super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 16:13

Hackney_fan schreef:
sardientje schreef:
hey iedereen, bedankt voor het meedenken! ik ben eruit, ik ga naar manege de Barlo, ik ben al ingeschreven en heb er veel zin in!
heeft iemand info over de Barlo? daarmee bedoel ik ervaringen van jezelf of vrienden, kennissen
ik zou het graag willen weten :j

In welke week ga je?

Ik rij al heel lang bij de barlo en ga als sinds 2013 daar op Pk en het is super leuk q
Ik heb altijd het geluk gehad dat ik heel veel mensen al kende <3 Dat wordt ieder jaar ook meer :P Heel leuk maar dit jaar gaan d'r niet zoveel die ik ken maar dat is helemaal niet erg want het is altijd gezellig :j
Echt altijd iets om je op te verheugen en de dagen af te tellen :P :P
Hopelijk heb je hier iets aan
Xxx

Ps hoe ben je aan de barlo gekomen??

jeetje ik zie je reactie nu pas! internet, ik ben op de barlo gekomen door het internet. ik ga in week 4 *\o/*

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:27

sardientje schreef:
hallo allemaal! ik wil graag volgend jaar( :( ) op ponykamp, alleen welk kamp is super gezellig en speciaal? ik denk dat jullie dat wel weten, want de ponykampen zijn begonnen! (of nouja, al bijna weer geëindigd... ;) ) iemand een idee? maakt niet uit welke plaats, moet wel binnen nederland zijn, en ik heb een budget van 450 euro. iemand een idee? :) groetjes

't reelaer! als ik het leuk vind dit jaar, kunnen we als je dat wil, volgend jaar samen gaan :D
edit: woops, je had er al een gevonden, ook leuk!

Hackney_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:31

Hackney_fan schreef:
sardientje schreef:
hey iedereen, bedankt voor het meedenken! ik ben eruit, ik ga naar manege de Barlo, ik ben al ingeschreven en heb er veel zin in!
heeft iemand info over de Barlo? daarmee bedoel ik ervaringen van jezelf of vrienden, kennissen
ik zou het graag willen weten :j

In welke week ga je?

Ik rij al heel lang bij de barlo en ga als sinds 2013 daar op Pk en het is super leuk q
Echt altijd iets om je op te verheugen en de dagen af te tellen :P :P
Hopelijk heb je hier iets aan
Xxx

Ps hoe ben je aan de barlo gekomen??

sardientje

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:50

in welke week ga jij? of ga je dit jaar niet?

Hackney_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:11

sardientje schreef:
in welke week ga jij? of ga je dit jaar niet?

Ik ga in week 1

dante00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:09

@Hackney_fan ik ga dit jaar ook naar de Barlo week 3. Zou jij mij kunnen vertellen welke pony's daar leuk zijn?
Ben er 2 jaar geleden voor t laatst geweest maar volgens mij hebben ze super veel nieuwe paarden! Ben benieuwd.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:49

opnieuw ponykamp gezocht
beste iedereen, ik ben laatst op ponykamp geweest, maar ik vond het wel wat minder als gehoopt.
nu ben ik opzoek naar een ander kamp, maar nu ik op ponykamp geweest ben, weet ik ook wat ik wil en niet wil. dus om het wat makkelijker te maken is hier het 'lijstje':

-budget 400,00
-binnen Nederland
-gevarieerde keuken
-gezond eten
-aardige leiding
-springen
-dressuur
-buitenritten waar je veel galoppeerd
-maximaal 30 kinderen
-geen kamp met prijsuitreikingen
-manege de Barlo is in ieder geval uitgesloten
-minimaal 6 dagen
-goed voor de paarden word gezorgd
-nette slaapplaatsen
-genoeg te doen
-zwemmen met paard (hoeft niet, wel gaaf)

ik hoor graag jullie verhaal over een heel leuk ponykamp,
groetjes sardientje

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:56

Reelaer! Ik ga vanavond daar op trektocht!

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:58

Misschien het Fjordenpaard? ik ben er zelf nog nooit geweest, maar lijkt me wel gaaf! je moet maar eens op de site kijken :D

AmberRomeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:26

T reelaer!! Is echt mega gaaf en voldoet aan je eisen! Ik ga toevallig er vandaag naar toe voor weer een week kamp:D Ik heb er helemaal zin in!
Succes met zoeken!

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:36

Stal 't Reelaer inderdaad! Ik heb er een hele leuke gezellige week gehad(ik deed daar de TRECtocht, dat is voor 16+).
Ze organiseren er verschillende kampen: ponykamp, crosskamp en jongerentrektochten(jt), ook een beetje afhankelijk van je leeftijd.
Het crosskamp en jt vallen wel iets boven je budget. Daarentegen vond ik het eten er goed en gevarieerd, ik heb een hele week lekker gegeten. De leiding vond ik aardig en erg gezellig. Op pony/crosskamp krijg je dressuur, spring en crossles en ook politietraining enz. Op vrijdag sluit je af met een wedstrijd. En je gaat ook op buitenrit.
Als je jt doet bereid je je begin van de week voor op de trektocht later die week. Dit doe je dmv ruiterbewijstraining, politietraining, buitenrit en je gaat crossen op het crossterrein(met waterbak, waar je ook zonder zadel doorheen gaat met je paard). Vervolgens ga je voor 3 dagen op trektocht. Trektocht is natuurlijk het grootste deel stappen, maar je gaat regelmatig draven en galopperen, sommige stukken ook lekker voluit! Het is zeker niet saai!
Daarnaast zijn de groepen niet groot, bij jt max. 12 per groep(er zijn 2 jt groepen per week). Het kamp duurt van zondagavond tot zaterdagochtend. De paarden staan er het grootste deel van de dag lekker in de wei en worden goed verzorgd. Er is ook zeker genoeg te doen, 's avonds worden er bijv. avond- en nachtspellen georganiseerd.
Ik vond het er erg leuk!

De website: http://www.reelaer.nl

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:03

De Treekhoeve en Les Chevaux blijf ik aanraden!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:25

De jongerentrektocht van stal 't reelaer is echt een aanrader! Je gaat alleen niet dressuur rijden maar je doet wel politie training en crossen. En natuurlijk ga je zonder zadel door de waterbak en als je een wat kleinere pony hebt kun je denk ik ook bijna zwemmen ;) Je eet gewoon elke dag wat anders met op de laatste dat een bbq. Tijdens de trektocht ga je op sommige stukken echt keihard galloperen en wij hadden ook een paar stukjes waar we een handgalopje deden. En het welzijn v/d paarden staat daar echt voorop!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:38

't reelaer!

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:05

Manege bosschoeve!

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:05

Waarom vond je de barloniet leuk?
Ik wilde daar misschien volgend jaar naartoe.

_IP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:09

Ikwas dit jaar op crossweek bij het reelaer gegaan.
Ze hebben heel lekker eten, helaas voor zoveel mensen maar twee douches, maar ikhad er iets meer van verwacht. Het was niet stom maar ik vond het niet de beste tijd van mijn leven.
Ik zelf vind het altijd fijn om iets te leren endat heb ik nietecht gedaan, maarhet was wel gezellig.Welkleine kamers wij konden bijna niet meer lopen en vielen de hele tijd.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:30

Ik wil volgend jaar zomer naar de trektocht van het reelaer!! dat is wel 14+. Dus voor jou vgm nog geen optie...
Maar bij t reelaer hebben ze ook een super leuk ponykamp en die is 12+ :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:02

dat is crossweek die je bedoeld Madhatter :) daar ga ik volgend jaar naartoe! :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:24

Ik ben dit jaar op manege de Boschhoeve geweest en ik heb het daar super naar mijn zin gehad!
Ik was op ruiterkamp, dat is van 15 tot 18, maar tegelijkertijd was er ook ponykamp.
Even je lijstje met ja/nee:

-budget 400,00
Het kostte €360 volgensmij, met huurpaard of eigen paard

-binnen Nederland

Het is in Noord-Brabant

-gevarieerde keuken
-gezond eten

Het eten vond ik lekker en gevarieerd, ook niet al te ongezond. We aten elke dag groente en als dat niet in het gerecht zat, stonden er losse bakjes met komkommer/tomaat etc.

-aardige leiding
Ik vond de leiding super! :)

-springen
In de 6 dagen hebben we één springles gehad

-dressuur
In de 6 dagen hebben we één dressuurles en een zitles gehad, wat ik ook wel onder dressuur vind vallen.

We reden het meeste buiten, in de super mooie omgeving daar. We gingen in groepjes van ong. 8 op buitenrit en galoppeerden aardig veel (en hard!). Maar ik weet niet of dat bij ponykamp ook zo was ;)

-maximaal 30 kinderen
Er waren in mijn week 32 ponykampkinderen en 18 ruiterkampkinderen. Mensen van ponykamp hebben echter weinig met de mensen van ruiterkamp te maken. Vrijwel alleen het eten is gezamenlijk.

Ponykamp heeft één keer een pimp my pony gedaan, en de winnaar daarvan kreeg een zakje snoep, dus dat is niet echt een prijsuitreiking :')

-minimaal 6 dagen

Het kamp duurde van zondag tot zaterdag, dus 6 dagen.

Ik was heel tevreden over de verzorging van de paarden! De boxen vond ik absoluut niet klein, de paarden zagen er allemaal goed uit en 's nachts gingen ze allemaal naar buiten.

-nette slaapplaatsen

Ponykamp had een slaapzaal, ruiterkamp huisjes. Ik ben niet in de ponykampzaal geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb wel een keer in het ponykampgebouw gedouched en de douches vond ik goed schoon.

-genoeg te doen

Er waren activiteiten genoeg. Af en toe had je wel eens 1 á 2 uur niks, maar daarna ging je altijd we weer wat doen! Als er in de avond geen activiteit was, kon je elke dag aan het kampvuur gaan zitten, want die hadden ze elke avond ;)

Er is daar een speciaal paardenmeer. We zijn daar 2 keer gaan zwemmen en dat was echt heel leuk!

Hier een link naar foto's die ik tijdens mijn week heb gemaakt, ik kon trouwens niet naar alles mijn camera meenemen, dus lang niet alle activiteiten staan er tussen :)
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... NKYVZSeTVn

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:23

Jeika schreef:
dat is crossweek die je bedoeld Madhatter :) daar ga ik volgend jaar naartoe! :D

Ja dat ja :P haha leuk! Ik ga volgendjaar denk ik naar de trektocht maar misschien mag mijn vriendin niet mee (Die is dan nog net 2 weekjes geen 14) ivm leeftijd... Dan gaan wij wel naar de crossweek :D

Hietboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:09

Hallo Sarientje,

begrijp uit bovenstaande bericht dat je ons ponykamp niet echt leuk vind, kan je ook precies aangeven wat je niet leuk vond? We proberen elk jaar onze kampen up to date te houden en programma's aan te passen. Misschien dat we iets kunnen aanpassen om het leuker te maken...

Gr,

Niek Hietbrink
Manege de Barlo

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 13:36

Joysieee schreef:
Ik ben dit jaar op manege de Boschhoeve geweest en ik heb het daar super naar mijn zin gehad!
Ik was op ruiterkamp, dat is van 15 tot 18, maar tegelijkertijd was er ook ponykamp.
Even je lijstje met ja/nee:

-budget 400,00
Het kostte €360 volgensmij, met huurpaard of eigen paard

-binnen Nederland

Het is in Noord-Brabant

-gevarieerde keuken
-gezond eten

Het eten vond ik lekker en gevarieerd, ook niet al te ongezond. We aten elke dag groente en als dat niet in het gerecht zat, stonden er losse bakjes met komkommer/tomaat etc.

-aardige leiding
Ik vond de leiding super! :)

-springen
In de 6 dagen hebben we één springles gehad

-dressuur
In de 6 dagen hebben we één dressuurles en een zitles gehad, wat ik ook wel onder dressuur vind vallen.

We reden het meeste buiten, in de super mooie omgeving daar. We gingen in groepjes van ong. 8 op buitenrit en galoppeerden aardig veel (en hard!). Maar ik weet niet of dat bij ponykamp ook zo was ;)

-maximaal 30 kinderen
Er waren in mijn week 32 ponykampkinderen en 18 ruiterkampkinderen. Mensen van ponykamp hebben echter weinig met de mensen van ruiterkamp te maken. Vrijwel alleen het eten is gezamenlijk.

Ponykamp heeft één keer een pimp my pony gedaan, en de winnaar daarvan kreeg een zakje snoep, dus dat is niet echt een prijsuitreiking :')

-minimaal 6 dagen

Het kamp duurde van zondag tot zaterdag, dus 6 dagen.

Ik was heel tevreden over de verzorging van de paarden! De boxen vond ik absoluut niet klein, de paarden zagen er allemaal goed uit en 's nachts gingen ze allemaal naar buiten.

-nette slaapplaatsen

Ponykamp had een slaapzaal, ruiterkamp huisjes. Ik ben niet in de ponykampzaal geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb wel een keer in het ponykampgebouw gedouched en de douches vond ik goed schoon.

-genoeg te doen

Er waren activiteiten genoeg. Af en toe had je wel eens 1 á 2 uur niks, maar daarna ging je altijd we weer wat doen! Als er in de avond geen activiteit was, kon je elke dag aan het kampvuur gaan zitten, want die hadden ze elke avond ;)

Er is daar een speciaal paardenmeer. We zijn daar 2 keer gaan zwemmen en dat was echt heel leuk!

Hier een link naar foto's die ik tijdens mijn week heb gemaakt, ik kon trouwens niet naar alles mijn camera meenemen, dus lang niet alle activiteiten staan er tussen :)
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... NKYVZSeTVn

klint erg leuk! dankjewel!

Ruimteklont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:41

Hey ik ga waarschijnlijk in zomer 2017 op ruiterkamp in Boschhoeve!
Ik ga met mijn vriendinnen maar ik heb een aantal vraagjes, Het zijn niet
''was het leuk?'' vraagjes, dus ik hoop dat iemand er toch nog antwoord op kan geven.

-Hoevaak/hoelang rij je op een dag?
En heb je dan ook genoeg vrije tijd.

-Wat voor activiteiten doe je buiten het rijden/paarden om?

-Ik hoorde dat je in vakantiehuisjes gaat slapen, maar met hoeveel slaap je dan in 1 huisje?

-Zijn de bossen daar mooi?
Moet je lang over een weg heen lopen of ben je meteen in het bos?

-Ga je op de buitenrit veel galoperen?
Dus niet alleen maar stappen?

-Hoeveel groepen worden er gemaakt?
En wordt dat verdeeld op leeftijd/rijervaring. En komt je dan ook bij je vriendinnen?

-Ik heb gehoord dat je ook gaat Rengaloperen, en als je dat niet wilt dat er dan rekening mee wordt gehouden.
Maar ik ga met 4 vriendinnnen, 2 vriendinnen durven niet te rengaloperen en ik en een andere vriendin wel. Kom je dan in
arparte groepen?

-En ga je met de rengalop ook echt lekker snel?
-Hoevaak zwem je met de paarden?
-Wat vond jij ervan? Vond je het een aanrader? Vond je het geld waard? En zou je volgend jaar weer gaan?
Of zijn er nog plus en min punten?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! Alvast heel erg bedankt :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:05

Ruimteklont schreef:
Hey ik ga waarschijnlijk in zomer 2017 op ruiterkamp in Boschhoeve!
Ik ga met mijn vriendinnen maar ik heb een aantal vraagjes, Het zijn niet
''was het leuk?'' vraagjes, dus ik hoop dat iemand er toch nog antwoord op kan geven.

-Hoevaak/hoelang rij je op een dag?
En heb je dan ook genoeg vrije tijd.

-Wat voor activiteiten doe je buiten het rijden/paarden om?

-Ik hoorde dat je in vakantiehuisjes gaat slapen, maar met hoeveel slaap je dan in 1 huisje?

-Zijn de bossen daar mooi?
Moet je lang over een weg heen lopen of ben je meteen in het bos?

-Ga je op de buitenrit veel galoperen?
Dus niet alleen maar stappen?

-Hoeveel groepen worden er gemaakt?
En wordt dat verdeeld op leeftijd/rijervaring. En komt je dan ook bij je vriendinnen?

-Ik heb gehoord dat je ook gaat Rengaloperen, en als je dat niet wilt dat er dan rekening mee wordt gehouden.
Maar ik ga met 4 vriendinnnen, 2 vriendinnen durven niet te rengaloperen en ik en een andere vriendin wel. Kom je dan in
arparte groepen?

-En ga je met de rengalop ook echt lekker snel?
-Hoevaak zwem je met de paarden?
-Wat vond jij ervan? Vond je het een aanrader? Vond je het geld waard? En zou je volgend jaar weer gaan?
Of zijn er nog plus en min punten?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! Alvast heel erg bedankt :)

Ik stuur je pb!