f proefjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

charysa

Re: f proefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:46

Niet alleen dat als ik wel eens keek naar de zadels die erop liggen kreeg ik zelf al pijn aan me rug.
klapperen op de rug , verschuiven en het wordt opgevuld met een bontje of gelpad eronder. Passend tuig is al de helft van het rijden.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:54

JNY024 schreef:
Niet alleen dat als ik wel eens keek naar de zadels die erop liggen kreeg ik zelf al pijn aan me rug.
klapperen op de rug , verschuiven en het wordt opgevuld met een bontje of gelpad eronder. Passend tuig is al de helft van het rijden.

De paarden op onze manege hebben allemaal goed en passend tuig. ;)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:55

Geryon schreef:
Maar om te kunnen lopen moeten ze wel vrij zijn van blokkades. Dus even naar buiten halen wat erin zit kan niet zomaar bij de meeste manegepaarden. Toch denken mensen vaak een manegepaard 'goed' te rijden terwijl het gewoon 'nep nageeflijk' is, met nog steeds een weggedrukte rug.

Klopt! Maar er van uitgaande dat de paarden 'gewoon' gezond zijn :)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:00

LoveMickey
Ik denk het eerlijk gezegt niet. Een zadel dat zoveel gebruikt wordt in manege lessen is ook een keer aan vervangen en opvulling etc toe. Als dat niet gebeurt liggen de zadels niet meer goed. Misschien voor het oog wel maar een profesioneel iemand ziet het gelijk. Waar ik stond werd dit niet gedaan.

Een manegepaard is lang niet zo los als een paard wat van iemand eigen is. Dus de meeste paarden zullen nooit een goede hoge proef neer kunnen zetten met stellingen en nageefelijkheid. Ze kunnen best hogere proeven lopen maar of dat punten waard zijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:08

LoveMickey schreef:
Geryon schreef:
Maar om te kunnen lopen moeten ze wel vrij zijn van blokkades. Dus even naar buiten halen wat erin zit kan niet zomaar bij de meeste manegepaarden. Toch denken mensen vaak een manegepaard 'goed' te rijden terwijl het gewoon 'nep nageeflijk' is, met nog steeds een weggedrukte rug.

Het niveau van onze manege(paarden) is ontzettend veel hoger als ik het vergelijk met andere maneges. Maar toch zijn de paarden nooit helemaal vrij van (kleine) blokkades. Valt niet per se te zien, maar wel te voelen. En zodra ik op zo'n paard stap voel ik meteen waar het ergens wat minder soepel buigt etc.

Ik denk ook dat manegezadels nooit helemaal passen. De paarden veranderen misschien wel, en dan ligt een boomzadel meteen al niet meer helemaal optimaal. Ook als de kussels dunner worden enz. inderdaad. Het zadel 'past' misschien dan wel, voor het oog inderdaad, maar als je er echt goed gaat bekijken en voelen enz. zul je toch zien dat ze niet optimaal liggen.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:20

JNY024 schreef:
LoveMickey
Ik denk het eerlijk gezegt niet. Een zadel dat zoveel gebruikt wordt in manege lessen is ook een keer aan vervangen en opvulling etc toe. Als dat niet gebeurt liggen de zadels niet meer goed. Misschien voor het oog wel maar een profesioneel iemand ziet het gelijk. Waar ik stond werd dit niet gedaan.

Een manegepaard is lang niet zo los als een paard wat van iemand eigen is. Dus de meeste paarden zullen nooit een goede hoge proef neer kunnen zetten met stellingen en nageefelijkheid. Ze kunnen best hogere proeven lopen maar of dat punten waard zijn?

Nou, dan denk jij toch van niet.... Misschien worden de zadels wel opgevuld en opnieuw gepast, maargoed als jij dnekt van niet, dan niet...

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:21

Geryon schreef:
LoveMickey schreef:

Het niveau van onze manege(paarden) is ontzettend veel hoger als ik het vergelijk met andere maneges. Maar toch zijn de paarden nooit helemaal vrij van (kleine) blokkades. Valt niet per se te zien, maar wel te voelen. En zodra ik op zo'n paard stap voel ik meteen waar het ergens wat minder soepel buigt etc.

Ik denk ook dat manegezadels nooit helemaal passen. De paarden veranderen misschien wel, en dan ligt een boomzadel meteen al niet meer helemaal optimaal. Ook als de kussels dunner worden enz. inderdaad. Het zadel 'past' misschien dan wel, voor het oog inderdaad, maar als je er echt goed gaat bekijken en voelen enz. zul je toch zien dat ze niet optimaal liggen.

Een eigen paard, heeft ook vaak (kleine) blokkades. Veel paarden zullen dit hebben. Ik zeg natuurlijk niet dat je er niets aan hoeft te doen, maar alleen dat het niet alleen de manegepaarden zijn

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:22

nounou beetje vriendelijker mag wel :=
Het is toch mijn ervaring?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:24

LoveMickey schreef:
Geryon schreef:

Een eigen paard, heeft ook vaak (kleine) blokkades. Veel paarden zullen dit hebben. Ik zeg natuurlijk niet dat je er niets aan hoeft te doen, maar alleen dat het niet alleen de manegepaarden zijn

Eigen paarden worden vaak door mensen met een wat beter niveau gereden dan manegeruiters.. Daarom zie je ook de meeste eigen paarden nageeflijk lopen en de manegepaarden vaak niet (of in een nepkrul).

Als jij op een goede manier rijdt heeft het paard geen blokkades hoor :n En is een ostheopaat dus ook totaal overbodig.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:25

Ja kleine blokkaddes. Maar de meeste paardeneigenaren laten die verhelpen en bij een manegepaard zou dit minder snel gebeuren ;)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:26

@Geryon
kleine blokkade kan altijd wel ontstaan maar inderdaad als je hem goed rijd komt dit gewoon minder vaak voor

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:27

Geryon schreef:
LoveMickey schreef:

Eigen paarden worden vaak door mensen met een wat beter niveau gereden dan manegeruiters.. Daarom zie je ook de meeste eigen paarden nageeflijk lopen en de manegepaarden vaak niet (of in een nepkrul).

Als jij op een goede manier rijdt heeft het paard geen blokkades hoor :n En is een ostheopaat dus ook totaal overbodig.

Ik kan je vertellen dat er veeeeeeel manegeruiters zijn die netter/vriendelijker/beter rijden dan mensen met een eigen paard.

Ik ga nu uit van onze manege, het kan zijn dat het ergens anders heel anders is ;)

Natuurlijk is het zo dat een goed gereden paard geen/weinig blokkades heeft, maar het is niet automatisch zo dat dat alleen eigen paarden zijn.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:32

Ik heb ook niet gezegt dat manegeruiters niet kunnen rijden of niet vriendelijk.
Maar ik heb ook nog nooit meegemaakt dat er in een manege een ostheopaat komt om de paarden even na te kijken. :n
Maar daar kunnen we over doorblijven discussieren het ging om de F proefjes

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:34

Dat zeg ik ook niet. Maar ik weet zeker dat veel manegepaarden wel blokkades hebben, dan wel niet door het verkeerd rijden, dan wel door het zadel dat net niet optimaal past. Veel mensen voelen die echter niet.

Ik ken juist veel mensen met een eigen paard die op een betere manier rijden. := Het is ook veel makkelijker om een paard te rijden dat onder het zadel standaard al meer ontspant, de hand vertrouwt en vrij is van blokkades. Dat is bij veel manegepaarden wel anders. Ze lopen dan ook niet voor niets vaak in een nepkrul of gewoon met het hoofd omhoog.

Ik heb trouwens ook nog nooit een ostheopaat laten komen. Mijn paard is heerlijk los in het lichaam *\o/*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:18

Ik moet je heel eerlijk bekennen, onze paarden hebben allemaal goede zadels die regelmatig worden nagekeken door de zadelmaker. Sommige paarden kunnen zeker lekker lopen en sommige kunnen ook vast wel de hogere proeven lopen, maar ik zelf zie me dat nog niet doen.. Ja, wel als het miijn eigen paard geweest.

Je rijdt 1 sommige 2 keer per week op deze paarden. Dan heb je toch ook nooit genoeg tijd om te trainen?
Ik kan best een F11 proefje rijden op een manegebeest qua figuren, maar nageefelijk vind ik zelf toch best lastig op manege paarden hoor. Tenminste, als je 20 minuten hebt om hem even los te rijden. Normaal heb ik sommige, dus nog lang niet alle paarden bij ons na een uurtje een beetje lekker lopen. Niet eens in de krul, maar dan ben ik al blij als ze lang en laag lopen.

Wat ik hiermee probeer bedoel te zeggen is dat je ook niet iedere dag op hetzelfde paard zit, wat bij prive wel is. Ook zullen (kleine) blokkades bij sommige paarden ook zeker een rol spelen. Een manegepaard wordt tenslotte iedere dag op een andere manier gereden. Ook zal er werl verschil zijn in niveau bij de maneges.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:06

JNY024 schreef:
@xVerax Succes
laat je ons weten hoe het is gegaan?

Dankje!
Is goed :)

Ik weet nu op wie ik moet, Sydney <3
(Dit paard [RT-HAW] Les op Sydney )

Zaterdag 17:23 :)

SoSoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:12

LoveMickey schreef:
JNY024 schreef:

alsof die manege waar jij rijd helemaal perfect is ik weet gwn zeker dat dat niet zo is want dat
bestaat gewoon niet misschien zie jij het dan gewoon niet ik dacht eerst ook dat mijn manege percet was maar toen ik nog eens goed ging kijken....
en trouwens op welke manege rij jij eigenlijk /3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:27

Houden we het wel een beetje vriendelijk hier? :)

Elke manege heeft wel iets wat beter kan. Als zij haar manege goed vind dan is dat haar goed recht en dat mag zij dus vinden. Zij rijdt er met plezier. En jij op de jouwe toch? :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:38

Heyy mede wedstrijd rijders en bokkers:)
Ik rijd 3 februari 2x f5
waarschijnlijk op picasso<3 schatje is het!
mijn hoogste aantal punten is 236
foto komt zo van f3 geloof ik
veel suc6 met proefjes iedereen :P

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:39

heey! ik rijd momenteel f7, binnenkort voor de 2x ! was afgelopen zondag 1e! met een jonge 4 jarige :D
wat bokkerig maar dat maakt niet uit :D

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:40

Goedzo!!:D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:42

Ben er ook heel trots op :o meisje dat ouder is dan mij was 5e :D en iemand anders had geen prijs

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:45

Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste wedstrijd gereden. Ik had nog maar één keer eerder met het paard (Zanant) gereden, maar ik reed zo met hem weg. Hij viel wel beide keren uit galop en ik had uiteindelijk 206 punten. Net geen pp maar ik ben best tevreden. Ik reed trouwens F4. :)

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:48

LoveMickey schreef:
JNY024 schreef:

bij ons ook!
volgends mij worden de zadels aangemeten door divoza! :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:48

Afbeelding
dit ben ik met inrijden op Picasso:D
(let niet op mn gezicht, ik was geconcentreerd,, hahaha)

Knap hoor! (iedereen)