helemaal niet :') ). Bovendien mag ik niet rijden met een trailer (moet m'n E nog halen).
Ik heb nog een bericht gestuurd naar de knhs of je daar eventueel een paard kunt huren, dan zou het misschien nog kunnen als ik nu ergens nog wat springlessen kan krijgen met een ervaren paard. Het lijkt mij wel leuk, maar vind het best wel eng.

De freestyle cursus is veel toegankelijker en op die website stond dat het wel bij de knhs hoort, vandaar dat ik twijfelde.

De opleiding die Bastiaan de Recht verzorgd is meer gericht op de dressuur en nu ook bij de KNHS erkend.

http://www.ncsah.nl/de-opleiding/

Wellicht interesant voor je

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:10

Gucci_ schreef:
Bedankt :)
Dan wordt de allround basissport opleiding niets denk ik. Mijn paard is drachtig nu, ik wil haar geen stress bezorgen en het is ook geen springer (en ik al helemaal niet :') ). Bovendien mag ik niet rijden met een trailer (moet m'n E nog halen).
Ik heb nog een bericht gestuurd naar de knhs of je daar eventueel een paard kunt huren, dan zou het misschien nog kunnen als ik nu ergens nog wat springlessen kan krijgen met een ervaren paard. Het lijkt mij wel leuk, maar vind het best wel eng.

De freestyle cursus is veel toegankelijker en op die website stond dat het wel bij de knhs hoort, vandaar dat ik twijfelde.

Freestyle is idd zoals eerder genoemd werd een andere insteek. Maar inmiddels geen cursus meer maar echt volwaardige opleiding. Ik heb ORUN gevolgd in 2008/2009, en afgelopen jaar mijn freestyle niveau 1 gedaan (dit zijn puur de basis freestyle technieken loswerken, grondwerk en basis dubbele lange lijnen). Wil nog wel mijn niveau 3 gaan halen. Die is inderdaad inmiddels door de KNHS erkend en de eisen zijn dan ook hoger geworden. Ook daar zul je een stukje springen/cross in mee krijgen. Maar de methode er naartoe is wel anders. Naar mijn mening meer aandacht hoe het paard echt beweegt waarbij (iig destijds) in de ORUN erg gefocust werd op het plaatje/hoofd-hals houding.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:36

antje_vip schreef:
Ik ben wel benieuwd naar je verdere rij-ervaring :) Als je nog niet durft te springen maar wel wil lesgeven, denk ik dat je een stapje overslaat

Als ze gewoon dressuur wil gaan doen zie ik niet waarom ze moet springen. :) Maar in dit geval is er ook weinig ervaring wb dressuur en dat gaat haar meer in de weg zitten dan niet durven springen.