ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne182

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:33

Mijn zusje en ik hebben gisteren een buitenrit gemaakt, de kou viel wel mee gelukkig. Ik zat op Joop en mijn zusje op Tobias. Joop schoot er uit het niets en keer vandoor, maar was wel leuk. Toch kon die niet tippen aan aster. Marinke, mijn zusje, is van Tobias afgevallen. Reden is nog steeds onbekend hahah. Maar de rit was wel leuk

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:52

anne182 schreef:
Mijn zusje en ik hebben gisteren een buitenrit gemaakt, de kou viel wel mee gelukkig. Ik zat op Joop en mijn zusje op Tobias. Joop schoot er uit het niets en keer vandoor, maar was wel leuk. Toch kon die niet tippen aan aster. Marinke, mijn zusje, is van Tobias afgevallen. Reden is nog steeds onbekend hahah. Maar de rit was wel leuk

Ik wilde graag gaan, want ik moet het zelf betalen en het geld groeit niet op mn rug, dus ik was blij dat het goedkoper was, maar mijn vriendin wilde niet omdat het te koud was.... :(

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 15:56

leuk! :)
was joop voor de rest wel braaf?
en schrok tobias ergens van of is ze er zelf ineens afgevallen ofzo?
je wilt dus met kamp weer op Aster? ik ben eigenlijk wel benieuwd in welke groep zij mee rijdt... als ze mee rijdt, want zij lijkt mij ook wel leuk :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:00

Ik ben er zo'n 8 jaar geleden op kamp geweest. Vond het toen wel erg leuk. Haflingers en fjorden waren toen ook mijn favoriete rassen. Ik zat toen op Lambiek. Ben er volgens mij wel vanaf gevallen maar heb wel een leuke week gehad :) toen lagen er inderdaad ook een soort van kussenslopen met stro er in onder de zadels maar dat is nu dus blijkbaar niet meer

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:51

Floriske schreef:
Ik wilde graag gaan, want ik moet het zelf betalen en het geld groeit niet op mn rug, dus ik was blij dat het goedkoper was, maar mijn vriendin wilde niet omdat het te koud was.... :(

Ah, zonde!
Ook in de kou kun je heerlijk rijden!
Gewoon goed inpakken en verder merk je niet zoveel vd kou, omdat je toch wel in beweging blijft!

Vorige week zondag hadden we wel geluk! s Ochtends een ritje gemaakt op Tom en de zon was gewoon aan het schijnen!
Heb heerlijke rit gehad en we hadden het zelfs een beetje warm.
Toen kwam ik thuis begon het te regenen!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 15:21

Nog 6dagen!

Anne,marinke en floriske, als het goed zijn jullie nu op kamp.
Veel plezier gewe nst vanuit breda! ;)

missylinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:40

Ik ben afgelopen zondag geweest met 6 vriendinnen.

Wat een DRAMA! Die paarden zijn zo zielig.
We kwamen aan op de manege en zagen gelijk al dat we met een grote groep naar buiten moesten. 14 personen.
De bak was klein en de paarden stonden in de bloed hitte in kleine stands met een koeienband op hun nek. Zo konden ze een beetje stro en hooi eten.

Wij kwamen aan met 6 meiden en de eigenaar van de stal vertelde ons welk paard we konden meenemen. Wij hebben thuis allemaal eigen paarden zijn en zijn ook allemaal fanatieke wedstrijd ruiters. Wat waren deze paarden zielig! We wilde eerst niet gaan rijden. Maar we hadden al betaald en we dachten maar aan onze eigen paarden hoe goed die er bij stonden. Want als wij er niet gingen rijden ging de volgende groep wel weer.

Ik reed op Duca, dit was het mooiste paard van stal. Ik vroeg hou oud ze was. En ze was pas 4 jaar. En stonden meerdere paarden van 4 jaar oud. Echt sneu, wat een leven hebben die paarden dan voor zich. Alleen maar ruiters op hun rug die een rondje willen rijden. En dit dan 3x 2 uur per dag.

En als die paarden zo veel moeten lopen vind ik niet zo erg. Een paard is gemaakt om te werken. Maar deze manege geeft echt niet om onderhoud en ook niet om hun paarden. Zo een paard levert zoveel geld op! Dan kan je tenminste dat paard een goed passend zadel geven. Toen wij aankwamen waren de paarden al opgezadeld. Ze hadden namelijk al 2 uur gelopen. Na onze rit mocht het zadel er af. En wat denk je allemaal drukplekken tot open wonden en bloed aan toe. Werd door een medewerker gezegd ow dat is niet zo erg. Dat gaat wel over of dat is schimmel! NOU ECHT NIET. Ik liep een rondje langs de paarden en ponys en ze hadden allemaal drukplekken of anders wel witte haren rondom schoft of zadel.

Deze manege is leuk voor mensen die geen verstand van paarden hebben. Maar anders ga hier nooit heen! Puur geld verdienen en geen respect voor de paarden.

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:45

Het is er waarschijnlijk heel anders dan bij jou thuis op stal, en toen ik er voor het eerst kwam dacht ik ook 'wat is dit?' Maar toch zijn er maar weinig maneges waar de paarden zoveel het land op gaan en buiten komen als bij manege van Loon. En ookal ben ik geen expert, ik ben niet dom en heb echt wel een beetje verstand van paarden. De paarden hebben het er toch echt wel goed als je naar veel andere maneges kijkt. Het ziet er misschien niet overal even netjes uit en de zadels zijn ook niet prachtig en liggen waarschijnlijk ook niet bij elk paard even goed maar ik heb daar nog geen zielige paarden gezien. Er zijn paarden die daar binnenkomen als arme, super magere beestjes die als ze een tijdje daar staan echt opbloeien en er weer gezond uitzien terwijl ze eerst voor de slacht bedoeld waren, verwaarloost op een weitje stonden en doordat ze op van Loon staan nu nog een heel leven voor zich hebben. Bovendien zijn er niet erg veel lessen (meerendeel buitenritten) en lopen de jonge paarden geen 3x 2 uur. Als een paard niet mee kan lopen, laten ze hem ook staan. Die wondjes zijn inderdaad niet goed, maar die komen niet door de zadels en worden elke dag behandeld. Mij is op een informatiedag uitgelegd dat de witte haren komen van een vroegere schimmelinfectie die is bestreden en nu over is. Vandaar dat er ook een extra wit sjabrakje onder het zadel moet. De paarden kunnen ook de hele dag door eten en drinken als ze dat willen, hebben contact met de paarden naast ze of , 's nachts staan ze lekker op het land en als ze niet nodig zijn voor de lessen of buitenritten staan ze ook op het land.

Kortom valt het dus allemaal best mee met die paarden daar. Ik weet dat de meningen over manege van Loon erg verdeelt zijn en misschien blijven ze dat ook wel, maar dit is hoe ik het zie en de mensen daar zijn eerlijke mensen met hart voor hun dieren, daar kunnen veel maneges nog wat van leren.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:10

Wat een verhaal, jeetje.
Nou zo heb ik het daar dus niet ervaren. Manege van Loon is voor mij een van de weinige maneges waar paarden echt paard kunnen zijn. Die paarden daar komen zoveel meer buiten dan menig andere manege paarden. En ja, zo nu en dan levert dat wondjes op, die ook wel eens kunnen bloeden ja. Dat heb je als paarden in contact komen met elkaar. Is helemaal niks mis mee.
Die witte plekken zijn er daar inderdaad wel veel van. En er wordt ook indd gezegd dat die door een schimmelinfectie komen die er jaren geleden op de manege was.

Dan nog ben ik er van overtuigd dat de paarden bij manege van loon het beter hebben dan paarden op menig andere stallen. Het geeft dan misschien geen fijn beeld dat de paarden in stands staan en aan 'koeienbanden', maar hier staan ze alleen wanneer er buitenritten of lessen gepland staan, verder gaan de paarden altijd het land op. Dat vind ik nog altijd vele malen beter dan paarden die in hun luxe box staan en er dagelijks alleen maar uit komen om een uurtje te trainen en verder alleen zomers de wei op gaan, zoals ik op de meeste stallen zie. Dát vind ik pas zielige paarden.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:02

Hoi. Ik ben net terug van een hele leuke week op ponykamp! Ik reed op Snuggles. Een hele leuke, eigenwijze Haflinger. De paarden worden echt goed verzorgd. Door de hitte gingen de singels schuren, maar elke ochtend kwam de leiding keurig met een zalfje langs voor de singelwondjes.

Over die banden, ja, het zou ook mijn eerste keuze niet zijn maar zo hebben de paarden meer contact met elkaar door de hoofden bij elkaar te zetten. Daarbij is er heel de dag hooi en s'avonds kunnen ze de wei op. Zo slecht hebben ze het echt niet. Zijn hier toevallig nog mensen die afgelopen week geweest zijn?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:14

Hey Anne, spreek ik je zo weer haha. Ik ben marrette, btw.
Ik vond het ook echt leuk, paarden die erge drukplekken hadden hadden namelijk een wit dekje, dekje gevuld met stro, gewoon dekje, bondje en dan pas het zadel. Als dat geen inpakken is.... En idd, die zadels zijn niet de beste, maar ik heb het idee dat hoe meer jonge Jan het aan het overnemen is, hoe beter er voor die paarden gezorgd wordt (nieuwe dekjes/borstels/zalfjes enz)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 23:26

ik ga morgen op kamp!!

marrette op jij reed jij?

weten jullie ongeveer welke paarden er in groep 1 rijden?
want ik wil graag op: Zatira, Woody, Pino, Pinokkio, Tobias of Snuggles... :D
is er een grote kans dat ik op één hiervan kan?.... hou namelijk niet zo van hele moeilijke of schrikachtige paarden... :o

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:31

Volgens mij kun je Zatira en Tobias sowieso wel in de twee hoogste groepen vinden.
En Pinokkio geloof ik ook wel.

Maar wacht het maar lekker af hoor :P. Waarschijnlijk krijg je morgen een heel ander paard toegedeeld en ben je daar eind van de week helemaal verliefd op !

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:55

Ik ga morgen ook, ben net een week terug en jahoor heb alweer ingepakt voor aankomende week hahaha. De grootste kans heb je met Tobias of Zatira. Woody en Pino zullen in groep 3 en 4 rijden denk ik. Tot morgen!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 00:22

tnx!

en vandaag kamp!!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:43

Lekker Karin! Waar haal je het geld vandaan? :p haha. Have fun!

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:34

Heee Rebecca! Haha de eerste 2 kampen hebben mn ouders betaald en nu betaal ik t zelf dus vandaar, anders had ik echt niet meer gemogen hoor! Hihi en bedankt!

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:37

AnnoDomino3 schreef:
ik ga morgen op kamp!!

marrette op jij reed jij?

weten jullie ongeveer welke paarden er in groep 1 rijden?
want ik wil graag op: Zatira, Woody, Pino, Pinokkio, Tobias of Snuggles... :D
is er een grote kans dat ik op één hiervan kan?.... hou namelijk niet zo van hele moeilijke of schrikachtige paarden... :o

Leuk! Weet niet of je het nog leest, maar als je niet zo van moeilijke paarden houdt zou ik Snuggles van je lijstje halen. Is heel lief, maar ook best lastig. Maar aan het einde van de week is er echt een fijne verbetering. Dus vooral de eerste dagen is ie moeilijker. Hij is trouwens helemaal niet schrikachtig hoor!

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 21:19

Vandaag terug van super weekje kamp!
Zat op Pino haha leuk beestje maar zit voor geen meter!
Met supergezellige mensjes in het huisje :D ....hoooi karin!